• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25756
  • 26 مهر 1400 - 18:31
اخبار پلیس فارس – ۲۶ مهرماه  ۱۴۰۰

دپو کالای قاچاق ۱۷ میلیاردی در”شیراز” لو رفت فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در “شیراز” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو کالای  قاچاق […]

دپو کالای قاچاق ۱۷ میلیاردی در”شیراز” لو رفت

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در “شیراز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو کالای  قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۲ هزار و ۲۰۰ قلم لوازم آرایشی، ۴۱ دستگاه لوازم خانگی و ۳۹۳ دستگاه ماشین ریش‌تراش و اتومو خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه مالک کالاها پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

کشف موتورسیکلت قاچاق در”گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت‌الله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان امداد گراش با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌های این شهرستان در منزل خود اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “گراش” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کامیون حامل احشام قاچاق توقیف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: با تلاش ماموران انتظامی کامیون حامل ۹۴ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل در کمربندی شیراز توقیف و راننده به مقام قضائی معرفی شد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی در کمربندی شیراز به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون ۹۴ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی که راننده از کرمانشاه بارگیری و قصد انتقال به استان‌‎‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش احشام مکشوفه بنا به نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: راننده  پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

عامل هتک حرمت در فضای مجازی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شناسایی و دستگیری مردی ۴۷ ساله که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت می‌کرد خبر داد.

سرهنگ  “خسرو  رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: چندی پیش بعد از انتشار خبر راه اندازی باشگاه بیلیارد و هیئت مربوطه در شهرستان جهرم در یکی از کانال‌های خبری شخصی ناشناس در نرم افزار تلگرام اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز علیه مسئولین می‌کرد که موجب خدشه دار شدن عواطف و احساسات مردم مؤمن و ولایت مدار شده بود.

وی افزود: مردم ولایتمدار جهرم در اعتراض به این اقدام بی شرمانه، با تهیه طوماری انزجار خود را نسبت به این اتفاق ناخوشایند به دستگاه محترم قضا اعلام داشتند.

فرمانده انتظامی جهرم تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری فرد مورد نظر در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی کنند.

سرهنگ “رزمجویی” خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر و روانه دادسرا کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “بوانات”

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با متخلفین مقررات راهور و عرضه کنندگان مواد مخدر در شهرستان بوانات  اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۰ نفر معتاد متجاهر و توزیع کننده مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۷ دستگاه موتورسیکلت و خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

وی با بیان اینکه ۹ دستگاه وسایط نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارگینگ شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی بوانات ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان با پلیس، عنوان داشت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه تهدید اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

روز گذشته در “نی‌ریز” ۴۴ کیلو مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: روز گذشته ماموران این فرماندهی موفق شدند ۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر را کشف کنند.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاقچیان، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “نی‌ریز” به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی موفق شدند ۲ دستگاه سواری ال۹۰ و پراید و یک مسافر اتوبوس را توقیف و دستگیر کنند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۴۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و از مسافر نیز یک کیلوگرم هروئین کشف کنند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه بی امان با قاچاقچیان از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری به شمار می‌رود.

دیدار فرمانده انتظامی زرین دشت” با  خانواده جانباز مدافع حرم

روز گذشته فرمانده انتظامی “زرین دشت” به همراه جمعی از کارکنان با خانواده جانباز مدافع حرم “اسماعیل قهرمانی” دیدار و از تلاش‌ها و ایثارگری‌های وی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” مدافعان حرم را حافظان حریم ولایت و دفاع از حریم اسلام در برابر تجاوز دشمان برشمرد و تصریح کرد: خدمت به این عزیزان توفیق الهی است

وی با تجلیل از صبوری و ازخودگذشتگی همسران مدافعان حرم، افزود: بانوانی که می‌پذیرند همسرانشان برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به مناطقی که احتمال شهید یا مجروح شدنشان زیاد است اعزام شوند، ایثارگران در راه خدا هستند و اجرشان کمتر از خود مدافعان حرم نیست.

در پایان این دیدار هدایایی به خانواده این رزمنده مدافع حرم اهدا شد.

