• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۱۱ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 2655
  • 11 اردیبهشت 1399 - 22:53
اخبار پلیس فارس – ۱۱ اردیبهشت ۹۹

انبار احتکار ۱۲ میلیاردی دستمال کاغذی لو رفت فرمانده انتظامی استان از کشف انواع دستمال کاغذی احتکار به ارزش ۱۲ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار در شهرستان شیراز خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این موضوع گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی […]

انبار احتکار ۱۲ میلیاردی دستمال کاغذی لو رفت

فرمانده انتظامی استان از کشف انواع دستمال کاغذی احتکار به ارزش ۱۲ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این موضوع گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در انبار خود در خیابان “کارگر” شهرستان شیراز اقدام به احتکار دستمال کاغذی کرده‌ است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران به همراه کارشناسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی پس از هماهنگی قضائی به آن مکان اعزام و در بازرسی از آن انبار، موفق شدند ۱۶۴ هزار و ۸۱۴ بسته دستمال و جا دستمال کاغذی و لوازم بهداشتی احتکار را کشف کنند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای احتکار شده را ۱۲ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

قاچاقچیان با ۱۰۶ کیلو تریاک در بلوار عدالت غافلگیر شدند

جانشین فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۰۶ کیلو تریاک در بلوار “عدالت” شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه شبانه‌روزی با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری پراید مقدار زیادی تریاک از هرمزگان بارگیری و به شیراز انتقال داده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “ملک‌زاده” افزود: ماموران پس از رصد اطلاعاتی و گشت زنی نامحسوس، خودرو حامل مواد مخدر را در بلوار “عدالت” شهرستان شیراز شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۰۶ کیلو تریاک کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یک سواری پژو پارس که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: هر ۳ قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۲۷ تن شکر احتکار شده در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف محموله ۲۷ تنی شکر احتکار شده به ارزش ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان داراب در راستای برخورد با عاملین احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان، با تلاش های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی از وجود یک انبار شکر احتکار شده مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع وارد عمل شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از انبار مذکور موفق به کشف و ضبط مقدار ۲۷ تن و ۸۰۰ کیلوگرم شکر که احتکار شده بود شدند.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص مالک انبار برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

تهدید در قالب خواستگاری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان از کشف یک پرونده تهدید به اخاذی در پی اعتماد جوان شیرازی در فضای مجازی خبر داد و گفت: مراقب دوستی‌های فضای مجازی که به هیچ وجه قابل اطمینان نیست باشید.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس از شناسایی یک فقره پرونده با موضوع انتشار عکس‌های خصوصی و در پی آن تهدید به اخاذی خبر داد و گفت: متهم با جلب اعتماد جوان شیرازی با سوء‌ استفاده از اطلاعات و عکس‌های شخصی وی تهدید به اخاذی کرده است.

وی افزود: کلاهبرداران در فضای مجازی با نفوذ در زندگی خصوصی افراد، حریم خانواده را به راحتی زیر پا می‌گذارند، به عنوان نمونه در پرونده‌ مذکور فرد کلاهبردار با جلوه دادن خود به عنوان خانمی جوان که قصد ازدواج دارد از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به سوء استفاده و تهدید به اخاذی از شاکی کرده است.

این مقام انتظامی گفت: فرد شیاد با ایجاد پروفایلی با نام و مشخصات خانم اقدام به رابطه آشنایی با این جوان شیرازی کرده و در روند رابطه دوستی با جملات اغوا‌‌کننده به اطلاعات شخصی شاکی دست یافته و عکس‌های وی را نیز با ترفند‌های خاص بدست می‌آورد؛ در این راستا با توجه به نقاط ضعف شاکی پس از مدتی اقدام به تهدید و اخاذی کرده که در نهایت این عمل باعث آبروریزی و هتک حیثیت و نگرانی وی شده است.

