• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 26794
  • 26 آبان 1400 - 14:43
اخبار پلیس فارس – ۲۶  آبان ماه  ۱۴۰۰

توقیف پرادو قاچاق در “داراب” جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری پرادو قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی “داراب” خبر داد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران انتظامی “داراب” حین کنترل خودروهای […]

توقیف پرادو قاچاق در “داراب”

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری پرادو قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی “داراب” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران انتظامی “داراب” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پرادو مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده که عرصه را بر خود تنگ می‌دید با توجه به تاریکی هوا خودرو را رها و متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو پرادو قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است، تصریح کرد: ارزش سواری مذکور برایر نظر کارشناسان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف کامیون حامل برنج قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” از کشف ۲۴ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسارگاد حین کنترل خودروهای عبوری در محور “اصفهان-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۲۴ تن برنج خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

۱۷۶ راس گوسفند در “لامرد” کشف شد

فرمانده انتظامی “لامرد” گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در بازرسی از ۵ دستگاه خودرو ۱۷۶ راس گوسفند قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی لامرد در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی به ۴ دستگاه کامیون و یک وانت پراید حامل احشام مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آنها را توقیف کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه از این خودروها مشخص شد که حامل ۱۷۶ راس گوسفند قاچاق می‌باشد که رانندگان قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” با اشاره به اینکه در این خصوص ۵ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه را ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف احشام قاچاق در”استهبان”

فرمانده انتظامی “استهبان” از کشف احشام قاچاق در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد : در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران ناتظامی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و‌ آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۱ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده و سرنشین نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی “استهبان” با بیان اینکه راننده و سرنشین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد با قاچاق کالا و احشام به صورت ویژه در دستور این فرماندهی است.

کلاهبرداری با حواله خودرو

فرمانده انتظامی “جهرم” گفت: ۲ نفر که به بهانه فروش و تحویل حواله خودرو ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند در دام پلیس گرفتار شدند.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس مبنی بر کلاهبرداری افرادی سودجو با ترفند اینکه قادر به  فروش و تحویل حواله خودرو به صورت آزاد در مدت کوتاهی هستند موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلاهبرداران با ترفندهای زیرکانه طعمه‌های خود را انتخاب و پس از جلب اعتماد و تحویل اولین ماشین به صورت حواله ای و با بیان اینکه قادر به فروش و تحویل حواله خودرو با قیمت نازلتر از بازار در مدت کوتاهی  می‌باشند از شهروندان درخواست واریز وجه به حساب خود می‌کردند.

فرمانده انتظامی “جهرم” خاطر نشان کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی و با ترفندهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۵ شهروند اقرار و روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی‌های افراد کلاهبردار در سایت‌ها و کانال‌های اجتماعی خرید و فروش خودرو را نخورند و حتما از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید کنند.

 زنجبیل قاچاق در”کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه وانت پراید و کشف ۶۰۰ کیلوگرم زنجبیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۶۰۰ کیلوگرم زنجبیل خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف قاچاق ۴ میلیاردی در”کوه ‌چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۳۸ هزار و ۸۰۰ عدد انواع فندک، ۳۸ بطری سس فرانسوی، ۱۲۸ هزار و ۴۰۰ عدد انواع بادکنک، ۵ هزار و ۵۵۰ عدد نسکافه و یک هزار و ۶۰۰ عدد انواع اقلام تزئینی خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را  4  میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد با اصناف متخلف و پلمب ۲۸ واحد صنفی

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: ۲۸ واحد صنفی متخلف طی دو هفته گذشته در این شهرستان پلمب شد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با هدف تحقق برنامه‌های پیشگیرانه، مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اصناف و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی را به مرحله اجرا گذاشتند.

وی از بازدید ۱۸۵ واحد صنفی طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: در این راستا از ۳۹ واحد صنفی تعهد اخذ، برای ۴۲ واحد اخطاریه و ۲۸ واحد متخلف نیز پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه تخلفات در بین صنوف حساس و آسیب‌پذیر، اداره نظارت بر اماکن عمومی با اجرای طرح کنترل و نظارت و نیز با انجام گشت‌های مستقل و مشترک با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌‌‌کند.

