• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۹ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27213
  • 09 آذر 1400 - 14:43
اخبار پلیس فارس – ۹  آذر ماه  ۱۴۰۰

توقیف خودرو ۳۰ میلیاردی قاچاق در باغ فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری لندکروزر ۳۰ میلیارد ریالی قاچاق در بازرسی از یک باغ شخصی در یکی از روستاهای شیراز خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع […]

توقیف خودرو ۳۰ میلیاردی قاچاق در باغ

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری لندکروزر ۳۰ میلیارد ریالی قاچاق در بازرسی از یک باغ شخصی در یکی از روستاهای شیراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک خودرو لندکروزر قاچاق در باغی در یکی از روستاهای شیراز نگهداری می‌شود که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن باغ موفق شدند یک سواری لندکروزر قاچاق و فاقد هر‌گونه مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار مالک ادامه دارد، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش خودرو مکشوفه، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق ۶ میلیاردی در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف گردو و فندق خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۲ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم گردو و یک هزار و ۴۴۰ کیلوگرم فندق خارجی قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

ناکامی قاچاقچی گوسفند در”لامرد”

فرمانده انتظامی “لامرد” از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۰۷ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی لامرد حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محور مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون‌ ۱۰۷ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

توقیف ساینا و کشف هروئین در”سپیدان

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف سواری ساینا و کشف ۱۱ کیلو و  50 گرم هروئین در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان “سپیدان” در اجرای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر، حین کنترل خودروهای عبوری در محور “شیراز-سپیدان” به یک خودرو ساینا مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۱ کیلو و ۵۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف سواری جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی “سپیدان” تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری “۱۲بعثت” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” ادامه داد: پس از انجام بازجویی‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ “زینلی” با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از مردم تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هرگونه تردد مشکوک خودرو و افراد ناشناس را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷ دستگاه ماینر قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۷ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.   

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگا‌‎های استخراج ارز دیجیتال در منزل خود می‌کند که موضوع با جدیت در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۷ دستگاه ماینر قاچاق همراه با سایر متعلقات مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “امجدی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خودرو حامل چوب قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم هیزم جنگلی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی “کوار” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یکدستگاه وانت نیسان  حامل چوب مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آنها را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه  در بازرسی از این خودرو یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم هیزم جنگلی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش هیزم‌های مکشوفه را ۸۵۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

محل دپو کالای قاچاق در قائمیه لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمّدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپو کالای قاچاق در یکی از محلات قائمیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” تصریح کرد:‌ ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۰ عدد شافت تریلی، ۲۰ عدد بکس بادی و ۴۰۸ عدد انبر قفلی خارجی قاچاق کشف کنند.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق شدند ضمن کشف ۷ کیلو و ۲۸۰ گرم انواع مواد مخدر، ۷ نفر خرده فروش و معتاد را نیز دستگیر و جمع‌آوری کنند.

فرمانده انتظامی “خرامه” ادامه داد: توقیف ۳۰ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۵ سارق و کشف ۹ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ “کریمی ” تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در “ممسنی

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک خودرو وانت پراید خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی “ممسنی” هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی به یک خودرو وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ دستگاه یخچال فریزر قاچاق کشف و راننده نیز به مرجع قضائی معرفی شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌‍‌اند.

مردم امروز نیروی انتظامی را منشاء عدالت در جامعه می دانند

امام جمعه بخش “جنت” شهرستان داراب در جمع مسئولین انتظامی و شهروندان بر نقش عدالت محوری پلیس در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت السلام والمسلمین “عبدالرضا دسترنج” در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی این بخش که با حضور جمعی از مسئولان انتظامی و شهروندان برگزار شد، بیان کرد: امروز مردم ناجا را به عنوان نهادی عدالت محور قبول دارند؛ زیرا که قضات از طریق گزارش همین ماموران است که می توانند حق مظلومی را از ظالمی بگیرند.

وی ادامه داد: اگر مردم در برقراری امنیت به پلیس کمک کرده  و پلیس نیز بتواند در این امر با افراد صاحب نفوذ و اهل مصالحه تعامل برقرار کند و اعتماد طرفین صورت بگیرد شاهد حاکم شدن امنیت پایدار در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه بخش “جنت” تصریح کرد: ماموران ناجا چون به صورت دائم با جرم و مجرم سر و کار دارند نیامند این می‌باشند که خود را به سلاح تقوا مجهز کنند و اگر این امر صورت نگیرد باعث خواهد شد جرم و مجرم به عنوان یک پدیده عادی تلقی گردد.

حجت الاسلام “دسترنج” با بیان اینکه اقدامات شایسته پلیس از چشم کسانی که دغدغه مسائل اجتماعی دارند پوشیده نیست، ضمن خدا قوت برای همه سبز پوشان، آرزوی سلامتی و توفیق بیشتر برای فرمانده جدید این بخش در خدمت رسانی بهتر به مردم کرد.

در پایان مراسم از زحمات ۵ ساله سروان “مصطفی شجاع” فرمانده سابق تقدیر شد و طی حکمی ستواندوم  “صادق شعبانی راد” به سمت فرمانده جدید این بخش منصوب شد.

کشف احشام قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی “خنج” از کشف ۵۹ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق احشام، روز گذشته ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۹ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دیدار رئیس اداره دامپزشکی با فرمانده انتظامی شهرستان “آباده”

رئیس اداره دامپزشکی آباده به اتفاق هیئت همراه با حضور در ستاد با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “محمدرضا سلطانی” در این دیدار از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی در راستای تأمین نظم و امنیت جامعه و برخورد با قاچاقچیان احشام تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در این دیدار در خصوص بررسی راهکارهای پیشگیری از قاچاق نهاده های دامی و توزیع خارج از شبکه دام و طیور در شهرستان گفتگو و بر گسترش همکاری و تعاملات نیز تأکید شد.

کشف ۳۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در “فسا

فرمانده انتظامی “فسا” از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و کشف ۳۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها، کارشناسان پلیس آگاهی از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی افزود: با کارشناسی وسایط نقلیه و استعلام از سامانه پلیس، ۳۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و  6 متهم در این خصوص دستگیر شدند.

فرمانده  انتظامی شهرستان فسا از تحویل موتورسیکلت‌های کشف شده به مالکان خبر داد و اظهار کرد: متهمان دستگیر شده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ “قسام” با اشاره به اینکه طرح سرکشی از پارکینگ‌ها به صورت مستمر اجرا می‌گردد، از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه، هرگونه مورد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27213

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.