• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۶ آبان ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 26078
  • 06 آبان 1400 - 14:54
اخبار پلیس فارس – ۶ آبان ماه  ۱۴۰۰

عاملین نا امنی و سنگ پرانی به خودرو های عبوری در کوه چنار روانه زندان شدند فرمانده انتظامی “کوه چنار ” از دستگیری عاملین نا امنی و سنگ پرانی به خودرو های عبوری در شهرستان کوه چنار خبر داد. سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در  پی وقوع […]

عاملین نا امنی و سنگ پرانی به خودرو های عبوری در کوه چنار روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی “کوه چنار ” از دستگیری عاملین نا امنی و سنگ پرانی به خودرو های عبوری در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در  پی وقوع چندین فقره خبر ناامنی و سنگ پرانی به خودرو های عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان و با توجه به اهمیت موضوع  شناسایی و دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس موفق به شناسایی عاملین  اصلی ناامنی و سنگ پرانی به سمت خودروها در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی “کوه چنار” افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند افراد متخلف را دستگیر کنند.

سرهنگ “محمدی” در ادامه  بیان داشت  متهمین پس از تشکیل پرونده به داسرا معرفی و از آن طریق  روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اخلال در نظم عمومی جرم بوده و پلیس با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد کرد، عنوان داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

احیای زندگی با اهداءخون به نیازمندان در” لارستان”

فرمانده انتظامی لارستان از اهداءخون تعدادی از کارکنان این فرماندهی به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،صبح روز جاری دراقدامی خود جوش تعدادی از کارکنان کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی ضمن حضور در پایگاه انتقال خون در یک اقدام خدا پسندانه ، خون خود را به افراد نیازمندان اهداء کردند.

دیدار چهره به چهره فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با شهروندان در مسجد “الزهرا”

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم به همراه جمعی از معاونین و روسای پلیس های تخصصی ضمن حضور در جمع نمازگزاران مسجد الزهرا به ارائه مشاوره انتظامی و اجتماعی به شهروندان پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با هدف پاسخگویی به مشکلات و مسائل انتظامی مردم و ارائه توصیه های پلیس به شهروندان پس از شرکت در فریضه نماز جماعت،  در جمع نماز گزاران در راستای آشنایی شهروندان خصوصا نمازگزاران در خصوص آسیب های اجتماعی و انتظامی ، مشارکت و همراهی مسئولانه مردم با پلیس به ایراد سخنرانی پرداخت .

گفتنی است در همین راستا جلسه پرسش و پاسخ نیز در پایان این دیدار برگزار شد که مسائل انتظامی و اجتماعی شهروندان بررسی و دستورات لازم از سوی فرمانده انتظامی شهرستان صادر شد.

دستگیری قاچاقچی تریاک در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری قاچاقچی تریاک و کشف ۱۰کیلو ۸۰۰گرم تریاک از وی خبر داد.

 سرهنگ” خسرو رزمجویی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت:  در پی کسب خبری از امت حزب الله مبنی بر اینکه فردی از استان های جنوبی مقادیری موادمخدر از نوع تریاک را با یک دستگاه  خودرو  پراید به جهرم انتقال داده و درحال حاضردرمنزل شخصی معلوم الحال می باشد که موضوع سریعا در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرارگرفت.

وی افزود:ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع و شناسایی مکان مورد نظر پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه این قاچاقچی را در یک منزل مسکونی دستگیر و در بازرسی های بعمل آمده از خودرو وی  10کیلو ۸۰۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در داشبورد خودرو جاساز شده بود را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در پایان با بیان اینکه متهم مذکور با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، اظهار داشت: امروزه مواد مخدر به عنوان یک معضل بزرگ زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها  بوده و شهروندان در راه مبارزه با این پدیده شوم بایستی پلیس را همراهی نمایند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران پاسگاه انتظامی بخش کنارتخته در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق توسط یکی از شهروندان ،بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی محل نگهداری موتورسیکلت قاچاق خبر داد و افزود : ماموران پس از هماهنگی قضائی در اقدامی موتورسیکلت را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهم در دستور کار قرار دارد گفت:موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده ، که ارزش آن برابر نظر کارشناسان  3 میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ زراعتیان در پایان از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند .

بازنشستگان گوهرهای گرانبهای نیروی انتظامی هستند

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از بازنشستگان به عنوان نماد تجربه و خدمت خالصانه در ناجا نام برد وگفت: بازنشستگان گوهرهای گرانبهای نیروی انتظامی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمد نیکبخت” به همراه رییس عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات شهرستان در نشست هم اندیشی با بازنشستگان با اشاره به اینکه بازنشستگان سرمایه های انسانی و کوله باری از تجربه  در ناجا هستند، اظهار کرد: بازنشستگان ذخیره گرانبهایی از تجربیات هستند که با به کار گیری این تجربیات راه رسیدن به هدف هموارتر و سریعتر خواهد شد.

