• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
راهکار مهم برون رفت از بحران کرونا؛

هوشمندی همگانی و عمل به مسوولیت اجتماعی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

  • کد خبر : 26406
  • 17 آبان 1400 - 15:11
هوشمندی همگانی و عمل به مسوولیت اجتماعی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را اصلی ترین راهکار برون رفت از بحران کروناویروس عنوان کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، وضعیت اپیدمی کرونا در فارس را شکننده خواند و گفت: بررسی آمارها نشان می دهد که شرایط کرونا در استان حالت شکننده ای دارد و لازم است همه با هم، با هوشمندی و عمل به مسوولیت اجتماعی، در کنار اقدام برای دریافت واکسن علیه کروناویروس، کماکان شیوه نامه های بهداشتی را به بهترین شکل رعایت کنیم.

او کرونا را بیماری قرن نامید که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و بر روی مسایل مختلف تاثیرگذار بوده است و افزود: تمام مجموعه سلامت کشور و استان برای ارتقای سطح سلامت جامعه و ریشه کنی این بیماری همه گیر می کوشند، بخش خصوصی نیز با توجه به توانمندی های خود همواره با دانشگاه علوم پزشکی همراه بوده اند و برای سلامت مردم تلاش می کنند که این اقدامات و تلاش ها در حافظه تاریخ خواهد ماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد همراهی و همکاری همگانی سبب شود تا هرچه زودتر از بحران شیوع کرونا عبور کنیم و زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

دکتر لطفی در بخش دیگری از این نشست با گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی این روز را به فعالان عرصه رادیولوژی، تبریک گفت.

او با تقدیر از تلاش های شبانه روزی تمام فعالان عرصه بهداشت و درمان برای ارتقاء سطح سلامت در استان افزود: موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حوزه های مختلف و کسب رتبه های برتر در کشور را حاصل تلاش جمعی و همت تمام مدیران، کارکنان و مدافعان سلامت در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه دانست که برای گسترش موهبت سلامت در جامعه، به صورت شبانه روزی می کوشند.

او با بررسی روند ارایه خدمات به بیماران در بیمارستان های استان، ورود ۳۱۹ بیمار مشکوک یا مبتلا به کووید۱۹ به بیمارستان های فارس در ۲۴ ساعت گذشته را سبب نگرانی برشمرد و هرگونه عادی انگاری و بی توجهی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کروناویروس را زمینه ساز گردش گسترده ویروس در سطح جامعه و اوج گیری دوباره بیماری عنوان کرد و افزود: مقابله با کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان هاست و با همت و همکاری همگانی است که می توانیم به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی، کمک کنیم.

رییس دانشگاه همچنین با اشاره به روند مناسب اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در فارس، برنامه ریزی مناسب و اتخاذ بهترین و سریع ترین روش ها برای ارایه واکسن به مردم را از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد که سبب پیشتازی دانشگاه در زمینه تزریق واکسن در کشور شده است.

بررسی روند اجرای واکسیناسیون در استان فارس، میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا، از دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه در این نشست بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد.

چهارصد و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز هفدهم آبان ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26406

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.