• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13
معاون بهره برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز:

حفر، بهسازی و نوسازی چاه ها جهت تامین آب شرب روستاهای الحاقی در دستور کار آبفا شیراز است

  • کد خبر : 26568
  • 19 آبان 1400 - 18:33
حفر، بهسازی و نوسازی چاه ها جهت تامین آب شرب روستاهای الحاقی در دستور کار آبفا شیراز است
معاون بهره برداري و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت: از ابتدای تحویل روستاهای الحاقی به آبفا شیراز حفر، بهسازی و نوسازی چاه ها جهت تامین آب شرب در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، حسام خسروی به اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز جهت رفع کمبود آب در بخش مرکزی با توجه به تاکید مدیریت عامل اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در محدوده روستاهای کفترک از توابع بخش مرکزی در خصوص رفع مشکل این مناطق یک حلقه چاه در روستای علی آباد کفترک جانمایی و حفاری شد که پس ازاتمام عملیات حفاری و آزمایش پمپاژ این چاه انجام شد.
وی افزود: چاه محدوده روستاهای کفترک در سازند سخت یا آهکی تا عمق ۱۱۲ حفاری شد که به دلیل ورود آب بسیار زیاد در عمق ۱۱۲ متری چاه لوله گذاری و تست پمپاژ انجام شد .
معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا شیراز تصریح کرد: دبی این چاه بین ۴۵ تا ۵۰ لیتر بر ثانیه می باشد که در حال حاضر جهت تجهیز در اختیار همکاران تولید و تاسیسات قرار گرفته است.
خسروی از بهسازی و نوسازی یک حلقه چاه در روستای ترکان خبر داد و گفت: با توجه به کمبود آب در خیابان اتحاد و شهرک مهرگان یک حلقه چاه در روستای ترکان که از سالیان گذشته به خاطر مشکلات ساختاری و برخورد با لایه های مارن و کدورت زیاد از مدار خارج شده بود که عملیات بهسازی و نوسازی جداره چاه به وسیله مستر جت و دستگاه پالس ضربه ای و آزمایش پمپاژ انجام شد و در نیمه دوم آبان ماه به مدار بهره برداری متصل خواهد شد.

مجری طرح‌های تأمین آب شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به حفر چاه برای تأمین آب اهالی روستای نوروزآباد اذعان داشت: منطقه مسکونی روستای نوروزآباد واقع در ۴۵ کیلومتری شهر شیراز و در بخش سیاخ دارنگان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه بود که در جهت محرومیت‌زدایی برای آب‌رسانی به این روستا به همت شرکت آبفا شیراز و دستور اکید مدیرعامل شرکت یک حلقه چاه جانمایی و پس از واگذاری زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع از طریق مشارکت مردمی و اخذ مجوز عملیات اجرایی شروع شد.
مجید نوروزی در ادامه افزود: چاه مذکور در بافت آبرفت و در شرق روستا شروع شد و عملیات اجرایی و حفر این چاه به مدت سه روزبه پایان یافت.
مجری طرح‌های تأمین آب آبفا شیراز در مورد چاه روستای نوروزآباد گفت: این چاه تا عمق ۱۰۰ متر حفاری و دارای دبی ۲۰-۱۵ لیتر بر ثانیه با کیفت بسیار خوب  به اتمام رسیده در حال حاضرتوسط مدیریت واحد برق و انرژی عملیات برق رسانی و تجهیز چاه در دستور کار معاونت بهره برداری آب قرار گرفته استکه امید است  با توجه به‌سرعت عمل همکاران در بخش‌های تولید و تأسیسات، برق و انرژی و امور اجرایی آب‌رسانی به‌کل روستا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
این مقام مسئول در ادامه به اقدامات انجام‌شده آبفا شیراز در شهر داریون اشاره کرد: کمبود آب در شهر داریون از دیرباز یکی از مشکلات ساکنین آن منطقه بوده است، قرارگیری این شهر و روستاهای پیرامون بر روی گسل‌های متعدد و زمین‌های با بافت مارن و رازک به دست آوردن آب پایدار باکیفیت مناسب بسیار سخت می باشد که با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی از زمان تحویل این بخش به شرکت آب و فاضلاب شیراز مردم منطقه با اطمینان خاطر بیشتری از آب استفاده می‌نمایند.
نوروزی تصریح کرد: چاه شماره یک داریون که سالیان سال خشک و از مدار خارج‌شده بود توسط معاونت بهره برداری و توسعه آب بهسازی و نوسازی شد و در حال حاضر با دبی ۱۴ لیتر بر پایه در اختیار شهروندان محترم قرار گرفته است، جهت تأمین بهتر و مطمئن‌تر یک حلقه چاه آهکی در منطقه دیندارلو جانمایی و عملیات  حفاری آن شروع شد.
وی به صعوبت حفر چاه در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: حفر این چاه یکی از پیچیده‌ترین عملیات ممکن بود طوری که جهت جلوگیری از ریزش بدنه چاه این چاه در اعماق مختلف بتن‌ریزی و مجدد حفاری شد.
مجری طرح‌های تأمین آب شرکت آب و فاضلاب شیراز افزود: چاه مذکور تا عمق ۳۵۵ متر حفاری ولوله گذاری آن تا عمق ۳۵۰ متر با موفقیت انجام شد و پس از آزمودن پمپاژ بین ۲۰ تا ۲۵ لیتر بر ثانیه آبدهی داشت که با وارد مدار شدن این چاه کل مشکل کم‌آبی شهر داریون، دیندارلو و روستاهای پیرامون رفع خواهد شد.
وی در مورد اقدامات صورت گرفته در شهرهای داریون و خان زینان افزود: از زمان  الحاق شرکت آب و فاضلاب روستایی به شرکت آب و فاضلاب شیراز با توجه به تعدد روستاها و شهرهای داریون و خان زنیان و نیاز به مطالعه و بررسی شبکه و خطوط انتقال موجود و همچنین طراحی شبکه ها و خطوط انتقال آب به دلیل عدم وجود نقشه های دقیق و رقومی در شرکت ابفا روستایی واحد نقشه برداری نسبت به نقشه برداری و تهیه نقشه های توپوگرافی و رقومی جهت طراحی شبکه های آب اقدام نموده که تاکنون حدود ۱۱۰ کیلومتر از مسیرهای مورد نیاز طراحی ، نقشه برداری و  نقشه  های آن تهیه گردیده است
نوروزی افزود: در خصوص جانمایی و نصب مخازن پیش ساخته این واحد اقدام به نقشه برداری و پیاده کردن محوطه  ۱۴ مخزن شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26568

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.