• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

ارایه خدمات کمیته امداد فارس به بیش از ۱۰۳ هزار سالمند تحت حمایت

  • کد خبر : 26254
  • 12 آبان 1400 - 10:51
ارایه خدمات کمیته امداد فارس به بیش از ۱۰۳ هزار سالمند تحت حمایت
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس، با اعلام اینکه در حال حاضر 359 هزار و 339 نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: بیش از 103 هزار نفر از افراد تحت حمایت این نهاد سالمند هستند که ۴۸ درصد از این افراد را زنان و ۵۲ درصد از آن را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سحاب پرس، محمد بدری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس، با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵۹ هزار و ۳۳۹ نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: بیش از ۱۰۳ هزار نفر از افراد تحت حمایت این نهاد سالمند هستند که ۴۸ درصد از این افراد را زنان و ۵۲ درصد از آن را مردان تشکیل می‌دهند.
بدری افزود: ۴۰ درصد بین ۶۰ تا ۷۰ سال ۳۵ درصد بین ۷۰ تا ۸۰ سال و ۲۲ درصد بین ۸۰ تا ۹۰ سال و ۳ درصد مابقی بالای ۹۰ سال سن دارند.
وی به دلایل حمایت از سالمندان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: عدم توانایی مالی و سکونت در مناطق محروم، عدم سلامت جسمانی و نداشتن بیمه، از دلایل حمایت این نهاد از سالمندان است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس یادآور شد: ۶۲ درصد از افراد سالمند تحت حمایت این نهاد در مناطق روستایی ساکن هستند که در معرض آسیب هایی همچون تنهایی، افسردگی و بیسوادی قرار دارند. این آسیب ها سلامت جسمی و روحی آنان را به خطر انداخته و موجب عدم اعتماد به نفس و نداشتن مهارت های لازم زندگی می‌شود.
بدری اضافه کرد: ۱۰۲ هزار و ۱۳ نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد سرپرست خانوار هستند که ۴۸ درصد آنان سالمند بوده و تعداد هزار و ۱۵۰ نفر از آنان زمینگیر هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری در منزل دارند. این نهاد به منظور حمایت و تکریم از آنان، هزینه‌های نگهداری در منزل آنان را تامین میکند.
وی با تاکید بر سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر حمایت از سالمندان و افزایش حضور آنان در مشارکت‌های عمومی و اجتماعی گفت: تامین حداقل حقوق مادی و معنوی آنان و توانمند سازی سالمندان واجد شرایط و تشویق و ترغیب فرزندان سالمند برای نگهداری از آنان از جمله اقدامات این نهاد در حمایت از سالمندان است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26254

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.