• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۳ آبان ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25951
  • 03 آبان 1400 - 13:50
اخبار پلیس فارس – ۳ آبان ماه  ۱۴۰۰

انهدام باند قاچاق سلاح معروف به “علی بلژیکی“ در فارس فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از خودرو قاچاقچیان معروف به “علی بلژیکی” ۹ قبضه سلاح کمری و ۱۶ خشاب مربوطه کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر افزود: در اجرای طرح مبارزه با سلاح‌ […]

انهدام باند قاچاق سلاح معروف به علی بلژیکی در فارس

فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از خودرو قاچاقچیان معروف به “علی بلژیکی” ۹ قبضه سلاح کمری و ۱۶ خشاب مربوطه کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر افزود: در اجرای طرح مبارزه با سلاح‌ و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری پلیس شهرستان “کازرون” فارس با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند اعضای یک باند معروف به “علی بلژیکی” با یک سواری پژو پارس تعدادی اسلحه قاچاق را از استان‌های غربی بارگیری و قصد ورود آن به شیراز دارند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور “کوه‌چنار-کازرون” اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی سواری پژو را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده و سرنشین بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پژو را توقیف و در بازرسی از آن ۹ قبضه سلاح کمری و ۱۶ خشاب مربوطه که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف کنند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در این خصوص راننده و سرنشین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اصلاع از فعالیت افرادی که آرامش مردم را برهم می‌زنند بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در “داراب”

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب یک سواری ساینا توقیف و در بازرسی از آن ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور‌ “بندرعباس-شیراز” به یک سواری ساینا مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌ صندلی عقب جاسازی شده بود کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی از پژو پارس  

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک سواری پژو پارس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی “کوار” در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۹۰ کیلوگرم پودر نیروزا، ۱۰ دستگاه لپ تاپ و ۵ دستگاه تنظیم دوربین مدار بسته خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه قاچاق کالا باعث تخریب سرمایه‌های ملی می‌شود، از شهروندان خواست در صورت برخورد با احتکار و قاچاق مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان‌امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع

شدند فردی در باغ شخصی خود در خیابان “قصرالدشت” اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

جلوگیری از قاچاق پرنده شکاری (شاهین) توسط پلیس زرین دشت

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” از کشف یک بهله پرنده شکاری قاچاق از نوع شاهین به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد .

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک خودرو ۴۰۵ مشکوک و آن را بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این خودرو یک بهله پرنده شکاری قاچاق از نوع شاهین که راننده قصد انتقال آن را به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت را کشف و ۳ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش پرنده مکشوفه را یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: هر ۳ سرنشین خودرو تحویل مراجع قضائی و پرنده شکاری جهت بازگشت به طبیعت تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شد.

  اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در “پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز طی ۷۲ ساعت گذشته به اجرا در آمد.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی طی ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند ۲۵ معتاد متجاهر را جمع آوری و در بازرسی از پاتوق آنان مقدار کمی انواع مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” با بیبان اینکه در بازرسی از یک مغازه سوپر مارکت نیز ۱۰۵ بسته ناس، ۳۰۰ عدد بی تی و تعدادی قرص غیرمجاز کشف شد ، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “توکلی” با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۱۹ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در “خرم‌بید”

فرمانده انتظامی شهرستان “خرم‌بید” از کشف ۱۹دستگاه ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری “قادرآباد” با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از وجود تعداد زیادی دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۹ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌بید با بیان اینکه ارزش دستگاه‌های قاچاق مکشوفه بنا به نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۸۵ کیلو تریاک در”جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۸۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این سواری ۸۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لاستیک‌های سواری جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی “جهرم” عنوان داشت: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در مهرماه  سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمّدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۳۷ کیلو و ۳۲۳ گرم انواع مواد مخدر کشف  و  10 خرده فروش نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۲۹ نفر متهم تحت تعقیب، ۱۰ نفر سارق و کشف ۴۱ فقره سرقت، توقیف ۶۹ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ  7 میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، عنوان داشت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ “محمدی” هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند.

