• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
9

اخبار پلیس فارس – یک آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 26993
  • 01 آذر 1400 - 15:40
اخبار پلیس فارس – یک  آذر ماه  ۱۴۰۰

قتل ۵ نفر و هلاکت قاتل، گروگان‌ها آزاد شدند فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس فارس قاتلی که بامداد امروز ۵ نفر را به قتل و دو نفر را گروگان گرفته بود به هلاکت رسید. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: حوالی ساعت یک بامداد اولین روز از […]

قتل ۵ نفر و هلاکت قاتل، گروگان‌ها آزاد شدند

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس فارس قاتلی که بامداد امروز ۵ نفر را به قتل و دو نفر را گروگان گرفته بود به هلاکت رسید.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: حوالی ساعت یک بامداد اولین روز از آذرماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل ۵ نفر حدودا ۳۵ الی ۶۰ ساله در خیابان “عدل” شیراز به ماموران پلیس اعلام و سریعا برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند قاتل که داماد خانواده بوده با اسلحه کلاش ۵ نفر از بستگان درجه یک همسرش (۲ نفر برادر زن، همسر، دختر و پسر برادر خانم خودش) را کشته و با گروگان گرفتن دو نفر از بستگان مقتولین سریعا متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: از همان لحظات اولیه ماموران پلیس اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری شروع و با تحقیقات فنی و تخصصی محل اختفا قاتل را در همان حوالی شناسایی کردند.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند که قاتل به محض مشاهده پلیس با اسلحه کلاش اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پس از حدود یک ساعت درگیری، قاتل بدون توجه به دستور پلیس همچنان اقدام به تیراندازی می‌کرد، عنوان داشت: ماموران انتظامی در درگیری متقابل موفق شدند هر دو گروگان را به صورت صحیح و سالم آزاد و قاتل ۵۵ ساله را به هلاکت برسانند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی درگیری برابر بررسی‌های اولیه پلیس اختلاف مالی بر سر ارث و میراث بوده است، عنوان داشت: امنیت کنونی استان فارس به سادگی به دست نیامده که با حرکات سوء عده‌ای از مخلان نظم و امنیت خدشه‌دار شود؛ بنابراین به مردم اطمینان می‌دهیم با تمام توان حافظ امنیت و نظم و آرامش آنان هستیم.

زیر بار خاک آهن تریاک جاساز بود

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان نی‌ریز و یگان تکاوری، ۳۳۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان حین گشت زنی در محور “کرمان-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار خاک آهن مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۳۳۱ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر بار خاک آهن جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های پلیس مبارزه با حمل، نگهداری، قاچاق و فروش مواد مخدر است، بیان داشت: ما استوارتر از همیشه در برابر قاچاقچیان ایستاده‌ایم و به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهیم داد.

شهرداری ها نقش مهمی در مقابله با آسیب های اجتماعی دارند

معاون اجتماعی استان گفت: شهرداری‌ها در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیاری در ایجاد جرائم مختلف دارند و می‌توانند به روش‌های مختلف تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “کاووس محمدی” در نشست تعاملی با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری سهم عمده ای در تامین و گسترش انضباط اجتماعی دارد، بیان داشت: امنیت اجتماعی محصول تعامل، همکاری، هم آفرینی و هم افزایی همه سازمان‌های دولتی و مردم نهاد است که در این میان سهم و جایگاه شهرداری‌ها بسیار مهم و اثرگذار می‌باشد.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری پلیس و شهرداری امری لازم و اثرگذار می‌باشد، گفت: شهرداری‌ها از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار هستند که تلاش ما بر این است که از این ظرفیت برای انجام فرهنگ سازی و برخورد با معضلات اجتماعی به خوبی بهره‌گیری کنیم.

سرهنگ “محمدی” بر ضرورت توجه به امر آموزش همگانی تاکید کرد و گفت: انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی می‌تواند گره گشای مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد.

