• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

جان باختن ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس طی شبانه روز گذشته در فارس

  • کد خبر : 26003
  • 04 آبان 1400 - 13:57
جان باختن ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس طی شبانه روز گذشته در فارس
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، چهارم آبان ۱۴۰۰، از دو رقمی شدن مجدد آمار جانباختگان این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارس سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، مجموع قربانیان این بیماری طی روز گذشته در استان فارس را ۱۸ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۷۰۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۵۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۲۳ هزار و ۸۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۳ هزار و ۴۴۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۹ هزار و ۲۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۷۲ هزار و ۳۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی در ادامه این گزارش با اشاره به بستری ۲۲۳ بیمار جدید مثبت و یا مشکوک دارای علایم کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان افزود: هم اکنون هزار و ۵۸۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او ضمن ابراز تاسف از جان باختن ۱۸ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، شش هزار و ۹۲۲ هم استانی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده ایم.

دکتر حسینی همچنین مجموع بهبودیافتگان این بیماری را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۴۵۸ هزار و ۵۹۹ نفر اعلام کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا کنون دو میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۱۵ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۹۱۵ دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون استان فارس تزریق شده و مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۳۰ دُز رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام اینکه بررسی های روزانه وضعیت کرونا در استان نشان می دهد اغلب جان‌باختگان ناشی از کرونا طی روز گذشته در استان، هنوز حتی یک دُز واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند، این را بیانگر اهمیت و نقش غیرقابل انکار واکسیناسیون در جلوگیری از شدت یافتن بیماری و مرگ و میر ناشی از آن دانست.

دکتر حسینی از مردم استان خواست تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده و جلوگیری از شدت یافتن بیماری در اثر ابتلا، ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26003

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.