ماینرهای قاچاق در فسا خاموش شدند

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۳۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ معلم در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۲ معلم در اجرای طرح برخورد با سودجویانی که مبادرت به استفاده از دستگاه استخراج ارز دیجیتال می کنند، ۵ واحد منزل مسکونی را شناسایی کردند.

وی افزود: پس از صدور دستور قضائی، در بازرسی از محل های شناسایی شده ۳۳ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام قاچاق را ۲ میلیارد  و ۸۹۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قانونی شدند.

سرهنگ “قسام” گفت: به جهت جلو گیری از استفاده غیر قانونی از برق یارانه ای توسط افراد سود جو، شهروندان می توانند گزارش هرگونه تخلف و بهره برداری از ماینر را به شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۰ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال کشف و با دستور مقام قضائی به ستاد تملیکی استان تحویل شده است.

راز مرگ عابر پیاده با مرغ پاچینی  بر ملا شد

فرمانده انتظامی “مرودشت” از پیدایش مرغ پاچینی و بر ملا شدن راز مرگ عابر پیاده پس از گذشت ۲ ماه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: حدود ۲ ماه قبل در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف جرحی در محدوده شهرک مهدیه مرودشت، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی کناره در محل حاضر شدند.

سرهنگ” زینلی” افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه موتور سیکلت به راکبی دو پسر جوان با یک عابر پیاده برخورد و سپس راکبین از صحنه فرار کرده اند.

وی تصریح کرد: در این سانحه عابر پیاده مجروح و پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش‌های تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده فوت می کند که در این راستا پرونده متشکله در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با مراجعه به محل سانحه، ظرف غذای پاچینی به جا مانده از راکبان موتورسوار را سرنخ قرار می‌دهند و پس از تحقیقات گسترده ضمن هماهنگی با مقام قضائی مظنونین که دو جوان ۲۰ ساله بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: متهمین در تحقیقات تخصصی به تصادف با عابر پیاده اعتراف کردند و با تکمیل تحقیقات به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

هشدار پلیس فارس در خصوص رعایت نکات امنیتی ایجاد گروه های درسی دانش آموزان

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان در خصوص ضرورت رعایت نکات امنیتی ایجاد گروه های درسی دانش آموزان به منظور پیشگیری از دسترسی غیر‌مجاز هشدار داد.

کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: برخی مجرمان سایبری با دسترسی به لینک های عضویت در گروه های درسی دانش آموزان اقدام به انتشار محتوای مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای اعضای گروه که شامل معلمان و دانش آموزان است می کنند.

وی عنوان داشت: برخی مجرمان سایبری با سوء استفاده از هویت دانش آموزان عضو  این گروه‌ها، برای آنها ایجاد مزاحمت یا تهدید و اخاذی می کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس افزود: کاربران می توانند با رعایت نکات امنیتی به خصوص مسدود کردن امکان درج پیام برای سایر اعضای گروه، از انتشار محتوای مجرمانه و بروز مشکلات پیشگیری کنند.

کارمند “نعمایی” تاکید کرد: در صورت عضویت اعضای تایید هویت شده، صرفاً از طریق شماره تلفن و عدم ارسال و معرفی لینک عضویت به اشخاص؛ امکان ورود افراد غیر مجاز و درج محتوا وجود نخواهد داشت. بنابراین از مدیران گروه های درسی دانش آموزان تقاضا داریم حتی الامکان از شبکه آموزشی شاد یا سایر شبکه های اجتماعی بومی به عنوان بستر آموزشی استفاده کنند و از درج عکس و مشخصات دانش آموزان در گروه های غیر از بستر پیام رسان شاد، خودداری کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir (بخش مرکز فوریت های سایبری) لینک “ثبت گزارش‌های مردمی” در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً کانال “همیاران پلیس فارس” با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت اجتماعی پلیس فارس در شبکه شاد به آدرس  shad.ir/farshamyarایجاد شده است؛ از تمامی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها خواست که با عضویت در

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25951

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.