انبار احتکار خودرو میلیاردی در”لارستان” لو رفت

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف انبار احتکار خودرو به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌های اطراف لارستان اقدام به احتکار خودرو کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲ دستگاه دنا پلاس و ۳ دستگاه سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵  احتکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش خودروهای مکشوفه، ۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر  دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف زمین‌خواری میلیاردی در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه کارشناسان اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری در یکی از محلات شهرستان ارسنجان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه نماینده منابع طبیعی پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۴۳ هزار و ۳۶۵ متر از اراضی ملی را رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “فرهادی” از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

انفجار ناشی از نشتی گاز به مسجد خسارت وارد کرد

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” از تخریب قسمتی از مسجد امام موسی کاظم (ع) در اثر نشت و انفجار گاز خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انفجار در مسجد امام موسی کاظم (ع) در یکی از خیابان‌های لارستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.                                                                                           

وی بیان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند بر اثر انفجار مهیبی که صورت گرفته خسارت زیادی به مسجد و چند ساختمان اطراف آن وارد شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه خوشبختانه در این انفجار به کسی آسیبی وارد نشده است، گفت: برابر اعلام کارشناسان آتش‌نشانی علت انفجار نشتی گاز بوده است.

گفتنی است توسط ماموران انتظامی و یگانهای امدادی محل مورد نظر پاکسازی و آرامش در آن مکان حاکم شد.

دستگیری سارقان منزل و کشف ۲۳ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل و کشف ۲۳  فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی از مناطق شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند در این دو سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت منزل در شیراز اقرار کردند، اظهار داشت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ “حبیبی” تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۲ دستگاه LED ، یک دستگاه پیکور، یک دستگاه کارواش سیار، یک دستگاه سینما خانواده و یک دستگاه کامپیوتر کشف شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، نسبت به نصب سیستم‌های ایمنی از جمله حفاظ آهنی در مکان‌های احتمالی ورود سارقین در منزل از قبیل بالکن، درب ورودی، پشت بام، پاسیو و … اقدام کنید.

دستگیری کلاهبردار مجازی با وعده صدور گواهینامه رانندگی

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” گفت: فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با وعده صدور گواهینامه رانندگی اقدام به کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “مهدی جوکار ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری از وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد حین مراجعه به فضای مجازی با فردی آشنا شدم و در قبال اخذ گواهینامه رانندگی مبلغ ۶۰ میلیون ریال به حساب وی پرداخت کردم و پس از چند روز متوجه شدم این کانال حذف و وی پاسخگو نمی‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر محل اختفا متهم را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۶۰ میلیون ریالی از شاکی اقرار کرد، گفت: فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست فریب افراد سودجو را نخورند و از مراجع قانونی برای اخذ گواهینامه یا هر مدرک دیگری اقدام کنند.

کشف ۲۰ کیلو گرم حشیش در” کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار ” از کشف ۲۰ کیلو گرم حشیش در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان”کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “قائمیه -ممسنی” به یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره ای رنگ که سرنشین آن به همراه یک گونی سفیدرنگ درحاشیه جاده ایستاده بود مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: سرنشین خودرو به محض متوجه شدن حضور مامورین اقدام به رها کردن کیسه ای که همراه خود داشت کرده و به همراه راننده خودرو سریعا از محل متواری شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار خاطر نشان کرد: مامورین با رعایت ملاحظات ،اقدام به تعقیب ومراقبت نموده ودرنهایت پس از طی مسافتی سرنشین خودرو به هویت معلوم را  دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی با اشاره به دستگیری متهم و کشف مقدار ۲۰ کیلو  گرم مواد مخدر افیونی از نوع  حشیش در بازرسی  از کیسه همراه وی افزود در این خصوص پرونده قضایی  تشکیل و  متهم  از آن طریق روانه زندان شد.

کشف اقلام خوراکی ، نوشیدنی وآرایشی قاچاق در “مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” ازتوقیف دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ وپرایدو کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی رامجرد این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه پژو ۴۰۵ وپراید مشکوک و آنها رامتوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودروهای متوقف شده، ۴۳۲ قوطی نوشابه خارجی،۱۳۸۰قوطی نوشیدنی انرژی زا،۱۵۶ بطری آب میوه خارجی،۱۷۶۴ عدد آبنبات چوبی،۱۸۰۰ ژیلت خارجی،۴۲۵ عدد کمپوت آناناس، ۱۵۲ بطری ویتامین سی،۸۴ بسته بادام زمینی، و۱۳۸۲ عدد انواع لوازم آرایشی وخوراکی های خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ “زینلی” ادامه داد: در عملیاتی دیگر ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب در بازرسی از یک انباری در یکی از محله های  این شهرستان، ۲۴ عدد باطری  خارجی قاچاق فاقد هر گونه مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در پایان با اشاره به اینکه برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه یکی از اولویت های اصلی انتظامی شهرستان می باشد، خاطر نشان کرد: در مجموع این دو عملیات، بیش از ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف ، دو دستگاه خودرو سواری توقیف و ۳ متهم دستگیر وتحویل مراجع قضایی شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26794

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.