• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱ آبان ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25893
  • 01 آبان 1400 - 17:27
اخبار پلیس فارس – ۱ آبان ماه  ۱۴۰۰

کشف بیش از۶۰۰ کیلو مواد افیونی در” نی ریز”  فارس فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر و دستگیری ۴ قاچاقچی طی ۲ عملیات پلیسی در نی ریز خبر داد. سردار”رهام بخش حبیبی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: مامورین ایستگاه بازرسی قطرویه […]

کشف بیش از۶۰۰ کیلو مواد افیونی در” نی ریز”  فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر و دستگیری ۴ قاچاقچی طی ۲ عملیات پلیسی در نی ریز خبر داد.

سردار”رهام بخش حبیبی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: مامورین ایستگاه بازرسی قطرویه شهرستان نی ریز شب گذشته با همکاری عوامل یگان تکاوری در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده مشکوک و در بازرسی از آن  موفق شدند مقدار تقریبی ۴۹۰ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در کف تریلر جاساز شده بود کشف و ضبط کنند.

وی افزود :مامورین انتظامی آن شهرستان در عملیات دیگری حین گشت زنی در محور “قطرویه _ سیرجان” به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ نوک مدادی و یک دستگاه خودرو سواری زانتیا که با سرعت زیاد به سمت قطرویه در حرکت بوده مشکوک و  دستور ایست صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان افزود: راننده هردو خودرو ضمن بی توجهی به دستور ایست اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز خودروها و شلیک تیر به سمت لاستیک آن ها در نهایت خودرو زانتیا متوقف و سواری پژو ۴۰۵ متواری گردید.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در بازرسی از خودرو زانتیا مقدار ۱۰۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و ضبط گردید گفت: در مجموع طی این ۲ عملیات ضمن شناسایی و توقیف ۳ دستگاه خودرو حامل و فعال در قاچاق مواد مخدر در بازرسی به عمل آمده از خودروها ۶۰۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و ۴ متهم را در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس در پایان تاکید کرد شناسایی و توقیف خودرو پژو ۴۰۵ متواری در دست اقدام بوده و   لازم است شهروندان در راستای تامین امنیت با فرزندان خود در نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

پیام تبریک فرمانده انتظامی فارس به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)

سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفتند.

روز ۱۷ربیع الاول بنا بر نظر مشهور تاریخ نویسان سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است، تولد آن حضرت در عام الفیل، و در سال ۵۷۰ میلادی بوده است. این روز همچنین ولادت امام جعفر صادق(ع) امام ششم و پایه گذار مذهب شیعه جعفری یا اثنی عشری”دوازده امامی” است.

ولادت حضرت محمد(ص) عطر دل انگیز ایمان را به مشام مشتاقان رساند و چشمه های جوشان معرفت را در سینه ها جاری ساخت و کویر جهل و تعصب را به بوستان مهر و تفکر تبدیل نمود و جهان هستی را با وجود مبارک خود منور ساخت.

اینجانب ضمن تبریک میلاد پر برکت رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت سراسر سعادت امام جعفر صادق (ع) را به محضر آقا امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)،مردم خوب و شریف استان فارس و همه همکارانم در مجموعه انتظامی استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان فارس

سرتیب پاسدار”رهام بخش حبیبی”

حاصل تصادف در کمربندی “شیراز” ۲ کشته و ۱ مصدوم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از برخورد یک دستگاه خودروی پراید با خودرو پاترول و کامیون با ۲ کشته و یک مصدوم در محور کمربندی شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “کاووس محمدی” در تشریح جزئیات این صانحه، گفت : در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور کمربندی شیراز بلافاصله عوامل انتظامی و  پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل طی بررسی های به عمل آمده و شواهد عینی موجود در صحنه، مشخص شد یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه خودرو پاترول پارک شده در حاشیه جاده برخورد و بعد از واژگونی به قسمت عقب کامیون پارک شده در کنار جاده برخورد کرده است.

سرهنگ “محمدی” بیان داشت: متاسفانه در این تصادف، راننده و سرنشین خودرو پراید در دم فوت و  سرنشین خودرو پاترول مصدوم شد .معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس  با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، به کلیه رانندگان وسائط نقلیه توصیه کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب زدگی، از پارک کردن خودرو خود در نقاط غیر ایمن و حادثه خیز خودداری کنند تا ضریب ایمنی رانندگی را بالا برده و شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم .

سارق گوشواره دختربچه در “شیراز” دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سریع سارق به عنف گوشواره دختربچه در این شهرستان و اعتراف وی به یک فقره سرقت دیگر خبر داد.

