به گزارش سحاب پرس، مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این آیین گفت: شیراز شهری طولی است که حدود ۷۰ کیلومتر اولین و آخرین محدوده شهری آن فاصله دارد. از این رو شریان های شرقی – غربی حجم بالایی از ترافیک را جا به جا می کنند و بسیار مهم هستند.
مهندس اصنافی ادامه داد: زمانی بولوار چمران و خیابان میرزای شیرازی در غرب و بولوار جمهوری اسلامی و هفت تنان در شرق نقش شریان غربی – شرقی را ایفا می کردند. تقاطعات پیامبر اعظم (ص)، دلگشا و مجموعه سرداران در این راستا احداث شد اما بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان بخشی از مسیر شرقی و غربی نواقصی دارد که عملا بخشی از نقش این شریان را کاهش داده است.
وی با بیان اینکه در این پروژه قطعاتی همچون نیایش تا منصورآباد مشکلات فنی و مالی داشت که با اتخاذ تدابیری طی یک ماه گذشته کار پروژه شروع شده و اجرای آن سرعت گرفته است، افزود: نقطه مهم پروژه اجرای پل جمهوری اسلامی بود. بدین منظور این پروژه در سه بخش ایمن سازی محور، عرشه ۳۰۰ متری پل جمهوری اسلامی، خروجی کوهسار به سمت جمهوری اسلامی (چپگرد) که با همکاری صدا و سیما آغاز می شود و اصلاح هندسی محور جهت بارگذاری محور سپهبد شهید سلیمانی در این پروژه انجام خواهد شد.
شهردار شیراز ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم افتتاح پل جمهوری اسلامی و چپگرد آن هم زمان با بازگشایی مسیر بزرگراه شهید سلیمانی باشد و یک محور ۱۸ کیلومتری که حاصل تلاش همکاران و شهرداران گذشته نیز بوده به سرانجام برسد و هدیه مناسبی به مردم شیراز باشد.
مهندس اصنافی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اجرای شریان ها و رینگ های مختلف انجام شده و در دهه فجر و ایام الله ۲۲ بهمن نیز شاهد کلنگ زنی و آغاز به کار چندین پروژه شهری خواهیم بود تا موضوع ترافیک شهر طی دو سال آتی ساماندهی شود.
شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: با تلاش نیروهای توانمند شهرداری و مجموعه هدایتگر شورای اسلامی شهر، سیاست های خوبی را در سطح کلانشهر شیراز تدوین و اجرا خواهیم کرد.
مهندس علیرضا اسکندری رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: اجرای پروژه پل جمهوری اسلامی باید پیش از اینها آغاز می شد اما اجرای آن به تعویق افتاد. شهرداری شیراز طی برنامه زمانبندی مدون خود آن را به بهره برداری برساند.
مهندس اسکندری ادامه داد: احداث این پل موجب اتصال بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی می شود. بزرگراهی که به زودی افتتاح و مسیر دسترسی به آن با اجرای این پل مرتفع می شود.
وی افزود: کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از شهرداری می خواهد که جسارت اجرای پروژه های بزرگ عمرانی را در سطح شهر داشته باشد. نیاز امروز شیراز، اجرای زیرساخت های عمرانی است.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اجرای تقاطع قصرالدشت نیز باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و این مطالبه جدی شورای اسلامی شهر در دوره ششم است.
