• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

فرهنگ و ارشاد اسلامی خریدار آثار نویسندگان و ناشران فارس

  • کد خبر : 26786
  • 26 آبان 1400 - 12:56
فرهنگ و ارشاد اسلامی خریدار آثار نویسندگان و ناشران فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال نیز همچون هر سال نویسندگان و ناشران استان فارسی می‌توانند درخواست خود را برای خرید جدیدترین کتاب‌های‌شان، که از دی ماه ۱۳۹۹ تا کنون به بازار فرستاده‌اند، به معاونت فرهنگی این اداره کل بدهند.

به گزارش سحاب پرس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سومین روز پاسداشت هفته کتاب و آیین رونمایی از کتاب‌های شیرازپژوهی و فارس‌پژوهی نشر نوید گفت: امسال نیز همچون هر سال نویسندگان و ناشران استان فارسی می‌توانند درخواست خود را برای خرید جدیدترین کتاب‌های‌شان، که از دی ماه ۱۳۹۹ تا کنون به بازار فرستاده‌اند، به معاونت فرهنگی این اداره کل بدهند.

سهرابی به همه نویسندگان و ناشران استان فارسی توصیه کرد تا در این طرح شرکت کنند و ادامه داد: معاونت فرهنگی از یکم تا سی‌ام آذرماه جاری آمادگی دارد تا درخواست‌ها را دریافت کند و به شورای خرید کتاب بدهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اولویت خرید را به سی و یک کتابی که در هفته کتاب رونمایی می‌شوند، داد.

وی شهروندان را به طرح پاییزه کتاب فراخواند و افزود: شهروندان می‌توانند با کد ملی خود از ۲۹ ابان تا ۳ آذرماه جاری در این طرح شرکت کنند و از یارانه فرهنگی این طرح تا سقف ۳۰۰ هزار تومان برای خرید کتاب‌هایشان بهره گیرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین از برگزاری دوره آموزشی دو روزه طراحی، صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب برای انتشاراتی‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو خبر داد.

روح الله منوچهری در سومین روز پاسداشت هفته کتاب گفت: امیدوارم که کوچه کتاب بزرگراه شود، برای رسیدن به پیشرفت و سربلندی باید از شاهراه فرهنگ گذر کرد و برای این گذر باید از راه کتاب گذشت.

وی افزود: ما در کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد به عنوان سربازانی در این زمینه به شما نویسندگان و فرهنگ وران در خدمت هستیم.

منوچهری اضافه کرد: امسال برنامه ریزی شد وه نویسندگان شهرستانی نیز مورد توجه قرار گیرند، یکی از سرمایه های استان ما و افتخارات ما پرچم فرهنگ و کتاب را بالادداشته است انتشارات نوید است.

وی در پایان گفت: جا دارد بک کتابخانه ویژه از انتشارات نوید در شیراز داشته باشیم، من از نزدیک با برخی از نویسندگان در ارتباط هستم و میتوان گفت هر کدام خود دریایی هستند که باید از آنها بهره گرفت

همچنین از کتاب‌های
۱.دریای شورانگیز از اکبر اسکندری
۲.خاک دامنگیر از حسین بهمنی
۳.نغمه‌های بی‌قراری از پروانه روئین‌اهلی
۴.مشتی از خروار از غلامرضا ساختمانی
۵.بهمن‌بیگی، اسطوره عشق از شهناز عشایری
۶.گنجینه فهلیان از علاءالدین محمد طباطبایی
۷.سیمای آسپاس در گذر زمان از وحید یونسی
رونمایی و تلاش‌های اسماعیل حامدی‌فر، پیشکسوت حوزه نشر پاس داشته شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26786

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.