در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از زحمات و خدمات شبانه روزی مجموعه انتظامی فارس تقدیر کرد و افزود: شهرداری همواره در کنار پلیس بوده و اعتقاد داریم که در کنار هم می‌توانیم گره از مشکلات شهروندان باز کنیم.

مهندس “مسعود طهماسبی” با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای همکاری و تعامل بیشتر با نیروی انتظامی به کار خواهیم برد، تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم را وظیفه خود می دانیم و شهرداری آمادگی کامل جهت همکاری و تعامل با پلیس را دارد.

کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰سی سی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی اقلید با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل یکی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

برگزاری جلسه تقویت و ارتقاء باورهای دینی و اعتقادی کارکنان شهرستان “کوه چنار”

جلسه تقویت و ارتقاء باورهای دینی و اعتقادی و صیانت کارکنان با حضور کارکنان انتظامی “کوه‌چنار” و با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان در نمازخانه ستاد فرماندهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “شهیم” در این جلسه یاد خدا را موجب آرامش دلها و دوری از هرگونه گناه دانست و بیان داشت: یاد خدا انسان را از هرگونه ذلالت و گمراهی و آلودگی دور می‌کند و بهترین راه تقرب به خدا، اقامه نماز و اهمیت دادن به نماز اول وقت، پرداخت خمس، رزق و روزی حلال و انصاف در کارها است.

نماینده و لی فقیه در شهرستان کوه چنار با تاکید به وظیفه مهم پلیس در جامعه و اهمیت اخلاق در این نهاد مردمی و همچنین کسب روزی حلال و پرهیز از لقمه شبه ناک، گفت: با توجه به موقعیت پلیس در جامعه رعایت اخلاقیات از جمله مراقبت از چشم،گوش، زبان و شکم بسیار مهم است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی  ضمن اشاره به مواردی همچون صداقت در گفتار و کردار، امانت داری در امورات ،حسن خلق و رزق و روزی حلال، به تبیین و تشریح موضوع با استفاده از آیات و روایات پرداخت.

با اقدام به موقع پلیس پیرمرد ۸۳ ساله از مرگ نجات یافت

فرمانده انتظامی فسا گفت: یکی از ماموران انتظامی با اقدامی به موقع و انسان دوستانه، پیرمرد ۸۳ ساله که دچار حمله قلبی شده بود از مرگ نجات داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با اعلام این خبر اظهار کرد: در روز جمعه ۲۸ آبان حین برگزاری مراسم تشییع شهید سرافراز “عبدالمطلب اسدی پور”، پیرمردی حدودا ۸۳ ساله در گوشه پیاده رو دچار حمله قلبی می شود.

وی افزود: یکی از ماموران انتظامی که جهت برقراری نظم و امنیت مراسم در نزدیکی آن محل مستقر بود با مشاهده این صحنه، بلافاصله اقدامات اولیه جهت احیای قلبی فرد بیمار را انجام داده و طی تماس با اورژانس وی برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل می‌گردد.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: خدمت به مردم که موجب سرافرازی و تقرب به درگاه الهی است همواره در دستور کار خادمان مردم در نیروی انتظامی قرار دارد.

کشف کارد و چاقو قاچاق در “اوز”

فرمانده انتظامی “اوز” از کشف ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد کارد و چاقو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “هادی محمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان اوز حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد کارد، چاقو و ۷ دستگاه آرام پز خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “اوز” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در”سروستان”

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ دوم “آرش بخشایی مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با راه اندازی تیم تلفیقی با اتاق اصناف و مرکز بهداشت سروستان به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی متخلف و فاقد پروانه کسب از ۴۰ واحد صنفی در این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: در این طرح ۱۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوطه پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

سرهنگ دوم “بخشایی” با تأکید بر تداوم اجرای طرح های کنترلی و نظارتی ویژه اصناف، تصریح کرد: نظارت بر نحوه اجرای قوانین و مقررات صنفی یکی از مأموریت های اولویت‌دار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی است و شهروندان می‌توانند موارد خاص در این زمینه را به پلیس اعلام کنند.

