• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

بازدید دومین گروه نمایندگان رئیس جمهوری از کارخانه کاغذسازی زاگرس شیراز

  • کد خبر : 26149
  • 09 آبان 1400 - 16:17
بازدید دومین گروه نمایندگان رئیس جمهوری از کارخانه کاغذسازی زاگرس شیراز

این گروه، نمایندگانی از کمیته کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند که مشکلات کاغذ کشور را بررسی و پیشنهادهای خود برای برطرف شدن آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد ریاست جمهوری خواهند داد.

به گزارش سحاب پرس؛ دومین گروه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس، همراه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و معاون فرهنگی و امور رسانه این اداره از کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس،بازدید کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بازدید از این کارخانه اظهار کرد: پس از سفر ریاست جمهوری به فارس و بازدید کارخانه کاغذسازی زاگرس، برای دومین بار، یک گروه دیگر از متخصصان برای شناسایی مشکلات این کارخانه و بررسی راهکارهای گشایش و راه‌اندازی آن به شیراز آمدند.
صابر سهرابی ادامه داد: این گروه، نمایندگانی از کمیته کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند که مشکلات کاغذ کشور را بررسی و پیشنهادهای خود برای برطرف شدن آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد ریاست جمهوری خواهند داد.
وی افزود: این کمیته پس از بررسی میدانی و آشنایی با کارکرد و مشکلات این کارخانه، برخی راهکارهای خود برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این کارخانه را با رئیس کارخانه بررسی کردند.
ساخت کارخانه کاغذسازی زاگرس نزدیک به یک دهه پیش، آغاز شد و تاکنون با سرمایه‌گذاری انجام شده پیشرفت ۸۷ درصدی داشته است. پس از راه‌اندازی این کارخانه، کاغذهای باطله در این کارخانه در قالب‌هایی همچون کاغذ تحریر بازیافت خواهند شد. این کارخانه افزون بر بازیافت کاغذ و ارزآوری بسیار برای کشور می‌تواند نزدیک به ۶۰۰ اشتغال مستقیم و افزون بر هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند.
پیش از این، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در پی سفر یک روزه خود به فارس و بازدید از این کارخانه، ۲۷ مهرماه جاری، نخستین بار صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، به نمایندگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور، به بازدید این کارخانه رفت و گزارش خود را فرستاده بود که برآیند بازدید رئیس جمهور و گزارش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سفر کمیته تخصصی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری دستور رئیس جمهور شد.
در بازدید سرزده رئیس‌جمهوری از کارخانه کاغذسازی زاگرس اعلام شد، ۸۷ درصد عملیات ساخت این واحد تولیدی انجام شده و برای تکمیل ۱۳ درصد باقیمانده، به تسهیلات برای بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیاز است.
آیت الله رئیسی در این بازدید گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذسازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود؛ این نکته را در بازدید قبلی خود از یک کارخانه چوب و کاغذ در شمال کشور نیز بیان کردم.
رییسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.
کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذهای بازیافتی دارد. محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در این بازدید، رئیس جمهوری را همراهی کرد.
این کارخانه در جاده شیراز – مرودشت در محدوده شهرستان زرقان در ۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26149

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.