سرهنگ ” فرج شجاعی ” با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به دنبال سرقت گوشواره دختربچه ای در یکی از محله های شهر شیراز که در حال بازی کردن در کوچه بوده است، موضوع بلافاصله توسط عوامل کلانتری ۳۰رکن آباد پیگیری شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران کلانتری یاد شده با برررسی و تحقیق بعمل آمده از مال باختگان و همکاری اهالی محل، هویت اصلی فرد سارق را مشخص و بلافاصله وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار داشت: متهم دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته به یک فقره سرقت دیگر در سطح شهر شیراز اعتراف که نامبرده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف خودروی حامل کالای قاچاق در”ممسنی “

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران  انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو ۲ دستگاه یخچال و ۳ دستگاه لباسشویی، آبسردکن و اتوبخار خارجی فاقد مدارک قانونی کشف شد؛ افزود: برابر نظرکارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده است.فرمانده انتظامی شهرستان  ممسنی تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی گردید.

کشف ۵۶ کیلو تریاک در “کوه چنار”

با تلاش مأموران انتظامی ۵۶ کیلوگرم مواد مخدراز نوع تریاک در شهرستان”کوه چنار” کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح عملیاتی کنترل محور های مواصلاتی نسبت به برپایی تور ایست و بازرسی باهدایت عملیاتی فرمانده انتظامی شهرستان درخروجی قائیمه به سمت نورآباد اقدام کردند.

سرهنگ ” لطف الله محمدی ” در ادامه  افزود در حین اجرای طرح ماموران متوجه شدند راننده یک دستگاه خودرو سواری مدل فاو به محض مشاهده ایست و بازرسی، اقدام به دور زدن و حرکت در مسیر مخالف جاده اصلی به سمت بوشهر کرده است که سریعا طرح مهار برای توقیف خودرو مذکور در سطح شهرستان اجرا گردید.رییس پلیس کوه چنار در ادامه گفت: راننده یا سرنشین خودرو در حین فرار اقدام به پرتاب دو عدد کارتن مشکوک به خارج از خودرو کرد که پس از بررسی از محتویات بسته های مشکوک،  مقدار ۵۶ کیلوگرم  مواد مخدر افیونی از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ “محمدی” در پایان ضمن یادآوری این موضوع که تلاش در جهت شناسایی خودروی مذکور و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک در حوزه قاچاق مواد مخدر، سریعا موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”کوه چنار”

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار در بازرسی از یک خودرو، مقداری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار هنگام گشت زنی در محور های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه سواری پژو مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ ” لطف الله محمدی ” افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۸۴ عدد برد ماینر، ۱۹ عدد پاور ماینر، تعداد ۲۵ عدد کنتاکتور ماینر ، تعداد ۱۰ عدد مینی برد ماینر، تعداد ۳ عدد کلید اتوماتیک ماینر قاچاق در انواع و مارک های مختلف، فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و دویست میلیون ریال اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: متهم دستگیرشده برای سیرمراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار”  در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک در حوزه قاچاق کالا، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف خودرو سرقتی  در” بوانات”

فرمانده انتظامی بوانات از کشف یک دستگاه خودرو “پراید” سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:در پی کسب خبری مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید در سطح شهر شیراز موضوع شناسائی سارق یا سارقان و کشف خودرو مسروقه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری مرکزی شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، یک دستگاه خودرو پراید که از جاده خارج و به دلایلی نامعلوم واژگون و بلاصاحب رها شده بود را مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه با استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو واژگون شده همان خودرو مسروقه است، گفت: اقدامات قانونی برای تحویل خودرو  به مالک آن در حال انجام است.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات در پایان ضمن یادآوری این موضوع که پیگیری و دستگیری سارق و یا سارقین در دستور کار مامورین شهرستان قرار دارد از شهروندان خواست: هشدارهای پلیسی را درجهت پیشگیری از سرقت خودرو و سایر وسایط نقلیه جدی گرفته تا از بروز خسارات مالی جلوگیری شود وهرگونه موارد  مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف خودروی مسروقه در” کازرون”

فرمانده انتظامی” کازرون” از کشف یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ مسروقه در نتیجه گشت هدفمند پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو  پژو ۲۰۶  که در  شهرک فرهنگ شهر پارک شده بود مشکوک شدند.

وی بیان داشت: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت از استان  تهران می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان  کازرون تصریح کرد: خودروی سرقتی کشف شده به پارکینگ انتقال و دراین خصوص پرونده مقدماتی تشکیل شد.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به این که تلاش برای دستگیری سارق متواری در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست: ضمن تجهیز وسایط نقلیه به لوازم هشدار دهنده و ایمن مانند دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و … با رعایت هشدارهای انتظامی از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

قدردانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد “ممسنی” از زحمات و تلاش بی وقفه پلیس شهرستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی از زحمات کارکنان پلیس در تامین نظم و امنیت مطلوب، در سطح شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر”سیروس حدادنیا ” در دیدار با سرهنگ  “محمد نیکبخت” برقراری امنیت در جامعه را حاصل تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس دانست و اظهار داشت:اقدامات و زحمات شبانه روزی این عزیزان در تامین نظم و امنیت و پیشگیری از جرائم، منجر به انتظام بخشی مطلوب درسطح شهرستان ممسنی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با اشاره به اینکه رویکرد این دانشگاه در سال های اخیر بیشتر به سوی اثربخشی علمی و بهره مندی از محصولات دانش بنیان رفته است گفت: با اقداماتی که انجام شده و ظرفیت و توانمندی بالایی که از اساتید و دانشجویان سراغ داریم می توانیم در ارتقاء امنیت با پلیس شهرستان تعامل و همکاری موثری داشته باشیم.