این مقام سایبری تصریح کرد: پس از بررسی‌های تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی، متهم که شخصی میانسال و متاهل بود و قصد اخاذی یک حلقه النگو از شاکی داشت را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: گاهی اوقات افراد به روابط خود با دیگران در این فضا اطمینان زیادی دارند و فکر می‌کنند این ارتباط تا ابد باقی می‌ماند و متعهدانه است به همین دلیل اقدام به رد و بدل کردن و ارسال عکس و فیلم های شخصی خود به یکدیگر می‌کنند اما غافل از این هستند که پس از اتمام این رابطه، چه بر سر حیثیت و آبروی آنان می‌آید؛ بنابراین مراقب دوستی‌های فضای مجازی که به هیچ وجه قابل اطمینان نیست باشید.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان هشدار داد: در فضای مجازی مراقب و هوشیار باشند و فریب پیشنهادها و درخواست‌های نامتعارف را نخورند؛ زیرا شیادان به صورت مستمر در حال فعالیت در این فضا بوده و بسیاری از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی جعلی و دارای مشخصات خلاف واقع هستند و با هدف فریب زنان و دختران جوان ساخته شده است.

این مقام مسئول بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

در بازرسی از سواری پژو، ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در محور منتهی به این شهرستان، ۱۰۰ کیلو تریاک کشف و یک نفر متهم نیز دستگیر شد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، حین کنترل محو‌ر بندرعباس-لارستان، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن میزان ۱۰۰ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این ماموریت سرنشین خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: مبارزه با باندهای بزرگ قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف  قهوه سازهای قاچاق میلیاردی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۸ دستگاه قهوه ساز خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در ایست و بازرسی مقطعی در محور فسا-داراب، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از این خودرو، موفق به کشف ۳۸ دستگاه قهوه ساز خارجی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

توقیف هیوندا و کشف فلزیاب میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: در بازرسی از یک سواری هیوندا، یک دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی این شهرستان در محور قیروکارزین به جهرم، به یک سواری هیوندا مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ “صالحی‌فر” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، یک دستگاه فلزیاب قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

پیام تبریک سردار حبیبی به مناسبت روز معلم و روز کارگر

فرمانده انتظامی استان در پیامی روز معلم و روز کارگر را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

روز معلم، بزرگداشت عشق و ایثار است، تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کنند؛ خود همچون شمعی لحظه لحظه می سوزند و با دانش خویش جامعه را می سازند و فردایی با شکوه را نوید می دهند.

معلم چراغ فروزنده سرزمین علم و فرهیختگی است و دانستن و شناختن را با گذشت و مهر آفرینی به جان های شیفته آموختن ارزانی می دارد.

رنج امروز او، اعتلای فرهنگ و اندیشه و امنیت ساز فردا است و او امروز خود را وقف فردای دیگران می سازد و با این کار، نام خود را در ردیف نام انبیا بر کتیبه تاریخ نقش می کند.

همچنین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، پاسداشت خدمات صادقانه و ارزشمند کارگران شریف، صدیق و صبوری است که با ظهور خلاقیت ها و آشکار نمودن استعدادها و نبوغ خود همواره به عنوان نقش آفرینان عرصه کارو تولید عزت و عظمت کشورشان را رقم زده اند.

کار و کارگر به عنوان یک حلقه بی بدیل از شور، نشاط، امید و به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقشی برجسته و ویژه را در هر کشور رقم می زند.

اینجانب با تبریک روز کارگر و روز معلم، امیدوارم با لطف خداوند متعال و همت همه کارگران زحمت کش و معلمان دلسوز در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “جهش تولــــــید” نام گذاری شده است، شاهد تلاش هر چه بیشتر این دو قشر شریف و متعهد در راستای تحقق این شعار باشیم.

              سرقت تراکتور درشهرستان خورموج و کشف در فراشبند

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند از کشف یک دستگاه تراکتور سرقتی در این شهرستان خبر داد سرهنگ “کرامت اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه “دژگاه” این شهرستان در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه تراکتور که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک و مظنون شدند.

وی افزود: پس از استعلام از سامانه مشخص شد که تراکتور موصوف در شهرستان خورموج از توابع استان بوشهر مورد سرقت قرار گرفته شده است.

سرهنگ “برومندی” خاطر نشان کرد: برخورد با سارقان و کشف اموال سرقتی از اولویت این فرماندهی در سال جاری است و از شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات را با سامانه ۱۱۰ و یا مراجعه حضوری به پلیس اطلاع دهند.

                      توقیف ۳۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف دراقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف ۳۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با اولویت برخورد با راکبین موتورسیکلت‌های متخلف در سطح حوزه استحفاظی طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: ماموران انتظامی در اجرای این طرح موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت  سرقتی و توقیف ۳۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف  شدند و به پارکینگ انتقال دادند.

سرهنگ “صارمی” ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی در شهرستان، مراتب را از طریق ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2655

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.