مهندس اسکندری ادامه داد: پروژه هایی که سبب تسریع در عبور و مرور شهری می شود باید طبق برنامه در دست تنظیم کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و با همیاری شهرداری اجرا شود و در موعد مقرر به سرانجام برسد تا بتوانیم وضعیت ترافیک شیراز را از طریق اجرای تقاطعات غیرهمسطح ساماندهی کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه اجرای این پروژه ها از محل پرداخت عوارض مردم است بنابراین باید پروژه ای اجرا شود که بیشترین فایده را برای مردم داشته باشد و در خور و شایسته شهروندان فهیم شیراز باشد.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به لزوم توجه به میزان کیفیت و زمان بندی اجرای پروژه ها افزود: سازمان عمران شهرداری به بلوغ فنی اجرای پروژه های بزرگ رسیده است اما توقع ما بیش از این است. در کنار اجرای پروژه ها، باید مباحث کیفیت اجرا و تزریق منابع مالی مدنظر قرار گیرد.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد که در ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز شاهد کلنگ زنی و افتتاح پروژه هایی باشیم که برای این کلانشهر مفید باشد.
مهندس اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آیین کلنگ زنی پل جمهوری اسلامی گفت: این پروژه از مجموعه پروژه های شهرداری شیراز در قسمت شمالی شهر و در امتداد رینگ شمالی است. این رینگ از بزرگراه شهید سلیمانی و در امتداد آن پل شهدای جهاد و در قسمت شرقی به مسیر بلوار جمهوری اسلامی تا دروازه قرآن را شامل می شود.
مهندس صالحی اضافه کرد: پل جمهوری اسلامی موجب تسریع عبور و مرور در این بلوار، روان سازی ترافیکی ورودی و خروجی از بزرگراه شهید سلیمانی به بولوار جمهوری اسلامی و ایجاد دوربرگردانی ایمن در این مسیر می شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: این پروژه باید اجرا شود تا بتوانیم تقاطع جام جم (خروجی از تونل کوهسار به سمت جمهوری اسلامی) و چپگرد آن را اجرا کنیم و مسیر از شهرک های شمال غرب به سمت جمهوری اسلامی و دروازه قرآن به عنوان رینگ شمالی شهر را تکمیل کنیم.
وی در تشریح جزییات پروژه گفت: این پل به طول ۳۰۰ متر و عرض ۱۷ متر است، تلاش داریم طی مدت ۱۸ ماه آن را به بهره برداری برسانیم. با اجرای این پل ترافیک محدوده شمالی شهر تسریع می شود.
مهندس صالحی ادامه داد: همزمان با این پروژه، عملیات تعریض پل سلمان فارسی در جهت شمال به جنوب به طول ۱۴۰ متر و عرض ۱۱.۵ متر آغاز می شود و پیمانکار هر دو پروژه سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز است.
براساس این گزارش عملیات اجرایی پل جمهوری اسلامی با هدف تکمیل رینگ ترافیکی شمال شیراز، ایجاد دسترسی ایمن به بزرگراه شهید سلیمانی، ایمن سازی و کاهش ترافیک عبوری شرق و غرب با اتصال بولوار جمهوری اسلامی به بزرگراه شهید سلیمانی و افزایش ایمنی تردد و تسهیل عبور و مرور در بولوار جمهوری اسلامی به بزرگراه شهید سلیمانی و عملیات اجرایی تعریض پل سلمان فارسی با هدف افزایش ظرفیت تردد خودروها روی پل رودخانه ای سلمان فارسی انجام می شود.
طول تعریض پل رودخانه ای سلمان فارسی ۱۴۰ متر، عرض تعریض ۱۱.۵ متر، سطح عرشه ۱۶۱۰ مترمربع و ۱۰ پایه با ۲۵۰۰ مترمکعب حجم بتن مصرفی و ۲۶۰۰ مترمکعب حجم عملیات خاکی است.
آغازعملیات اجرایی پل جمهوری اسلامی وعملیات اجرایی تعریض پل سلمان فارسی
کلنگ عملیات اجرایی پل جمهوری اسلامی و همزمان عملیات اجرایی تعریض پل سلمان فارسی با حضور شهردار شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار شیراز، رییس پلیس راهور شیراز و جمعی از مدیران شهری به زمین زده شد.
لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26052
- خبرنگار : سمیه یگانه (سردبیر)
- سردبیر : ساسان یگانه
- بدون دیدگاه