• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۸ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27195
  • 08 آذر 1400 - 15:19
اخبار پلیس فارس – ۸  آذر ماه  ۱۴۰۰

کشف بیش از ۱۶ کیلو مرفین در “نی‌ریز” فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۱۶ کیلو و ۹۰۰ گرم مرفین و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری سمند […]

کشف بیش از ۱۶ کیلو مرفین در “نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۱۶ کیلو و ۹۰۰ گرم مرفین و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری سمند  مشکوک و آن را بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۱۶ کیلو و ۹۰۰ گرم مرفین که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر  و به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: مبارزه با توزیع کنندگان موادمخدر و سوداگران مرگ در اولویت کار پلیس است و پلیس اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

کشف هروئین در “داراب”  

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۹ کیلو و ۹۹۰ گرم هروئین در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران انتظامی “قلاتویه” داراب در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۹ کیلو و ۹۹۰ گرم هروئین کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی “داراب” از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.     

۲ بهله شاهین شکاری قاچاق در نی ریز کشف شد

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۲ بهله شاهین شکاری قاچاق در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت : در راستای حفاظت محیط زیست و مبارزه با قاچاق پرندگان کمیاب و گران قیمت، ماموران ایستگاه بازرسی قطرویه با همکاری کارکنان یگان تکاوری هنگام کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲ بهله شاهین شکاری قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز”  با بیان اینکه ارزش پرندگان مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۳ راس گاو قاچاق دربوانات

فرمانده انتظامی “بوانات” از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۳ رأس گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای طرح مبارزه جدی با قاچاق احشام، مأموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در محور “خرمبید- بوانات” به یک دستگاه کامیون حامل گاو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۱۳ رأس گاو قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف و راننده که قصد انتقال احشام به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پلیس برای برقراری امنیت اقتصادی با اخلاگران این حوزه قاطعانه برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۴۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری “۲۳ گلدشت” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۴۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری پیامبر دروغین در استهبان

فرمانده انتظامی “استهبان” از دستگیری فردی در این شهرستان خبر داد که ادعا می‌کرد پیامبر است.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در یکی از خیابان‌های استهبان خود را پیامبر معرفی می‌کند که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و سریعا فرد مورد نظر در حالی که یه قبضه سلاح سرد در دست داشت را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی “استهبان” با بیان اینکه فرد مذکور دارای اختلالات روانی می‌باشد و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: در بازرسی از منزل متهم ۶ قبضه سلاح سرد از نوع چاقو و ساتور و ۵۵ عدد فشنگ شکاری و جنگی برنو و کلاش کشف شد. 

دستگیری ۲ سارق با ۲۲ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند ۲ سارق را دستگیر و ۲۲ فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی را کشف کنند.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی در شهرستان ممسنی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه‌های سرقت، موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

خودروهای حامل هیزم قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم هیزم جنگلی قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه سواری خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمّدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی کوه‌چنار حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳ دستگاه سواری پژو حامل چوب مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آنها را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه  در بازرسی از این خودروها یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم هیزم جنگلی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش هیزم‌های مکشوفه را ۹۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار خاطر نشان کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اتوبوس‌های مسافربری حامل سوخت قاچاق توقیف شدند

رئیس پلیس شهرستان جهرم از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل یک هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ “خسرو  رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی جهرم حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه اتوبوس به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی اتوبوس‌های مذکور متوجه وجود باک اضافی و غیر استاندارد در کابین بار اتوبوس شدند که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس‌ها یک هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، عنوان داشت: در این زمینه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی مقطعی به ۳ دستگاه خودرو سبک مظنون و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۵۶ قطعه انواع لوازم  یدکی خودرو، ۲۳ عدد گیربکس، ۲ دستگاه موتور، ۲ عدد سرسیلندر، یک عدد سانروف، ۲ دستگاه یخچال فریزر، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ دستگاه جاروبرقی و یک دستگاه قهوه ساز خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال برآورد شده است.

کشف بیش از ۱۰ کیلو  مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با تلاش ﻣﺎﻣﻮران این فرماندهی در بازرسی از منزل و مغازه یک خرده فروش ۱۰ کیلو و ۵۷۰ ﮔﺮم تریاک و سوخته تریاک ﮐﺸﻒ ﺷﺪ.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای این شهرستان در مغازه و منزلش اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کند که بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از مغازه و منزل فرد مذکور ۱۰ کیلو و ۵۷۰ گرم انواع مواد مخدر که به صورت بسیار ماهرانه جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه در این رابطه متهم دستگیر شد، تصریح کرد: فرد خرده فروش پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

ﺳﺮﻫﻨﮓ “زراعتیان” ﺑﺎ ﻫﺸﺪار ﺑﻪ ﺳﻮداﮔﺮان ﻣﺮگ اﻇﻬﺎر داﺷﺖ: ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و دﺳﺘﮕﯿﺮی ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﻬﯿﻪ و ﺗﻮزﯾﻊ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر ﺑﻪ ﻃﻮر ﺟﺪی در دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﭘﻠﯿﺲ ﻗﺮار دارد و از ﺷﻬﺮوﻧﺪان درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺷﻮد ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ اﺧﺒﺎر و اﻃﻼﻋﺎت ﺧﻮد را در اﯾﻦ راﺑﻄﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻠﻔﻦ۱۱۰ ﺑﻪ ﻣﺄﻣﻮران اﻃﻼع دﻫﻨﺪ.

کشف دوربین‌های قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۶ دستگاه دوربین شکاری قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر افزود: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته کارکنان پلیس آگاهی زرین‌دشت حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک سواری جک مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی گفت: در بررسی از این خودرو ۶ دستگاه دوربین شکاری خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف کالای قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری “دژکرد” اقلید” حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف اقلامی قاچاق از قبیل دستگاه اتو، جارو برقی، هدفن، ریش تراش، غدا ساز، دوربین مداربسته، جارو شارژی، سشورار، آبمیوه‌گیری، قهوه ساز، تلویزیون، ماشین لباسشویی ،بخاری برقی و گازی شدند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

برگزاری رویداد شتاب” استارت آپی” امنیت فضای مجازی

نخستین رویداد شتاب امنیت فضای مجازی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس برگزارمی شود.

 سرهنگ دکتر احمد ایزدی از برگزاری نخستین رویداد شتاب( استارت آپی ) امنیت فضای مجازی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس به صورت حضوری و مجازی خبر داد.

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان ضمن بیان اینکه برای نخستین بار است که در استان فارس این رویداد در جذب ایده های کاربردی برگزار می شود اظهار کرد :این رویداد در محورهای مشارکت عمومی در امنیت فضای مجازی،آسیب های فضای مجازی، فضای مجازی و نسل جوان و تولید نرم افزار های کاربردی خدمات قضائی و انتظامی با دعوت از علاقه مندان به ارائه ایده برگزار می شود.

وی افزود همچنین اعطای جوایز به تیم های برگزیده اول تا سوم، استقرار در مجتمع کار آفرینی و نوآوری ( کارنو) دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس، معرفی به صندوق های سرمایه گذاری و مراکز رشد از جمله فرصت‌های ارزشمند در این رویداد است و ثبت ایده برای تمام متقاضیان آزاد می باشد.

دکتر ایزدی در پایان تصریح کرد: در این رویداد علاقه‌مندان می توانند تا ۲۵آذرماه سال جاری  ایده‌های خود را در محور های بیان شده از طریق سامانه ثبت ایده به نشانی startup.farsuast.ir ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27195

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.