کشف احشام قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی، ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب به ۵ دستگاه سواری حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: مأموران در بازرسی از این خودروها ۵۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف و ۵ نفر را در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کامیون های حامل احشام قاچاق در خرامه توقیف شدند

فرمانده انتظامی “خرامه” از توقیف ۳ دستگاه کامیون حامل ۱۳۲ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی خرامه حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محور مواصلاتی این شهرستان به ۳ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون‌ها، ۱۳۲ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و هر ۳ راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

ارتقاء تعامل مجموعه انتظامی و  قضائی با هدف ارتقاء احساس امنیت

در دیدار رئیس دادگستری و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب فسا با فرمانده انتظامی این شهرستان، بر ارتقاء تعاملات با هدف ارتقاء بیش از پیش احساس امنیت در جامعه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین “علی خورشیدی” شغل و کار پرسنل ناجا را به دلیل مواجه بودن با انواع چالش ها حساس دانست و گفت: علیرغم همه مشکلات اجتماعی پیش روی کارکنان خدوم پلیس، اعتماد مردم به این سازمان ارزشمند است.

وی فرمانده انتظامی شهرستان را در پیگیری کار مردم حریص خواند و افزود: حریص بودن بر انجام کار، صفت پسندیده ای است که خداوند در قرآن می فرماید: “پیامبر حریص است برای هدایت مردم”.

این مقام قضائی خاطر نشان کرد: دوران خدمت زمان خوبی است که بتوان با خدمتگزاری شایسته، نام نیک از خود به یادگار گذاشت و آیندگان با یادآوری عملکرد مجموعه قضائی و انتظامی به نیکی از ما یاد کنند.

در این نشست، دکتر “محمدرضا تواضعی” دادستان دادسرای عمومی و انقلاب فسا با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت امنیت اجتماعی این شهرستان، آن را مدیون تلاش شبانه روزی و مجاهدت مجموعه انتظامی عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست که جمعی از مسئولین انتظامی فسا نیز حضور داشتند بر تعامل بیش از پیش دستگاه قضا و انتظامی در راستای ارتقاء احساس امنیت و تنگ شدن عرصه بر مجرمان و قانون گریزان تاکید شد.

دستگیری  سارقان حرفه ای سیم و کابل مخابراتی در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری ۲ سارق سیم و کابل مخابراتی و کشف ۲۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کازرون” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی به شهرندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تعامل با شورای معتمد پلیس باعث افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی خواهد شد

جانشین فرمانده انتظامی ارسنجان تعامل مثبت و سازنده با شورای معتمد پلیس را باعث افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی دانست .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین رعیتی فرد” در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای معتمد پلیس، بیان کرد: امنیت مهمترین نیاز یک جامعه است و امنیتی از پایداری بهتر و مطلوب تری برخوردار است که مشارکت و همراهی مردم را در پی داشته باشد.

وی اظهار داشت: امنیت یک مقوله فرا سازمانی است و همه نهادها و سازمانها در ایجاد و تداوم آن وظیفه دارند و در این میان مردم نقش محوری و تعیین کننده ای می توانند ایفا کنند.

این مقام انتظامی در راستای پیشگیری از انواع جرائم و معضلات عنوان کرد: امنیت در ابتدا بایستی توسط معتمدین محل تامین شود و افراد ساکن در محلات به آنچه در اطرافشان می‌گذرد احساس مسئولیت داشته باشند و قوانین و مقررات را به خوبی اجرا کنند تا عرصه برای مجرمین محله تنگ و از وقوع جرائم جلوگیری شود.

گفتنی است در ادامه جلسه اعضای شورای معتمد پلیس ضمن تقدیر و تشکر از  مجموعه انتظامی در ارائه خدمات شایسته به مردم، از تلاش‌های شبانه روزی آن مجموعه در راستای برقراری نظم و امنیت با اهداء لوح تقدیر تجلیل کردند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۵۲ نفر معتاد و خرده فروش طی ۲۰ گذشته خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی مردم و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی ۲۰ روز گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در اجرای این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۵۲ خرده فروش و معتاد، ۴۳ کیلو انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” عنوان داشت: دستگیری ۲۵ سارق و کشف ۱۳ فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۳ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۱۴ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری رایانه‌ای، جرایم سایبری، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز و توقیف ۳۶ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح می‌باشد.

سرهنگ “مسعودی” ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ۱۵تن ذرت دامی، ۲ دستگاه لوازم خانگی، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و ۳ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25756

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.