وی ادامه داد: تجربه بازنشستگان، گنج و سرمایه ارزشمندی برای نیروی انتظامی محسوب می‌شود و برای پویایی سازمان باید در حفظ این سرمایه های گرانقدر تلاش کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: دوران بازنشستگی به معنای پایان خدمت و رکود فکری و جسمی نیست بلکه این دوران فصل جدید انتقال دانش و تجارب به نسل های آینده و شکوفایی و تعالی ناجا می باشد.

سرهنگ “نیکبخت” تصریح کرد:توجه مداوم و جدی به وضعیت بازنشستگان روحیه نشاط و سلامتی در این گروه را تقویت خواهد کرد و این حرکت باعث سرزندگی و امید بیشتر برای شاغلین می گردد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در پایان با بیان اینکه، بازنشستگان در کمال صداقت و درستکاری، سی سال از بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت به کشور عزیزمان گذرانده و در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه، خالصانه تلاش کرده اند، از زحمات این همکار بازنشسته گرانقدر تجلیل کرد.

در پایان این نشست  از تعدادی همکاران بازنشسته تجلیل به عمل آمد.

دیدار فرمانده انتظامی مرودشت بارئیس جدید دادگستری شهرستان

فرمانده انتظامی “مرودشت” با حضور در دفتر کار رئیس جدید دادگستری شهرستان با وی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” فرشید زینلی”به همراه هیات همراه در دفتر رئیس دادگستری شهرستان حضور یافت و ضمن تبریک انتصاب وی، از زحمات دست اندرکاران دستگاه قضائی تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان کرد: هم اکنون تعامل و مشارکت خوبی بین پلیس و دستگاه قضا شهرستان وجود دارد و امیدواریم با استمرار و تقویت همدلی مردم ومسئولان شاهد افزایش احساس امنیت شهروندان باشیم.

در ادامه “علی اکبر مظفری”رئیس جدید دادگستری مرودشت نیز، ضمن قدردانی از تلاش و زحمات ماموران انتظامی در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و کاهش جرائم در سطح شهرستان، برلزوم رسیدگی سریع  به روند پرونده های قضائی در تمامی مراحل تاکید کرد و افزود: رسیدگی سریع و دقیق به دادخواست ها و پرونده های قضائی موجب امیدواری و دلگرمی مردم به دستگاه قضائی و انتظامی می شود.

اتوبوس حامل ۶میلیارد ریال کالای قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با کالای قاچاق هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور”بندر عباس – لارستان” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

 وی افزود: در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۱۸۷۷ ثوب انواع پوشاک قاچاق ،۲۰ دستگاه اتوی مو و ۱۰۰ عدد لامپ مهتابی همگی قاچاق وخارجی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان این که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد:در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “امجدی” در پایان با تاکید بر این که مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های اصلی پلیس است، خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

لو رفتن جاساز تریاک در دانگ فنگ

فرمانده انتظامی “استهبان” از کشف ۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “حسین اکبر پور ” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران مواد مخدر شهرستان استهبان روز گذشته پس از هماهنگی با مقام قضایی در ایست و بازرسی مقطی در محورهای مواصلاتی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری دانگ فنگ مشکوک و دستور ایست دادند .

وی گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و وسله نقلیه را توقیف کنند .

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان بیان کرد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۸۵۰۰لیتر سوخت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف بیش از ۸۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق دراین شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” داود امجدی ” در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان حین کنترل محور لارستان به هرمزگان وبا اشراف اطلاعاتی به دوستگاه خودرو کامیون و وانت نیسان مشکوک وآنها را برای بررسی بیشتر متوقف می کنند.

وی افزود:ماموران در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار۸۵۰۰لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که در زیر بار علوفه دام به طرز ماهرانه ای جاساز گردیده بودکشف وضبط کردند.

سرهنگ “امجدی” در ادامه بیان داشت: برابر اعلام نظر کارشناسان شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ارزش سوخت های کشف شده ۲میلیارد و۴۰۰صد میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” در پایان با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه های ملی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می شود و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس به شمار می رود.

مامور پاکدست کیف پول را به صاحبش برگرداند

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از صحت عمل یکی از کارکنان پلیس این شهرستان در بازگرداندن کیف پول حاوی ۴۵ میلیون ریال وجه نقد و مدارک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در تشریح این خبر عنوان کرد: احدی از افسران فرماندهی انتظامی این شهرستان در حین انجام خدمت و ایجاد نظم و امنیت در حوزه استحفاظی، کیف پول حاوی ۴۵ میلیون ریال وجه نقد و تعدادی کارت شناسایی و کارت بانکی پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: ستوانیکم” سیدهادی فاطمی زاده  ” با هماهنگی بازرسی شهرستان پس از شناسایی صاحب کیف، پول و مدارک را به وی بازگرداندند.