دکترحداد فر در پایان با قدردانی ویژه از زحمات فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی و کارکنان تحت امر ایشان تصریح کرد: دانشگاه ، همواره خود را در کنار پلیس و همسو با اهداف والای این نیروی مقدس دانسته و آمادگی این را دارد تا در زمینه های مختلف با پلیس همکاری لازم را داشته باشد.

تامین نظم و امنیت مراسم تجلیل از قهرمان ملی کشتی فرنگی “میثم دلخانی “

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان “در مراسم تجلیل از قهرمان ملی کشتی فرنگی “میثم دلخانی ” گفت: قهرمانان ورزشی افتخار مردم و نماد ایران مقتدر و سربلند هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” احمد فداکار ” به همراه جمعی از همکاران،ضمن حضور در مراسم تجلیل از قهرمان ملی کشتی فرنگی و تامین نظم وامنیت این مراسم  اظهار داشت: مهم ترین اصل در ورزش حفظ سلامت جسم و تقویت اراده برای تصمیم گیری های اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی است.وی افزود: عمر قهرمانی‌ها بسیار محدود است اما آنچه از این عمر کوتاه باقی می‌ماند حفظ روحیه جوانمردی، گذشت، تلاش و پشتکار است که می‌تواند ورزشکاران را در اذهان و دل ها جاودانه سازد.

 در این مراسم هدایائی که با مدیریت ستاد استقبال از این قهرمان و به مشارکت تمامی ادارات ،سازمان ها ، تشکل ها ،کمیته ها و ….. تهیه شده بود، به وی اهداء و از تلاش های‌ پهلوانانه و قهرمانانه “میثم دلخانی ” که موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان  و کسب  مدال طلای این مسابقات  شده و برای ایران اسلامی و هموطنان افتخار کسب کرده است، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.گفتنی است این قهرمان اهل روستای دلخان شهرستان سپیدان ، از ورزشکاران مومن، متعهد و انقلابی است .

کشف بیش از ۳۸ کیلوگرم تریاک در” فسا”

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۸ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام”  در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش مردم مبنی بر فروش موادمخدر توسط یک نفر در بخش شیبکوه این شهرستان، اقدامات پلیسی جهت بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه میانشهر قرار گفت.

وی افزود: افسران پلیس با هماهنگی و اخذ دستور قضائی منزل فرد مورد نظر را بازرسی و مقدار ۳۸ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی از دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل وی به دادسرا گفت و خاطر نشان کرد: برخورد با معضل مواد مخدر نیاز به عزم جدی و همگانی دارد و لازم است آحاد جامعه نسبت به این ناهنجاری، با حساسیت بیشتری برخورد کرده و همکاری های هدفمند با پلیس تداوم داشته باشد.

دیدار تعاملی فرمانده انتظامی با رئیس تربیت بدنی شهرستان “بختگان”

در راستای گسترش تعاملات و به مناسبت هفته تربیت بدنی سرهنگ “احمد رحمانی” فرمانده انتظامی شهرستان بختگان به اتفاق هیئت همراه با ” اسماعیل میرشکاری ” رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیدار و گفتگو کردند . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که به مناسبت هفته تربیت بدنی انجام گرفت سرهنگ “رحمانی” با اهداء لوح تقدیراز زحمات وتلاش های کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان در راستای ارائه خدمت به شهروندان به ویژه جامعه ورزشکاران تقدیر کرد.

                    دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری سارق موتورسیکلت و کشف یک دستگاه موتور سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “رامجرد” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور دارای سابقه سرقت از شهرشیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی وازآن طریق روانه زندان شد، از شهروندان خواست هیچگاه به بهانه طول نکشیدن کار، موتورسیکلت خود را به صورت روشن ترک نکنید و از رها کردن آن بدون قفل کردن در داخل کوچه‌ها و خیابان‌ها خودداری و همواره به توصیه های پلس توجه جدی داشته باشند.

کشف ۵ دستگاه ماینر قاچاق در “جهرم”

فرمانده انتظامی شهرستان”جهرم” از کشف ۵ دستگاه ماینر غیر مجاز قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”خسرو رزمجویی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبر مبنی بر استفاده غیر قانونی از دستگاه های ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی و یک واحدصنفی در شهر جهرم، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی به اتفاق ماموران اداره برق پس از هماهنگی های لازم قضایی در ۲ عملیات جداگانه از اماکن شناسایی شده تعداد ۵دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ ” رزمجویی” با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده اند بیان داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تاکید کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25893

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.