• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۱۰ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 2702
  • 10 اردیبهشت 1399 - 19:18
اخبار پلیس فارس – ۱۰ اردیبهشت ۹۹

قاچاقچیان این بار با ۳۸۷ کیلو تریاک در لارستان زمین گیر شدند فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۸۷ کیلو تریاک و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در محور بستک به لارستان، خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد […]

قاچاقچیان این بار با ۳۸۷ کیلو تریاک در لارستان زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۸۷ کیلو تریاک و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در محور بستک به لارستان، خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در محور بستک به لارستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۳۸۷ کیلو تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، هشدار داد: مأموران جان بر کف نیروی انتظامی استان فارس با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می کنند.

کشف لیمو ترش احتکار در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف ۴۷ هزار و ۵۵۰ کیلو لیمو ترش احتکار به ارزش ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در یک انباری خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به افزایش نیاز داخلی به لیمو ترش که متاثر از شیوع کرونا و کاهش زمینه عرضه داخلی به دلیل عدم محصول دهی این میوه در فصل کنونی است، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده و از عرضه آن به بازار خودداری می‌کنند و با قیمت‌های بالاتر به فروش می رسانند؛ لذا ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام کارهای فنی، فردی که اقدام به احتکار لیمو در شهرک صنعتی شیراز کرده بود را شناسایی و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “ملک‌زاده” خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به آدرس مذکور اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار، ۴۷ هزار و ۵۵۰ کیلو لیمو ترش احتکار که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

سواری پژو با ۱۰۰ کیلو تریاک درآباده زمین گیر شد

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و مجرمین، روز گذشته ماموران کلانتری “بهمن” این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آنرا متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد، افزود: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه خودرو حامل مواد مخدر روانه پارکینگ شد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند.

دستگیری ۳۱ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی با همکاری یگان جلب طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱ نفر متهم که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب پلیس بودند را دستگیر کردند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با انجام کارهای فنی و پلیسی، در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۳۱ نفر متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه همه آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در پیشینه این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می شود.

بازنشستگان سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند نیروی انتظامی هستند

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در دیدار با احدی از بازنستگان گفت: بازنشستگان سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند نیروی انتظامی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در دیدار با همکار بازنشسته “علی پناهی”با اشاره به اینکه بازنشستگان سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند نیروی انتظامی هستند بیان داشت: برقراری ارتباط و برگزاری جلسات انتقال تجربه با این پیشکسوتان و استفاده از تجارب آنان در بسیاری از موقعیت‌ها برای پلیس بسیار کارساز خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز تلاش مسئولان ناجا بر این است تا این امنیت ایجاد شده در کشور را با تلاش و مجاهدت حفظ کنند و  آن را ارتقا بخشند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه بازنشستگان مظهر تجربه، صبر و استقامت و گنجینه پربار دانش هستند، اظهار داشت: باید از خدمات ارزنده این عزیزان در طول خدمت قدردانی کرد و کارکنان جوان از این تجارب بهره مندی لازم و اثرگذار را ببرند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بازنشستگان در کمال صداقت و درستکاری، بیش از سی سال از بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت به کشور عزیزمان گذرانده و در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه، خالصانه تلاش کرده‌اند.

۲ کشته و مجروح حاصل واژگونی پژو

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری ۴۰۵ در محور رستاق به داراب، راننده در دم فوت و سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: بامداد امروز از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور رستاق به داراب به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۴۰۵ با ۲ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این خصوص راننده در دم فوت و سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شد، عنوان داشت: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

۳۰ هکتار از مزارع کشاوری در فراشبند طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی فراشبند گفت: ۳۰ هکتار از مزارع کشاورزی در این شهرستان طعمه حریق شد.

سرهنگ “کرامت‌اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‎های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره آتش سوزی مزارع کشاورزی مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد اراضی کشاورزی به علل نامعلومی طعمه حریق شده است، افزود: با تلاش عوامل انتظامی، اهالی محل، عوامل منابع طبیعی و آتش‌نشانی، آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

گفتنی است، بر اساس اعلام کارشناسان، در این آتش سوزی حدود ۳۰ هکتار از مزارع گندم و جو از بین رفته است.

لای روبی چاه در کامفیروز، ۲ برادر را به کام مرگ فرستاد

فرمانده انتظامی مرودشت از مرگ ۲ بردار هنگام لای روبی یک حلقه چاه در یکی از روستاهای “بخش کامفیروز” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک در یکی از روستاهای بخش کامفیروز، ماموران بلافاصله به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند ۲ برادر هنگام لای روبی یک حلقه چاه در زمین‌های کشاورزی دچار حادثه شده و باعث مرگ آنان شده است.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به این که اجساد متوفیان از داخل چاه توسط نیروهای امدادی خارج شد، تصریح کرد: اجساد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

اعضای باند سارقان احشام در فارس متلاشی شدند

رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام اعضای باند سارقان احشام در فارس خبر داد و گفت: دام‌های مسروقه کشف شده از آنان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی از روستاهای شیراز و با توجه به اهمیت موضوع و نگرانی ایجاد شده در قشر عشایر و روستانشین، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با تحقیقات میدانی و رصد اطلاعاتی، موفق شدند ۶ نفر از اعضای باند سارقان احشام را شناسایی و به صورت غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۲۹ فقره سرقت احشام اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، تعداد ۷۴ راس گوسفند و یک راس گاو مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه کارشناسان اررش احشام مسروقه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از هماهنگی‌ قضائی، با انجام اقدامات فنی و بررسی های اطلاعاتی، سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ “عبادی‌نژاد” با بیان اینکه سارق در بازجویی فنی به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، عنوان داشت: پس از تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس۱۱۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2702

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.