• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27238
  • 10 آذر 1400 - 14:37
اخبار پلیس فارس – ۱۰  آذر ماه  ۱۴۰۰

کشف ۵۶۳ کیلو حشیش در اطراف زمین‌های کشاورزی فرمانده انتظامی استان گفت: در تعقیب و گریز ماموران انتظامی استهبان ۵۶۳ کیلو حشیش  در بازرسی از یک سواری پژو پارس کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “استهبان” با همکاری سربازان گمنام امام […]

کشف ۵۶۳ کیلو حشیش در اطراف زمین‌های کشاورزی

فرمانده انتظامی استان گفت: در تعقیب و گریز ماموران انتظامی استهبان ۵۶۳ کیلو حشیش  در بازرسی از یک سواری پژو پارس کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “استهبان” با همکاری سربازان گمنام امام زمام (عج) با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری پژو پارس در حال انتقال مواد مخدر از استان‌های شرقی به سمت شیراز است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا به محورهای مواصلاتی اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی سواری پژو پارس را شناسایی و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد. 

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده به سمت زمین‌های کشاورزی روستای “محمدآباد” متواری و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه با به جا گذاشتن خودرو فرار کرد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۶۳ کیلو حشیش کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری متهم متواری با جدیت ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

توقیف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در “لارستان”

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در شهرستان “لارستان” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی پاسگاه “چهاربرکه” حین گشت‌زنی در محور “لارستان-بندرعباس” به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق فاقد مجوز از نوع گازوئیل کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش سوخت کشف شده بنا به نظر کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

صحت عمل مأموران پلیس شهرستان “خرم بید

رییس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از صحت عمل مأموران وظیفه شناس شهرستان “خرم بید” در بازگرداندن مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وجه نقد به صاحبش خبر داد.

سرهنگ “مصطفی عباسی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوه یک فقره واژگونی خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خرم بید، بلافاصله مأموران انتظامی بخش “مشهد مرغاب” این شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: در بررسی های لازم از صحنه مشخص شد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ به دلایلی از جاده منحرف شده است که منجر به فوت راننده شده و سرنشین آن نیز مجروح و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

رییس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: مأموران انتظامی در بازرسی از خودرو واژگون شده، مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وجه نقد پیدا می کنند که پس از انتقال به یگان انتظامی به صاحب آن بازگردانده می شود.

 سرهنگ عباسی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام مأموران انتظامی، گفت: به منظور ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی چنین رفتارهای اسلامی در بین سایر کارکنان، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، این ماموران وظیفه شناس مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

تلفن ۱۱۶ ؛ پل ارتباطی کارکنان و مردم با حفاظت اطلاعات پلیس

حفاظت اطلاعات ارشد انتظامی استان فارس از کارکنان و مردم درخواست کرد تا پیشنهاد، انتقاد، اخبار و گزارش های خود در خصوص عملکرد کارکنان ناجا را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۶ با مسئولان این سازمان در میان بگذارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای مشارکت همگانی در سالم سازی جامعه و صیانت از مجموعه خدوم نیروی انتظامی، شماره تلفن ۱۱۶ پل ارتباطی شهروندان با حفاظت اطلاعات استان ، آماده دریافت هر گونه انتقاد، پیشنهاد، اخبار و گزارش‌های مردم در خصوص عملکرد کارکنان ناجا است.

بر این اساس ؛ پس از دریافت گزارشات، کارشناسان حفاظت اطلاعات در اسرع وقت به آن ها رسیدگی خواهند کرد.

انتقام جویی انگیزه دانش‌آموز خطا کار در فضای مجازی

فرمانده انتظامی “مرودشت” از شناسایی و دستگیری عامل توهین و مزاحمت در یکی از گروه‌های مجازی دانش آموزی در این شهرستان خبرداد.  

