• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۵ آبان ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 26036
  • 05 آبان 1400 - 18:55
اخبار پلیس فارس – ۵ آبان ماه  ۱۴۰۰

سارقان احشام در “پاسارگاد” دستگیر شدند فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۵۰ راس گوسفند مسروقه خبر داد. سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت دام از دامداری وی، بلافاصله […]

سارقان احشام در “پاسارگاد” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۵۰ راس گوسفند مسروقه خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت دام از دامداری وی، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ پاسارگاد وارد عمل شدند.

وی افزود: طی تحقیقات به عمل آمده و شناسایی محل عبور احشام و کنترل محورهای خروجی مسیر حرکت سارقان، ماموران انتظامی موفق شدند مکان دپو گوسفندان را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را دستگیر و در بازرسی از محل دپو احشام، ۵۰ راس گوسفند مسروقه را کشف کنند.

سرهنگ “توکلی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و سارقان تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت‌وآمد مشکوک خودروها و افراد ناشناس خصوصاً در ساعات پایانی شب در اطراف دامداری و محل زندگی خود، موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با فرماندار

فرمانده انتظامی “مهر” به همراه جمعی از کارکنان با فرماندار جدید این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در این دیدار ضمن عرض تبریک انتصاب به فرماندار جدید، خلاصه ای از عملکرد شاخص مجموعه انتظامی در سال جاری را ارائه کرد.

وی همچنین به وجود امنیت مطلوب در شهرستان مهر اشاره و تصریح کرد: امنیت کلیه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تحت شعاع قرار می‌دهد و برای همگان به اثبات رسیده است که پیشرفت در هر زمینه ای نیازمند وجود امنیت است.

در ادامه  فرماندار جدید “مهر” ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه انتظامی، بیان کرد: حضور پلیس در تمامی فصول سال بسیار پر رنگ بوده و با امنیتی که در سطح شهرستان ایجاد می‌کند شهروندان امنیت و آسایش را بیشتر احساس  می‌کنند.

آقای “حمزه محمدی” بیان داشت: اقتصاد و امنیت به همدیگر وابستگی کامل دارند و اگر در جامعه رونق اقتصادی داشته باشیم تعداد افراد بیکار کم شده و به تبع آن تعداد معتادین نیز کاهش پیدا کرده و جرائم در سطح جامعه بسیار کم می‌شود.

وی بر تعامل و همکاری این دو مجموعه با یکدیگر تاکید کرد و گفت: امنیت پایداری که در سطح شهرستان حکم فرماست حاصل زحمات مجموعه پلیس است.

دیدار با خانواده شهدا پشتوانه معنوی پلیس است

فرمانده انتظامی شهرستان “بیضا” در دیدار با با خانواده شهید “ابراهیم زارع” شهادت را نقطه اوج دفاع از ارزش‌های دینی و آرمانهای مقدس انقلاب دانست و گفت: دیدار با خانواده شهدا پشتوانه معنوی پلیس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمود نجفی” در این دیدار اظهار داشت: واژه‌های گذشت و فداکاری را باید در نهاد مقدس شهیدان جان برکف اسلام و انقلاب جستجو کرد؛ چرا که آنها با دل بریدن از همه لذتهای دنیا، پا در راه و هدفی مقدس نهاده و پرچم اسلام را همواره در جهان برافراشته نگاه داشتند.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا اقدامی ارزشمند و توفیق الهی است، گفت: همواره باید قدردان فداکاری شهیدان و خانواده صبور آنان باشیم؛ چرا که آنان با خون پاک و مقدس شهیدان به ثمر نشسته است.

گفتنی است در پایان این دیدار فرمانده انتظامی بیضا از خانواده شهید “زارع” با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد.

عامل سنگ پرانی به اتوبوس‌های مسافربری در منطقه انارستان کازرون فردی اراذل و اوباش بود

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری یک اراذل و اوباش معروف که به سمت اتوبوس‌های مسافربری سنگ پرانی می‌کرد خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در هفته گذشته فردی با حضور در محورهای مواصلاتی کازرون با سنگ پرانی مانع تردد اتوبوس‌های مسافربری و اخلال در تردد حمل و نقل عمومی می‌شد که مراتب شناسایی و دستگیری فرد متخلف به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی کازرون با همکاری کارکنان انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس موفق به شناسایی عامل اصلی سنگ پرانی به سمت خودروها شدند.

