• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

فلسفه وجودی بسیج از منظر امام(ره) تک‌بعدی نیست

  • کد خبر : 27010
  • 02 آذر 1400 - 12:00
فلسفه وجودی بسیج از منظر امام(ره) تک‌بعدی نیست
جانشین فرمانده سپاه فجر در اقشار بسیج با بیان اینکه امام راحل بسیج را برای تمام اعصار و زمان‌ها مبتنی بر آیات الهی بنا نهاد، گفت: امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای از بسیج انتظار کار نهادی را دارند یعنی متناسب با نیازهای روز مأموریت‌های آن هم تغییر می‌کند.

به گزارش سحاب پرس، امیر جاهدی، جانشین فرمانده سپاه فجر در اقشار بسیج استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین ماهیت بسیج در دوره کنونی پرداخت و گفت: فلسفه وجودی بسیج از منظر امام(ره) تک بعدی نبوده است و ایشان بسیج را برای همه عصرها و زمان‌ها مبتنی بر آیات الهی بنا نهاد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای از بسیج انتظار کار نهادی را دارند یعنی متناسب با نیازهای روز مأموریت‌های آن هم تغییر می‌کند و در اجرای همه مأموریت‌ها هم موفق بوده است.

جاهدی به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نقش بسیج به اقتضای اول انقلاب، حضور پررنگ در عرصه دفاع مقدس و جنگ سخت بود که بسیج محکم در این عرصه حضور پیدا کرد و بعد از آن، حضور جانانه بسیج در عرصه جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بود که بسیج تا به امروز هم در این زمینه نقش‌آفرین بوده است و کارهای بزرگی را انجام داده است.

جانشین فرمانده سپاه فجر در اقشار بسیج با بیان اینکه امروز بسیج در عرصه‌های گوناگونی حضور دارد، گفت: با وجود بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج اصناف و بازاریان و بسیج کارگری و کارخانجات، بسط و گسترش تفکر و اندیشه بسیجی و حرکت بر اقتضای زمانه و نیازهای جامعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقش بسیج را در کمک‌های مؤمنانه بسیار برجسته‌تر از دیگر اقشار جامعه می‌توان دید، افزود: می‌توان در عرصه جنگ چندین ساله‌ای که در کشور سوریه به وجود آمد، غلبه تفکر بسیجی بر تفکرهای دیگر را دید.

جانشین فرمانده سپاه فجر در اقشار بسیج تأکید کرد: اقتضای حرکت و نیاز روز جامعه کار نهادی است که بسیج در همه عرصه‌ها موفق بوده است.

جاهدی با تصریح اینکه آن چیزی که امام بنای آن را نهاد تفکر و اندیشه بسیجی بود و امروز در جامعه ایران اسلامی و حتی فراتر از مرزهای ایران، این تفکر و اندیشه گسترش پیدا کرده است، گفت: تفکر بسیجی منشأ اثرات و خیرات و برکات زیادی برای جامعه اسلامی بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم توقع رهبری از مجموع بسیج که شامل حفظ ایمان، تقویت اخلاص و روحیه خودباوری در جامعه، تکیه بر ظرفیت‌های درون اجتماع و تولید علم است، روز به روز در جامعه گسترش پیدا کند تا بتوانیم به نقطه مطلوب جامعه اسلامی نزدیک نزدیک‌تر شویم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27010

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.