• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۶ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27148
  • 06 آذر 1400 - 14:23
اخبار پلیس فارس – ۶  آذر ماه  ۱۴۰۰

کشف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال قاچاق در”کازرون“ فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵۳ دستگاه انواع تجهیزات استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان “کازرون” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل […]

کشف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال قاچاق در”کازرون

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵۳ دستگاه انواع تجهیزات استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان “کازرون” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل مسکونی خود در یکی از محلات شهرستان کازرون اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌‎کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی کازرون پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی با مقام قضائی به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲۵۳ دستگاه انواع تجهیزات استخراج ارز دیجیتال شامل هارد دیسک، کارت گرافیک، مادربرد و پاور خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

در منزل مسکونی ۹۵ کیلو حشیش دپو بود

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر فیروزآباد و شهرستان “ساوجبلاغ” از توابع استان البرز ۹۵ کیلو حشیش کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “ساوجبلاغ” از توابع استان البرز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در روستای “جایدشت” از توابع شهرستان فیروزآباد در منزل خود اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “فیروزآباد” پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۹۵ کیلو حشیش کشف کنند.

سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی استان فارس برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر را در اولویت کاری خود قرار داده و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

هلاکت شرور مسلح در عملیات شبانه پلیس آگاهی فارس

رییس پلیس آگاهی استان از به هلاکت رسیدن شرور و قاتل مسلح در عملیات شبانه پلیس در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع دو فقره قتل در سال ۹۹ و تیراندازی منجر به جرح توسط یک نفر در حوزه شهرستان “کوار” و شهر شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری این قاتل و شرور متواری به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با رصدهای شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل اختفاء این فرد شرور در یکی از خیابان های محله “معالی آباد” شیراز مورد شناسایی قرار گرفته و کارآگاهان پلیس آگاهی جهت دستگیری وی به آن مکان اعزام شدند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه فرد شرور با مشاهده مأموران انتظامی و بدون توجه به اخطارهای آنان، شروع به تیراندازی به سمت مأموران کرده و حاضر به تسلیم شدن نشد، افزود: پس از مدتی درگیری و تیراندازی متقابل ، در نهایت فرد شرور توسط مأموران انتظامی به هلاکت رسید.

سرهنگ حبیبی گفت: در بازرسی از مخفیگاه این شرور مسلح، ۲ قبضه اسلحه کلاش و کلت کمری به همراه مقدار زیادی مهمات مربوطه و مدارک هویتی جعلی کشف شد.

وی با بیان اینکه در سابقه این فرد شرور مواردی همچون ۲ فقره قتل، یک فقره تیراندازی منجر به جرح و تهدید و ارعاب شهروندان دیده می شود، تأکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی با مخلان نظم وامنیت و کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند، برخورد قانونی و قاطع می کند.

کشف ۲۶ فقره گردنبند قاپی در “شیراز”

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارقان گردنبند قاپ و کشف ۲۶ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره گردنبند قاپی توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر شیراز، رسیدگی به موضوع در اختیار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی پرونده‌های تشکیل شده و اظهارات شکات مشخص شد سارقان با استفاده از موتورسیکلت در سطح شهر سوژه های خود را از بین عابرینی که گردنبند به گردن داشته انتخاب و به صورت حرفه ای از کنار آنان عبور و ترک نشین اقدام به کشیدن و سرقت گردنبند می‌کند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه با انجام اقدامات خاص پلیسی سارقان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: این دو متهم در بازجویی اولیه به ۲۶ فقره گردنبند قاپی اعتراف کردند.

سرهنگ “حبیبی” خاطر نشان کرد: شهروندان طلا و اشیاء با ارزش خود را در دید همگان قرار ندهند و هنگام تردد در خیابان و معابر نسبت به اطراف خود هوشیار باشند.

دستگیری قاچاقچی و کشف ۳۰ کیلو شیشه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۳۰ کیلو شیشه و دستگیری یک قاچاقچی در شهر “صدرا” خبر داد.