فرمانده انتظامی “کازرون” افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند فرد متخلف را دستگیر کنند.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه متهم از ارازل و اوباش معروف و تحت تعقیب مقام قضائی و دارای ۲۵ نفر شاکی خصوصی می‌باشد، گفت: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اخلال در نظم عمومی جرم بوده و پلیس با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد کرد، عنوان داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

قهرمانی تیم فرماندهی انتظامی “کازرون” در مسابقات فوتسال

در مسابقاتی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد تیم فوتسال فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور حفظ، تقویت توانمندی جسمانی و ایجاد نشاط و شادابی کارکنان، مسابقات فوتسال با حضور تیم‌هایی از ادارات دولتی کازرون و یگان‌های مختلف پلیس در سالن ورزشی نرگس برگزار شد.

گفتنی است مسابقه دیدار پایانی بین تیم فرماندهی انتظامی کازرون با منتخب آزادگان و جانبازان برگزار شد که در نهایت تیم مجموعه انتظامی قهرمان این مسابقات شد.

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت‌” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران  انتظامی ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ دستگاه یخچال و ۳ دستگاه لباسشویی، آبسردکن و اتوبخار خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

دیدار روسای اصناف با فرمانده انتظامی “گراش”

رئیس اداره “صمت” به همراه جمعی از مسئولان اصناف با فرمانده انتظامی گراش دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “محمد جنگجو” رئیس  اتاق اصناف در این دیدار با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان همواره همراه و همیار نیروی انتظامی هستند، افزود: در حال حاضر با تلاش و همت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد وجود امنیت پایدار در کشور هستیم.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان گراش با اشاره به اینکه این نشست فرصتی برای تعامل بیشتر اصناف با پلیس برای بهتر شدن خدمات به مردم است، اظهار داشت: اصناف و بازاریان با تعامل و همکاری متقابل می‌توانند بیشترین نقش را در کاهش جرائم و آسیب ها داشته باشند.

سرهنگ “کرامت کریمی” به ضرورت نصب و استفاده از دوربین‌های مداربسته برای پیشگیری از سرقت اشاره کرد و گفت: پیشگیری از جرایم به خصوص سرقت به مراتب آسان تر و کم هزینه‌تر است و اصناف باید با مشارکت با پلیس و عمل به توصیه‌های کارشناسان نیروی انتظامی، زمینه سرقت از صنوف را به حداقل ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه اصناف نقش تاثیرگذاری در برقراری امنیت دارند، افزود: مشارکت این دو مجموعه اقدام ارزشمندی است که منفعت آن شامل حال همه شهروندان می‌شود و با جلب بیشتر مردم به همکاری با ناجا، امنیت اجتماعی را ارتقاء می‌دهد.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از اقدامات موثر فرمانده انتظامی گراش و رئیس پلیس امنیت عمومی تجلیل به عمل آمد.

دستگیری عامل اغفال دختر ۱۴ ساله مرودشتی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی”مرودشت” از دستگیری عامل اغفال دختر ۱۴ساله در فضای مجازی در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر فرار از منزل دختر ۱۴ ساله‌اش بر اثر تحریک و اغفال وی در فضای مجازی، موضوع جهت پیدایش فرد مذکور در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های دقیق کارشناسان پلیس فتا و تجزیه و تحلیل استعلامات و اطلاعات بدست آمده، متهم که پسری ۱۶ ساله بود و باعث تحریک و فرار دختر از منزل شده بود شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی”مرودشت” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه انگیزه خود را سرگرمی و اغفال دختران عنوان کرد، گفت: ضعف دانش رسانه‌ای والدین موجب عدم نظارت کافی بر فرزندان شده و در صورتی که فرزندان بدون نظارت در فضای مجازی وبگردی داشته باشند ممکن است خود را در معرض خطرات و آسیب‌های فراوانی قرار دهند.