اهدا هدایا به برندگان مسابقه دانستنی های انتظامی اجتماعی در “ممسنی”

به برندگان مسابقه دانستنی‌های انتظامی اجتماعی، جوائزی به رسم یادبود به دانش‌آموزان اهداء شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این برنامه سرهنگ “محمد نیکبخت” اظهار داشت: انقلاب اسلامی آزادی و استقلال را به مردم ایران هدیه داد و شما عزیزان پایه‌های پیشرفت و توسعه کشور هستید.

وی ظرفیت‌های موجود در مدارس برای کمک به ارتقاء امنیت عمومی را فوق العاده توصیف کرد و گفت: نقش آفرینی و مشارکت شما دانش آموزان با پلیس موجب ارتقاء امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

سرهنگ “نیکبخت” حجاب را باعث مصونیت دختران و یکی از نکات پیشگیرانه در تامین امنیت اجتماعی برشمرد و افزود: امروز امکانات آموزش بهبود یافته و جوانان باید از این فرصت برای تحصیل و توجه به رشد و بالندگی خود استفاده کنند.

در پایان این دیدار به ۲ نفر از برندگان مسابقه انتظامی اجتماعی روز دانش آموز  هدایائی اهداء شد.

کشف وینچستر و تریاک از راکب موتورسیکلت

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: با توقیف یک دستگاه موتورسیکلت یک قبضه اسلحه وینچستر و ۳۹ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل محورهای مواصلاتی در اطراف روستای “حسین مرده” به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی موتوسیکلت را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از راکب و زین موتورسیکلت ۳۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و یک قبضه اسلحه وینچستر به همراه تعدادی مهمات مربوطه کشف شد، تصریح کرد: قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

گردوهای قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک خودرو  پژو ۴۰۵ و کشف ۳۲۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش میلیون  ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک خودرو  پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۲۰ کیلوگرم گرم گردو خارجی قاچاق  و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیون  ریال برآورد شده است.

آغاز طرح انتظامی- ترافیکی زمستان ۱۴۰۰ در فارس

مراسم افتتاحیه طرح انتظامی- ترافیکی ویژه زمستان ۱۴۰۰ با حضور فرمانده انتظامی استان فارس و مسئولان سایر دستگاه های مربوطه در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار ” رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس در این مراسم که در مجتمع انتظامی شهید فعال شیراز برگزار شد، اظهار داشت: کلیه مسئولان و دست اندرکاران حوزه ترافیک، برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از آسیب ها و حوادث رانندگی در جاده های استان را انجام داده اند.

وی ادامه داد: طرح انتظامی – ترافیکی ویژه زمستان ۱۴۰۰ با همکاری و مشارکت پلیس و سایر دستگاه های مرتبط از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و … از امروز اول آذر ماه آغاز خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: همچنین در اجرای این طرح، روزانه بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه و راهور در جاده ها حضور دارند و ترددهای جاده ای را کنترل می کنند.

سردار حبیبی افزود: با همت و تلاش همه مسئولان و اجرای این طرح، امیدواریم که شاهد کاهش تلفات و حوادث رانندگی باشیم و بتوانیم خدمات مضاعفی به مردم ارائه دهیم.

سردار حبیبی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی، افزود: بالغ بر ۵۰ درصد از آسیب های رانندگی به دلیل نداشتن فرهنگ رانندگی به وقوع می پیوندد که در راستای افزایش این فرهنگ همه باید به سهم خود تلاش کنند.

وی از کلیه نهادهای دخیل در اجرای طرح زمستانه پلیس تقدیر و تشکر کرد و در پایان این مراسم، رژه خودروهای پلیس و سایر ارگان های دخیل در طرح زمستانه با نظم خاصی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26993

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.