سرهنگ “مسعودی” در خاتمه ضمن تقدیر از پلیس موصوف از صحت عمل کارکنان انتظامی این شهرستان ابراز خرسندی کرد.

اعتیاد والدین و بی توجهی باعث معتاد شدن لیلا شد

دختری که قصد نجات جان خود داشت به مرکز مشاوه کلانتری مراجعه کرد.

لیلا دختر ۱۸ساله ای که با حالتی مضطرب و پریشان وارد اتاق مشاور می شود. او مشکل خودش را اینگونه بیان کرد، از وقتی چشم باز کرده پدرش را در حال مصرف مواد مخدر دیده و در گیری های بین پدر و مادر که تمامی نداشته است. مادر چندین بار قصد طلاق داشته ولی بخاطر فرزندان منصرف شده و بخاطر نیاز مالی

شدید در خانه های مردم کارگری می کرده و به دلیل اینکه وضع مالی خوبی نداشته اند فرزندان نتوانسته اند بیشتر از مقطع ابتدایی درس بخوانند.

در طول روز که مادر در خانه های مردم کارگری می کرده به دلیل تنها بودن و نزدیک بودن منزل یکی از عموها لیلا مدام به خانه عمویش رفت و آمد داشته و در کارهای منزل به زن عمویش کمک
می کرده،عموی لیلا نیز معتاد بوده و لیلا بارها و بارها شاهد استعمال مواد مخدر توسط عمویش بوده است . عموی لیلا چندین بار به لیلا پیشنهاد مصرف مواد مخدر را داده بود وهر بار لیلا به بهانه ای از انجام اینکار خودداری می کرد تا اینکه یک روز که لیلا بسیار ناراحت بود وحال خوشی نداشت به پیشنهاد عمویش وسوسه می شود و در کنار او شروع به مصرف مواد می کند ، برای اولین بار حالش خیلی بد می شود ولی از آن به بعد برای استعمال مواد مرتب به خانه عمویش می رود.

از آنجا که پدر و مادر هرکدام به نوعی درگیر مشکلات خودشان بودند (پدر به اعتیاد خود و مادر به کارگری منزل مردم) زیاد به فرزندان اهمیتی نمی دادند و به همین دلیل هیچکدام متوجه اعتیاد لیلا
نمی شوند.

مادر لیلا بخاطر مشکلات زیاد زن عصبی و پرخاشگری بود و مدام از لیلا می خواسته که با او در کارگری منازل همراهی کند اما لیلا هربار با این مساله مخالفت می کند تا اینکه بعد از اعتیاد به دلیل نیاز به پول برای تهیه مواد بصورت پنهانی و به دور از چشم مادر در خانه های مردم کار می کند و هرروز بیشتر از قبل در منجلاب اعتیاد فرو می رود ، لیلا یک روز که از کنار کلانتری محل سکونتشان عبور می کرده تصمیم می گیرد که واحد مشاوره کلانتری رفته وتقاضای کمک کند.

نظر کارشناس :

بدون شک خانواده به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار اجتماعی است که نقش مهمی در اعتیاد فرزندان ایفا می کند ،دوران بلوغ ونوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی به شمار میرود .در این دوران خصوصیاتی چون اعلام استقلال-مخالفت جویی-خود نمایی ودهها صفات دیگر بروز میکند. دوران نوجوانی دوران بحران وشورش است نوجوان با دارا بودن ویژگی های خود دنبال هیجان است .از انجایی که این خانواده فقیر بودن و اعتیاد پدر خانواده از یک طرف وعدم توجه مادر از طرف دیگر باعث شده که این دختر ۱۸ساله که در این سن نیاز به توجه وعاطفه خانواده دارد از طرف افراد دیگر تحریک شده و خود را دچار فساد کند وبه سمت نابودی رود .اگر مادر خانواده در کنار کارش در بیرون از خانه توجه خود را هم معطوف به فرزند خود میکرد شاید این مسائل پیش نمی امد . ویکی دیگر از دلایل اعتیاد فرزند  پدر خانواده است که با پرخاشگری های خود ومصرف مواد جلوی فرزندان خود باعث این مشکل بزرگ برای فرزند خود شده است .چون الگوی مناسبی در خانواده که مهمترین کانون است وجود نداشته این مشکل بزرگ پیش آمده است. 

کارشناس دایره مشاوره و مددکاری کلانتری ۱۷ قدمگاه ، راضیه کفاش ( کارشناس روان شناسی)

سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره ۰۹۶۵۸۰ ، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و… می باشد. شهروندان عزیز می توانند در صورت تمایل شماره ۹۶۵۸۰ را شماره گیری نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26078

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.