• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح:

بخش مهمی از صلابت ایران به دلیل عملکرد صحیح رسانه‌ای است

  • کد خبر : 25764
  • 28 مهر 1400 - 18:35
بخش مهمی از صلابت ایران به دلیل عملکرد صحیح رسانه‌ای است
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با صلابت در مقابل تهدیدات دشمنان ایستاده است که بخش مهمی از این صلابت محصول عملکرد صحیح رسانه‌ای در کشور است.

به گزارش سحاب پرس، سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی چهارشنبه در نشستی هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های استان فارس که در فضایی صمیمی با حضور فرمانده سپاه فجر استان برگزار شد، افزود: در طول ۴۳ سال از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، تهدیدات زیادی متوجه کشور بوده است.
وی اظهار داشت: بنا بر بررسی صورت گرفته،  ۱۹۷ دسته تهدید در این مدت متوجه کشور شده و به طور میانگین، حتی یک روز را بدون تهدید سپری نکرده‌ایم.
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح گفت:  مردم ایران بیش از ۲۲۰ هزار شهید و بیش از ۴۰۰ هزار جانباز برای مقابله با تهدیدها تقدیم کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه صلابت امروز جمهوری اسلامی ایران متکی به قدرت معنوی است، این دستاورد را ارزشمندتر و بالاتر از هیبت و قدرت پوشالی آمریکا دانست و گفت: نیروهای آمریکایی که متکی به قدرت معنوی نیستند، هر وقت احساس مرگ می‌کنند، از میدان فرار می‌کنند که نمود آن را در تحولات اخیر منطقه شاهد هستیم.
سردار شکارچی با اشاره به روحیه شهادت‌طلبی جوانان حکیم ایران، این روحیه را مولفه ای مهم در صلابت کشور دانست و گفت:  برای نظامیان، هیچ گاه تهدید سخت منتفی نیست اما امروز به سطحی از بازدارندگی رسیده‌ایم که دشمن جرات کوچکترین جسارتی را ندارند و به همین دلیل، تمام ظرفیت خود را در جنگ نرم به کار بسته است که رسانه از ابزارهای مهم آن است.
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در جنگ نرم، باید در حوزه‌های پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام، ابتکار عمل را در اختیار داشته باشیم تا پیروز میدان باشیم.
وی گفت:  در موضوع پیش‌بینی باید فعالیت‌ها در کشور تقویت شود همچنانکه دشمن اندیشکده های مختلفی را در مقوله پیش‌بینی در حال فعالیت دارد.
سردار شکارچی گفت: بخش زیادی از اقدامات ما در حوزه رسانه، واکنشی است، از این رو نیازمند تقویت بخش‌های پیش‌بینی و پیشگیری هستیم.
به اعتقاد وی، اگر این بخش‌ها را تقویت کنیم خود به خود به جای موضع انفعال، در موضع مهاجم در جنگ نرم قرار می‌گیریم.
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه، بالا بردن سطح انتظارات مردم کشور در مقایسه با امکانات و منابع ملی را در راستای اهداف دشمن دانست و تأکید کرد: در فعالیت‌های رسانه‌ای، باید مراقب عملیات فریب دشمن باشیم.

رسالت اصلی رسانه‌های کشور 
 معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست پس از شنیدن دیدگاه‌های شماری از مدیران رسانه‌های استان فارس گفت: رسالت اصلی رسانه‌های کشور، صیانت، حفظ، توسعه و تعمیق ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی است.
سردار شکارچی افزود: هیچ یک از این سه کلیدواژه نباید در راهبردهای رسانه‌ای به صورت مستقل مدنظر باشد بلکه هر سه با همدیگر باید ملاک عمل باشد.
وی تصریح کرد: دین بدون انقلاب یعنی توقف و ملیت بدون دین و انقلاب یعنی پشت کردن به بندگی خدا.
این مقام ارشد نظامی گفت: رسانه‌ها نباید از مسیر انقلاب خارج شوند؛ اگر رسانه‌ای از این مسیر خارج شد دیگر رسانه انقلاب نیست، چه داخل کشور باشد و چه بیرون کشور. 

نیاز به تعادل
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به توصیه دین مبین اسلام به تعادل، پرهیز از افراط و تفریط در فعالیتهای رسانه‌ای را مهم توصیف کرد. 
وی اظهار داشت: افراط در جنگ رسانه‌ای باعث می‌شود که رسانه به اسارت دشمن درآید و تفریط نیز سبب می‌شود رسانه در موضع ضعیف در قبال هجمه رسانه‌ای دشمن قرار گیرد. 
سردار شکارچی  همچنین با اشاره به فعالیت جزیره‌ای در فضای رسانه‌ای کشور گفت: هر رسانه داخلی با دلسوزی تمام برای انقلاب، نظام و اقتدار کشور و مردم در صحنه حاضر است اما اگر اطلاعات ضعیفی داشته باشد، زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمن می‌شود. 
وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها در مسیر هم افزایی حرکت کنند، صلابت کشور تقویت خواهد شد، البته این موضوع به معنای زیرسوال بردن استقلال رسانه ای نیست. 
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: همه رسانه‌ها در هدف اصلی که صیانت، حفظ، توسعه و تعمیق ارزش‌های دینی، انقلاب اسلامی و ملی اشتراک نظر دارند اما ممکن است  در اهداف جزئی تر، سلیقه‌های متفاوت داشته باشند و هر رسانه به سلیقه خود برای تحقق هدف اصلی عمل کند که این اعمال سلیقه‌ها نیز خود صلابت آفرین است. 
وی ادامه داد: رسانه‌ها در این مسیر از آزادی عمل لازم با رعایت ملاحظات امنیتی و چارچوب‌ها برخوردارند و هیچ کس اجازه ندارد به رسانه‌ها، مطبوعات و صداوسیما چیزی را تحمیل کند که این را بگویید. 
وی در عین حال با تاکید بر اینکه نباید دچار عملیات فریب دشمن شویم، به برخی حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که همزمانی مطالبه از مسئولین خطاکار با هجمه دشمن، در راستای اهداف دشمن است و از این رو، مطالبه‌گری باید در زمان مناسب صورت گیرد و مسئولان را به مسیر درست حرکت هدایت کند. 
سردار شکاری در ادامه گفت: کمترین ضریب خطا در حوزه فعالیت های رسانه ای در استان فارس شاهد هستیم. 
معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در این نشست گفت که سپاه فجر فارس به فرماندهی سردار بوعلی شاهد موفقیت هایی بوده است و در روند رو به رشد در حرکت است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25764

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.