• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بخش اقتصاد را نمی شود با شعار مدیریت کرد

  • کد خبر : 26038
  • 05 آبان 1400 - 8:58
بخش اقتصاد را نمی شود با شعار مدیریت کرد
جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس با دستور جلسه نحوه اعطای تسهیلات صندوق ملی محیط زیست و پیش بینی نرخ ارز تا سال 1404 با حضور اعضای آن برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در این جلسه بیان کرد: بر اساس آمار در سه سال گذشته از حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی استان تنها سه دهم درصد صرف سرمایه گذاری ثابت در صنایع کوچک و متوسط فارس شده است درحالی که این واحدها بالاترین میزان اشتغال را ایجاد کرده اند و تاکید مقام معظم رهبری نیز رونق این واحدهاست.

وی با اشاره به اینکه این آمار بسیار بد و تاسف آوری است افزود: هر چند که نظام بانکی معتقد است از ۳۰ درصد منابع بانکی استان ۱۲ درصد را به بخش صنعت اختصاص داده شده اما بر اساس آمارهای رسمی و به جز واحدهای بزرگی مانند پتروشیمی ها و فولادی ها؛ تنها سه دهم از این میزان به صنعت فارس اختصاص یافته است.

رازقی با اشاره به نخستین سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان فارس نیز اظهارداشت: برای نخستین سفر دولت به فارس پیشنهادهای با محوریت تولید و صادرات از سوی فعالان بخش اقتصادی خصوصی و دولتی استان ارائه شد که جای تاسف دارد حتی یکی از این پیشنهادها نیز در مصوبات سفر دیده نشد.

وی اضافه کرد: امروز الزام است که برای دو بخش مهم تولید و صادرات در استان برنامه ریزی بلند مدت شود و مگر می شود با سه دهم پرداختی منابع بانکی به واحدهای کوچک و متوسط کاری کرد؟ مگر می شود اقتصاد را با شعار اداره کرد؟ اگر برای تولید و صادرات استان راهکار عملی به کار گرفته نشود مسایل مهمی مانند اشتغال و معیشت مردم در معرض آسیب جدی قرار می گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سیاست کلان کشور در حوزه اقتصاد ادامه داد: تمرکز دولت در ایجاد تسهیلات بیشتر برای صادرات و حذف پیمان ارزی است و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در اتاق ایران برگزار شده قول های مساعدی در این زمینه داده شده است.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسهیلات صندوق ملی محیط زیست نیز عنوان داشت: بسیاری از واحدهای ما اطلاعاتشان در خصوص مسایل و شرایط استفاده از امکانات، تشویق ها، تسهیلات و قوانین موجود در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله مالیاتی و بیمه ای بسیار کم است که در این بخش توجه به مقوله آموزش امر جدی است.

وی تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی پیرامون قوانین و مقررات اداره محیط زیست و آموزش HSE به کارکنان بنگاه های اقتصادی استان هستیم و تلاش میکنیم بنگاه ها با ظرفیت اشتغال متفاوت را دسته بندی و دوره های آموزشی را برگزار خواهیم کنیم.

رازقی با اشاره به طرح دیگر موارد در جلسه گفت: مباحثی از جمله بررسی موضوع تبصره ی یک ماده ی ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی و بازنگری در ماده ۲۷ قانون مالی ات بر ارزش افزوده که موجب مشکلات فراوان برای بخش خصوصی شده را در شورای شورای گفتگو استان و کشور مطرح و دنبال خواهیم کرد و امید داریم رفع این مشکلات راهگشایی برای فعالان اقتصادی باشد.

در این جلسه آقای طبری از سازمان محیط زیست استان به ارائه گزارش در خصوص نحوه اعطای تسهیلات صندوق ملی محیط زیست) در راستای اجرایی نمودن بند “ن”تبصره ۶قانون بودجه سال ۱۳۹۹ ) پرداخت.
همچنین در این جلسه مباحث تخصصی در خصوص مسئولیت های ادارات کل محیط زیست استان ها، مسئولیت های دبیرخانه مرکزی بررسی پروژه های عوارض آلایندگی، مسئولیت های کمیته راهبردی، فرم پیشنهاد درخواست تسهیلات صندوق ملی محیط زیست، همکاری با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای حل مشکلات فنی مطرح شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26038

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.