ستار چهل تیکه در “لارستان” دستگیر شد

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری یک نفر از اراذل واوباش ملقب به “ستار چهل تیکه” در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی ارجاع یک فقره نیابت قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جهرم مبنی بر جلب متهم ملقب به “ستار چهل تیکه” به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح گرم، حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز جنگی از نوع کلاشینکف و قدرت نمایی با سلاح و همچنین اخلال در نظم عمومی مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس امنیت عمومی لارستان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی موفق شدند متهم در حالی که با یک سواری پژو پارس در محور مواصلاتی این شهرستان در حال تردد بود را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در سوابق متهم جرایمی از جمله قدرت نمایی با سلاح، اخلال در نظم عمومی، ایراد ضرب و جرح و حمل و نگهداری اسلحه به چشم می‌خورد، عنوان داشت: این فرد اراذل و اوباش برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت عمومی شهرستان “جهرم” شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز بز کوهی در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری شکارچی غیرمجاز توسط ماموران کلانتری ۱۳ لطیفی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۳ لطیفی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو  پ‍ژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲ لاشه بز کوهی را کشف کنند، گفت: در این خصوص راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه اموال مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره محیط زیست و متهم روانه دادسرا شد، گفت: پلیس با جدیت با شکارچیان غیرمجاز برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت درون خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان جهرم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری “۱۲مطهری” با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی، یک سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” تصریح کرد: پس از انتقال متهم به مقر انتظامی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس به ۱۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ “رزمجویی” با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای پلیسی، خودروهای خود را به سیستم‌های ایمنی مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

سرقت موتورسیکلت در تهران و کشف در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران کلانتری “۱۱ انقلاب” شهرستان آباده در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکی رنگ و فاقد پلاک و بلاصاحب که در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی بیان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند شماره تنه موتورسیکلت مخدوش و با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که وسایل نقلیه مذکور سابقه سرقت از استان تهران دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی، قفل فرمان و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند و یا حداقل آن را به تأخیر می‌اندازد مجهر کنند.

کشف  کالای قاچاق در “کوه‌چنار”

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی انواع  کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان  کوه چنار هنگام گشت زنی در محور های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه ماشین لباسشویی، ۳ دستگاه لپ تاپ، ۲۰ عدد باطری و مقداری شکلات خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال علام کردند، گفت: متهم دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ “محمدی” از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷ میلیاردی گیاه چنگلی قاچاق

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف ۹۵۰ کیلوگرم گیاه جنگلی از نوع “باریجه” به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری “دژکرد” اقلید حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این دو خودرو ۹۵۰ کیلوگرم گیاه جنگلی قاچاق از نوع “باریجه” که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

خودروهای حامل احشام قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: خودروهای حامل احشام قاچاق توقیف و ۳۷ راس گوسفند فاقد مجوز کشف شد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش “چاهورز” با همکاری عوامل بسیج با ایجاد تور ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی به ۳ دستگاه سواری حامل احشام مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آنها را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۳۷ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف شد، بیان کرد: در این خصوص ۳ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در “سرچهان”

فرمانده انتظامی “سرچهان” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح برخورد با موتورسواران متخلف در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی بود شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف پراید و کشف ۱۲ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف سواری پراید و کشف ۱۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب با همکاری کارکنان پایگاه عملیاتی بسیج روستای مروارید حین کنترل محورهای خاکی منتهی به این شهرستان به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف و ۳ سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در دربها جاسازی شده بود کشف شد، بیان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز و کشف ۵ قطعه کبک و ۵۱ کبوتر وحشی

فرمانده انتظامی”قیروکارزین” از دستگیری شکارچیان غیرمجاز و کشف ۵ قطعه کبک و ۵۱ کبوتر وحشی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی قیروکارزین با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۲ نفر در منزل خود اقدام به نگهداری پرندگان وحشی کمیاب می‌کنند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۵ قطعه کبک و ۵۱ کبوتر وحشی غیرمجاز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: پرنده‌های کشف شده تحویل نماینده اداره محیط زیست شد.

سرهنگ “روستا” تأکید کرد: نگهداری جانوران، پرندگان و حیوانات وحشی در منزل شخصی علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات، زمینه از بین رفتن و انقراض آنها را نیز فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26036

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.