• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

پیام تبریک فرماندار فیروزآباد به مناسبت روز معلم

  • کد خبر : 2667
  • 11 اردیبهشت 1399 - 23:11
پیام تبریک فرماندار فیروزآباد به مناسبت روز معلم
" سيد كمال علوي " به مناسبت روز معلم طي پيامي این روز را به کلیه فرهنگیان تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری فیروزآباد،متن پیام بدین شرح است:

«بسمه تعالی»

جایگاه معلم در باور و ارزش های ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است. در تفکر دینی ما معلم روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل ونادانی است. چنانکه در حدیث شریف «زَکاه العِلمِ نَشْرُهُ» ، نقش معلمین در نشر علم به خوبی تداعی شده است. معلمی شغل انبیاء است و مولای متقیان در وصف آن فرموده اند: ” من علمنی حرفاً، فقد صیرنی عبداً “. معلم، واسطه ی افاضات فیض الهی است، در ردای مرسلین که اهریمن نادانی را با شهاب ثاقب قلم علم آموزی، در صحیفه ی دانایی، مضمحل میگرداند تا فلق دانش به فروغ صبح عافیت،مسعود گردد.

بی تردید، تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و چه بهانه ای نیکوتر از سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، برای بزرگداشت مرتبت والای معلم تا مقام رفیع معلمین را ارج نهیم و قدردان و سپاسگذار این میراث داران انبیاء الهی و اربابان معرفت باشیم.

استادِ شهید مرتضی مطهری شخصیتی اثر گذار و چهره ای مشعشع در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده است. وی به عنوان متفکری اندیشمند و فیلسوفی بزرگ ، مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت و در این راه مقدس، آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت .

اینجانب به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان فیروزآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت وهمه معلمان آسمانی کشورم، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید، معلمین و تلاش گران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش مسألت دارم.

سید کمال علوی
فرماندار فیروزآباد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2667

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.