سرهنگ “سیدموسی حسینی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری شیشه در منزل خود در شهر “صدرا” دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۳۰ کیلو شیشه که از مرزهای شرقی وارد کشور شده است کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

توقیف کامیون وکشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی

قرمانده انتظامی “گراش” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد. 

سرهنگ “کرامت الله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان امداد “گراش” در راستای مبارزه با کالای قاچاق حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۰۰ بسته ظروف آشپزخانه و ۸۰ ثوب البسه و پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “کریمی” با بیان اینکه قاچاق کالا باعث تخریب سرمایه‌های ملی می‌شود، از شهروندان خواست در صورت برخورد با احتکار و قاچاق مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف پراید مسروقه در”بیضا

فرمانده انتظامی “بیضا” از کشف سواری پراید مسروقه در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “محمود  نجفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه “کوشک هزار” بیضا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود یک سواری پراید مسروقه نگهداری می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک سواری پراید مسروقه دارای سابقه سرقت از شیراز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “بیضا” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست: ضمن تجهیز وسایط نقلیه به لوازم هشدار دهنده و ایمن مانند دزدگیر، قفل فرمان و پدال و … از وقوع سرقت پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

برقراری نظم و امنیت مسابقات موتور سواری کشوری توسط پلیس شهرستان “آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از برقراری و تامین نظم و امنیت مسابقات موتورسواری کشوری توسط ماموران پلیس و با همکاری گردان قمربنی هاشم سپاه پاسداران خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” اظهار داشت: مسابقات موتورسواری کشوری به میزبانی آباده در محل پیست موتورسواری این شهرستان در ۶ کلاس ۶۵ تا ۴۵۰ سی سی در بخش جوانان و پیشکسوتان برگزار شد.

وی افزود: پنجشنبه چهارم آذر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ مسابقه انتخابی برگزار و روز جمعه  مسابقه نهایی برگزار که استان‌های کرمان، فارس و قزوین به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” تصریح کرد: آباده از پیست موتورسواری خوبی برخوردار است از این رو مسابقات بنا به در خواست هیات اتومبیل رانی و موتور سواری در این شهرستان برگزار شد که تامین نظم و امنیت این مسابقه توسط ماموران انتظامی و گردان قمر بنی هاشم سپاه و دیگر مسئولان برقرار شد.

کلاهبرداری ۵ میلیاردی با ترفند دوست‌یابی در “تلگرام”

رئیس پلیس فتا استان گفت: ۲ مجرم سایبری که با ایجاد اکانت‌های جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام به بهانه دوست ‌یابی اقدام به کلاهبرداری از ۲۰۰ نفر از کاربران کرده بودند توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام، در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شکات و با اقدامات تخصصی صورت پذیرفته مشخص شد متهمان با استفاده از بستر شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد پروفایلی جعلی با وعده دوست یابی برای کاربران اقدام به دریافت وجه از آنان کرده و بعد از آن دیگر پاسخگو تماس‌ها و یا پیام‌های قربانیان نبوده اند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و آنان را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از ۲۰۰ نفر شهروند اقرار کردند، عنوان داشت: کلاهبرداران پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام سایبری با اشاره به جعلی و سرقتی بودن بسیاری از اسامی و تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی، به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان به درخواست‌های کاربران ناشناس پاسخ مثبت ندهند و به منظور حفظ حریم خصوصی به افرادی که شناختی نسبت به آنان ندارند اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود از قبیل عکس‌های شخصی و یا خانوادگی را ارسال نکنند.

سرهنگ “سلیمانی” با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس “www.cyberpolice.ir” ، از کاربران خواست از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا از طریق خط ۰۹۶۳۸۰ با کاربران در میان بگذارند.

کشف گنج یاب قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “آسپاس” اقلید حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری دنا مشکوک و آن را بررسی یبشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

قتل پدر به دست پسر به دلیل اعتیاد

فرمانده انتظامی “مرودشت” گفت: جوان ۲۷ ساله ای که با ضربات چاقو پدرش را به قتل رسانده بود در کمترین زمان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، بیان داشت: روز گذشته ۵ آذرماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان مرودشت، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد فردی ۴۷ ساله توسط فرزند خود با ضربات سلاح سرد به قتل رسیده و قاتل متواری شده است.

