• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رئیس اداره پشتیبانی و ماشین آلات شهرداری شیراز اعلام کرد

ابتکار شهرداری شیراز برای تامین تجهیزات و ماشین آلات ضدعفونی خیابان ها

  • کد خبر : 2725
  • 04 فروردین 1399 - 6:04
ابتکار شهرداری شیراز برای تامین تجهیزات و ماشین آلات ضدعفونی خیابان ها
رئیس اداره ماشین آلات شهرداری شیراز با بیان اینکه در هفته‌های اخیر، این مجموعه برای ضدعفونی شهر بر امکانات داخلی تکیه کرده و ماشین‌ها و تجهیزات موجود را با هزینه‌ای اندک ارتقاء داده است، این اقدام را مصداق عینی عملیاتی شدن جهش تولید دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محسن نعمت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بعد از شیوع کروناویروس و با توجه به اینکه آمادگی تجهیزاتی و البته تجربه لازم برای سمپاشی و ضدعفونی کردن اماکن و معابر در شهرداری شیراز وجود نداشت، تامین تجیهزات لازم در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: تحقیق در خصوص چگونگی ضدعفونی شهرهای چین را آغاز کردیم و پس از گردآوری اطلاعات برای تجهیز ماشین آلات وارد عمل شدیم.
رئیس اداره ماشین آلات شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: به فاصله یک روز پس از دستور شهردار شیراز ، توانستیم تعداد ده دستگاه فوگر حرارتی را به صورت تکی از شهرها و فروشنده‌های مختلف خریداری کنیم.
نعمت‌اللهی اضافه کرد: اما این تعداد دستگاه جوابگوی شهر نبود، با چند شرکت تماس گرفتیم اما هیچ شرکتی دستگاه سمپاش مکانیزه موتوری معمولی را کمتر از ٧٠ تا ١٠٠ میلیون تومان پیشنهاد قیمت نداد.
ابتکاری برای تامین تجهیزات ضدعفونی کننده در شهرداری شیراز
او بیان کرد: قیمت بالای دستگاه های سمپاش شرکتی موجب شد تا بر تجهیز وسایلی که در شهرداری داشتیم، تمرکز کنیم، لذا با مشورت همکاران از ماشین آلات خودمان استفاده کردیم و با طراحی ساده و مبلغی اندک ظرف کمتر از ١٠ ساعت آنها به سیستم افشانه مجهز و به سرعت کاربردی شدند.
نعمت‌اللهی با بیان اینکه شیراز تنها شهری است که شهرداری در آن به شکل شبانه روزی با استفاده از دستگاههای تجهیز شده، کار ضدعفونی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: از ماشین آلات نظامی تاکنون در شیراز استفاده نکرده‌ایم.
وی با یادآوری اینکه پمپ‌هایی را برای ضدعفونی المان‌های شهری نیز خریداری کردیم، افزود: از محلول آب ژاول ١۴ درصد رقیق شده مورد تایید پروتکل‌های بهداشتی در ضدعفونی‌ها استفاده می‌شود.
رئیس اداره ماشین آلات شهرداری شیراز ادامه داد: هزینه‌های بالایی برای ضدعفونی در برخی شهرها ایجاد شده اما ما با کمترین هزینه از تجهیزاتمان بیشترین استفاده را داشته‌ایم.
نعمت اللهی اضافه کرد: بعد از معابر اصلی، دستگاه خیابان‌های درجه دو را طراحی کردیم. سیستم مهپاش با ماشین‌های وانت سبک به صورت بخار سرد در مرحله بعد برای ضدعفونی المان‌ها، ایستگاههای اتوبوس، تاکسی، نرده‌های خیابان‌ها، پمپ بنزین‌ها و…در دستور کار قرار گرفت و برای هر منطقه دو دستگاه ماشین را به سیستم‌های مهپاش تجهیز کردیم و هر شب با مخازنی که دارند، ضدعفونی انجام می شود.
او خاطرنشان کرد: طی چند روز نیز روی یک نوع توربین کار شد تا یک سیستم جدید مجهز و طراحی کنیم که به راحتی ۴٠ تا ۵٠ متر و حتی یک خیابان به همراه پیاده رو را ضدعفونی کند.
رئیس اداره ماشین آلات شهرداری شیراز یادآور شد: معابر اصلی و درجه دو شیراز طی چند مرحله بالغ بر شش هزار کیلومتر ضدعفونی شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2725

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.