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با ارجاع یک فقره پرونده از سوی یکی از فرهنگیان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و توهین نسبت به وی در گروه دانش آموزی کرده است که شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با به کارگیری روش‌های تخصصی و پیگیری مستمر موفق شدند دانش آموزی که اقدام به تحریک دیگر دانش‌آموزان جهت توهین به شخص فرهنگی کرده بود را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه متهم انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اینترنتی مراتب را به پلیس فتا گزارش دهند و همچنین والدین عزیز باید از بر رفتار فرزندان خود در فضای مجازی مراقبت کنند.

در تاج کامیون تریاک جاساز بود

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از تاج یک دستگاه کامیون ۲۱ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۲۱ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای در تاج کامیون جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: این فرماندهی با تمام توان برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می‌کند و نمی گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

کشف ۳۸ دستگاه ماینر قاچاق  در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از یک منزل متروکه ۳۸ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال کشف کنند.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: روز گذشته ماموران کلانتری “۱۱ شهید ساریخانی” با همکاری کارکنان ناحیه مقاومت سپاه لارستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یک منزل مخروبه در حال استخراج ارز دیجیتال می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل مخروبه موفق شدند ۳۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق، ۳۸ عدد پوسته ماینر، ۱۳ دستگاه پاور، ۳۹ عدد کیت ماینر، یک دستگاه وایفا و سایر نجهیزات اعم از کابل برق و شبکه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش این اقلام قاچاق ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای دستگیری مالک ماینرهای قاچاق با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ “امجدی” تصریح کرد: فعالیت غیر مجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌گردد؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در”گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۱۴دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگا‌‎های استخراج ارز دیجیتال در منزل خود می‌کند که موضوع با جدیت در دستور کار ماموران یگان امداد  قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق همراه با سایر متعلقات مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی “گراش” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری مالک اموال مکشوفه با جدیت ادامه دارد، افزود: کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق کشف شده را ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “کریمی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

در داراب ۱۰۴ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۱۰۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ سواری سمند و ال۹۰ مشکوک و به آنان دستور ایست دادند.

وی افزود: رانندگان بدون توجه به اخطار پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از سواری سمند ۸۵ کیلو و از خودرو ال۹۰ نیز ۱۹ کیلو (در مجموع ۱۰۴ کیلو تریاک) کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

محموله سیگار قاچاق با هوشیاری پلیس به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از کشف ۳۵۰ هزارنخ سیگار قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت پراید خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۸۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و ارز از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری سارقان مزارع و باغات در شهرستان”بیضا”

فرمانده انتظامی “بیضا” از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت از مزارع و باغات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمود نجفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در برخی مناطق شهرستان بیضا به مرحله اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر از سارقان حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “بیضا” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از باغات و مزارع اقرار کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

توقیف ۳ دستگاه خودرو و کشف انواع کالای قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف ۳ دستگاه  وانت نیسان و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به ۳ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها ۲ دستگاه یخچال، ۲ دستگاه کولر گازی و ۲ دستگاه تلویزیون و ماشین لباسشویی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا ۳ نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد  ریال برآورد شده است.

کشف ۲۲ کیلو تریاک در بلوار “زرهی” شیراز

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۲۲ کیلو تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران کلانتری “۱۹ بوستان” شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند دو نفر در بلوار “زرهی”  اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص ۲ نفر که با یک سواری سمند در حال فروش مواد مخدر بودند را شناسایی و آنان را با اقدامات فنی و تخصصی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو و منزل متهمان ۲۲ کیلو تریاک کشف شد، خاطر نشان کرد: قاچاقچیان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

زندان ایستگاه آخر اراذل و اوباش  معروف  و سابقه دار در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار و متواری دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، ماموران انتظامی کازرون از خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت و نزاع و درگیری توسط یکی از اراذل و اوباش حرفه‌ای مطلع و رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کازرون” تصریح کرد: در بررسی از سوابق متهم جرایمی از قبیل رعب و وحشت، خرید و فروش مواد مخدر، سرقت و نزاع دسته جمعی به چشم می خورد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در مسیر تحقق این امر مهم با قاطعیت و جدیت با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27238

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.