• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

کتاب مرجع فرهنگ سالمند منتشر شد

  • کد خبر : 26220
  • 11 آبان 1400 - 15:47
کتاب مرجع فرهنگ سالمند منتشر شد
کتاب مرجع فرهنگ سالمند در بردارنده واژگان تخصصی را انتشارات ترآوا در پاییز ۱۴۰۰ چاپ و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش سحاب پرس، فرهنگِ‏ سالمند با بیش از ۷۰ هزار واژه تخصصی دانش سالمندی حاصل تالیف مشترک عبدالرحیم اسداللهی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و طاهره سکوت مدیر بنیاد فرزانگان شیراز است که گردآوری، تدوین و معادل‏ یابی شده است.

همچنین مفاهیم و واژگان اختصاری در دو گرایش سالمندشناسی و طب سالمندی، ابزارها و نرم ‏افزارهای سنجش سلامت و مراقبت از سالمندان و برترین مؤسسات دانشگاهی جهان در ارائه رشته سالمندشناسی نیز در پایان کتاب معرفی شده ‏اند.

عبدالرحیم اسداللهی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تهیه این کتاب مرجع برای پژوهشگران، استادان و دانشجویان رشته‌های علوم بهداشتی، توانبخشی، پزشکی و پیراپزشکی و همچنین حوزه‏ های علوم رفتاری و اجتماعی توصیه می‏ شود. 

این متخصصین سالمندشناسی ادامه داد:این کتاب در ۶۹۰ صفحه در دو فرمت جلد شومیز و جلد گالینگور با شماره کتابشناسی کتابخانه ملی ایران : ۶۱۰۲۲۸۵ در پاییز ۱۴۰۰ روانه بازار نشر شده است.

اسداللهی اضافه کرد: داشتن واژگان تخصصی و اشراف بر مفاهیم و ترمینولوژی یک حوزه از دانش، شاخصی از توانمندی آن علم است. در معرفی علوم جدید مانند سالمندشناسی، داشتن یک ترمینولوژی قوی با واژگان دو زبانه از واژگان رشته سالمندشناسی و علوم همسو با آن احساس می شد. لذا به مدت پنج سال به طور پیوسته تیم تألیف با گردآوری لغات اصلی و مرتبط با مبحث سالمندی از دایره المعارف های شناخته شده جهان و تکسبوک های دانش سالمندشناسی اقدام کرد.

مؤلف این کتاب افزود: در نهایت متن دوزبانه کتاب نفیس فرهنگِ سالمند بصورت دوسویه و ترجمه واژگان از زبان انگلیسی به فارسی و فارسی به  انگلیسی همراه با ضمائم مفید و علمی برای استادان و دانشجویان رشته سالمندشناسی و رشته های مرتبط گردآوری  در یک صفحه آرایی شکیل و با چاپ مناسب از سوی نشر ترآوا به زیور طبع آراسته شد.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: این کتاب مرجع  از سایت ناشر (http://www.tarava.com/) یا با شماره تلفن  ۰۹۱۶۱۱۳۶۷۸۵ آقای مدرسی (مدیرنشر) قابل سفارش و خریداری است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26220

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.