فرمانده انتظامی “مرودشت” تصریح کرد: ماموران انتظامی سریعا با اقدامات فنی و تخصی موفق شدند در کمتر از نیم ساعت قاتل ۲۷ ساله که در منزل دوستش در یکی از محلات این شهرستان مخفی شده بود را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “زینلی” با بیان اینکه قاتل علت این درگیری را اعتیاد شدید پدر به مواد مخدر اعلام کرد، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تقدیر نماینده مجلس شورای اسلامی از عملکرد پلیس”ممسنی”

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی از عملکرد نیروی انتظامی “ممسنی” تقدیر کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “مجید انصاری” در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به سریع العمل بودن نیروی انتظامی در ماموریت‌های ذاتی خود نسبت به سایر دستگاه ها، از خدمت رسانی مطلوب و شایسته پلیس شهرستان ممسنی در راستای ارتقاء امنیت قدر دانی کرد.

وی ضمن اشاره به فرهنگ سازی و دعوت مردم به تعامل با پلیس، افزود: امروز حضور پلیس موجب آرامش و آسایش است و ما باید به گونه ای عمل کنیم که مردم ما قدردان پلیس باشند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز پلیس به دنبال امنیتی پایدار است، تصریح کرد: در حوزه امنیت نیاز به تعامل و هماهنگی همه ارگان‌های ذیربط می‌باشد که این تعامل و یکدلی در سطح مسئولان و مدیران شهرستان ممسنی مشهود است.

توصیه‌های رئیس پلیس فسا در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” در راستای پیشگیری از سرقت خودرو و لوازم داخل آن توصیه هایی به اقشار مردم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد هاشم قسام” در این خصوص اظهار داشت: شهروندان به منظور دشوار ساختن کار برای سارقان و بالا بردن ضریب امنیت خودرو، توصیه‌ها و هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند.

۱-خودرو خود را در مکان‌های خلوت و تاریک یا در یک نقطه به مدت طولانی پارک نکنید.

۲-قبل از ترک خودرو دقت کنید شیشه‌های آن پایین یا دربهای آن باز نباشد.

۳-قفل کردن درب‌ها و استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده حتی در داخل پارکینگ نیز ضروری است.

۴-وجود اسناد و مدارک و اشیاء لوکس در داخل خودرو سارقان را به سرقت تحریک می کند.

۵-به هیچ وجه حتی برای یک لحظه خودرو را به صورت روشن رها کنید.

۶-بالا بردن امنیت خودروها با نصب لوازم و تجهیزات ایمنی و بازدارنده مانند سوییچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان موجب سلب فرصت از سارقان و پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه می‌شود.

۷-اعتماد بی جا در واگذاری سوئیچ به افراد ناشناس یکی از عوامل سرقت خودرو است.

۸-هرگز از افراد ناشناس خوراکی و آشامیدنی قبول نکنید؛ زیرا یکی از شگردهای سارقان مسموم کردن قربانی با مواد بیهوش کننده است.

۹-در مقابل سارقان حرفه‌ای که از پوشش‌های خانوادگی برای عمل تبهکارانه خود استفاده می‌کنند هوشیار باشید.

۱۰-طمع رانندگان برای دریافت کرایه بیشتر و قبول پیشنهاد برای تردد در مسیرهای خلوت و دور افتاده، از عوامل سرقت به عنف خودرو است.

۱۱-هیچ گاه به اعتبار اینکه کودکی در خودرو نشسته آن را به حالت روشن ترک نکنید.

۱۲-قبل از خرید خودرو نسبت به استعلام های لازم از کارشناسان اقدام کنید.

۱۳-سعی کنید کلید دربها و سوئیچ استارت با هم متفاوت باشند.

۱۴-در مواجه با صحنه سازی ها و ایجاد نزاع‌های ساختگی تبهکاران که با هدف سرقت خودرو افراد صورت می‌گیرد، هوشیار باشید.

۱۵-در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27148

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.