• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

جلسه مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان سپیدان برگزار شد

  • کد خبر : 26156
  • 09 آبان 1400 - 19:47
جلسه مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان سپیدان برگزار شد
نشست صمیمی مسئولین کارگروه های مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان سپیدان با حضور دبیر مجمع استان، امام جمعه و فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سپیدان برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، محمدصالح مقدسی دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان فارس ضمن تشریح رسالت و برنامه های این مجمع گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل کاملا غیر سیاسی است و ذیل کمیته نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی فعالیت می نماید.

ایشان ضمن تاکید بر نیاز جامعه بر وحدت مردم و مسئولین در راستای حل مشکلات اظهار داشت: مردم و مسئولین برای حل مشکلات شهرستان به یک حلقه میانی نیاز دارند و این مجمع که متشکل از نخبگان جهادی دغدغه مند و انقلابی است می تواند این نقش را به خوبی ایفا کرده و کمک بزرگی در احصا مسائل و ظرفیت ها و ارائه ی راهکار و طرح جامع کاربردی برای مسئولین باشد.

دبیر نظام مسائل استان از اعضای کارگروه های شهرستان، فعالان اجتماعی و مدیران شهرستان خواست تا نسبت به بررسی مشکلات شهرستانی اقدام و هرچه سریعتر مشکلات و ظرفیت های احصاء شده را در سامانه ی جامع نظام مسائل کشور ثبت تا بتوان با اولویت نسبت به آنها پیگیری های لازم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: ما در مجمع مشورتی نظام مسائل فارس در تلاشیم تا به مسئولان کشور اثبات کنیم که استان پهناور فارس با داشتن ۳۶ شهرستان دارای مشکلات و ظرفیت های بسیار زیادیست و در این چهل و سه سال گذشته مورد بی مهری مسئولان ارشد کشور قرار گرفته و به بهانه ی وجود مجموعه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و ادبی این استان را استان برخوردار و دارا معرفی ساختند ولی در کف میدان که گام برداریم استانی به مراتب محروم و کمتر برخوردار را شاهد هستیم.

مقدسی ادامه داد: ما از دولت مردمی سیزدهم، مجلس انقلابی یازدهم و تمام سران محترم قوا میخواهیم که به استان فارس از دو زاویه مشکلات و ظرفیت ها نگریسته و به استان فارس بعنوان استانی کمتر برخوردار و سرشار از ظرفیت ها و توانمندی ها و نخبگان مستعد توجه ویژه داشته باشند و با توجه به این موضوعات از دولت محترم تقاضا داریم که استاندار فارس را نیز استاندار ویژه قلمداد نموده تا بتواند در این چهارسال، استان فارس را به نزدیکترین نقطه به استان قله برساند.

دبیر نظام مسائل فارس همچنین با اشاره به ظرفیت های انسانی و وجود نخبگان توانمند و کارآمد در سطح استان، تاکید کرد:
ما در مجمع مشورتی نظام مسائل فارس تا جایی که توان داشته باشیم از نخبگان و طرح ها و دغدغه های آنان حمایت می کنیم و در تلاشیم که فریاد خاموش آنان را به خوبی شنیده و به مسئولین استانی و کشوری برسانیم.
وی افزود: متاسفانه در این استان در ادوار و دولت های مختلف وجود افرادی در تصمیم گیری ها مشاهده می شود که عملا در انتصابات نقش بسزایی ایفا میکنند و حاصل انتصابات ۴۳ ساله ی آنان را امروز در کف جامعه و در حوزه های مختلف به تماشا نشسته ایم، چرا که میبینیم اگر جوان مستعد و توانمندی به هر دلیل نتوانست خود را به این افراد نزدیک کنند؛ در حاشیه مانده و توانایی‌هایشان از بین می رود.
مقدسی تصریح کرد: ما در تلاشیم در این راستا دغدغه مندانه این افراد را شناسایی و به مسئولین استانی و کشوری معرفی کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های امام جمعه و فرمانده سپاه ناحیه شهرستان از نخبگان نظام مسائل، یادآور شد: ما در کنار مردم و مسئولین قرار گرفته ایم و بعنوان مشاور، صدای مردم را شنیده و به مسئولین انتقال خواهیم داد و عملا مطالبه گری های ما با ارائه ی راهکار و مشورت محقق می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالرحمن موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان نیز گفت: مراکز مشورتی نیاز اساسی جامعه جهت رفع مشکلات است و فعالیت سازمان های غیر دولتی جزئی از فرهنگ جدایی ناپذیر کشور ایران اسلامی است.

این مقام مسئول نسبت به اهمیت سازمانهای فرهنگی و اجتماعی و.. غیر دولتی گفت: نقش امامین انقلاب در تشکل های مردمی بسیار حایز اهمیت بود و به تاسی از آن بزرگواران به معنای واقعی کلمه باید با هدف حفظ وحدت و منطق در جبهه انقلاب؛ تمام فعالیت ها در جهت هم افزایی صورت پذیرد.
موسوی انور با تاکید بر اینکه باید جذب نیروهای انقلابی واقعی و افراد دغدغه مند به دین و انقلاب دارای نمره قبولی در مسائل سیاسی و دینی صورت پذیرد، افزود: چنانچه در مقبولیت افراد دقت لازم را داشته باشید شروع کار دقیق و در بلند مدت آسیبی به جایگاه اجتماعی وارد نمی شود.

گفتنی است در پایان این نشست، برادر محمدرضا رئیسی به عنوان دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان سپیدان معرفی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26156

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.