• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
رئیس کل دادگستری استان فارس:

۲۹۰ زندانی واجد شرایط با اعطای تسهیلات قانونی آزاد شدند

  • کد خبر : 25743
  • 28 مهر 1400 - 13:02
۲۹۰ زندانی واجد شرایط با اعطای تسهیلات قانونی آزاد شدند
در آغاز هفته وحدت و به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، رئیس کل دادگستری استان فارس به صورت سرزده از زندان مرکزی شیراز بازدید کرد و به بررسی روند اعطای تسهیلات قانونی به مددجویان پرداخت.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی همچنین با حضور در بند سبز و اندرزگاه قرآنی زندان عادل آباد شیراز ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان مشکلات حقوقی و قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه بازدید از زندان عادل آباد به اخذ گزارش حضور قضات در روزهای اخیر و میزان اعظای تسهیلات توسط قضات در روزهای گذشته پرداخت .

این مقام ارشد قضایی استان با تأکید بر اینکه استفاده از مجازات حبس زمانی مؤثر است که متناسب با بزه ارتکابی بوده و زمینه تأدیب و باز اجتماعی شدن زندانی شود را فراهم نماید تأکید کرد : مسئولیت مستقیم فرد زندانی با قاضی صادر کننده رأی است و لازم است قضات در ابتدای هر روز توجه ویژه ای به پرونده های دارای زندانی داشته باشند و از سرکشی مستمر از زندان غافل نشود.

رئیس کل دادگستری فارس با اعلام این خبر که طی دو روز گذشته و به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر (ص) ۲۹۰ تن از زندانیان با دریافت تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده اند گفت: از این تعداد ۲۵۰ تن با اعطای مرخصی و ۴۰ تن نیز با با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان عادل آباد آزاد شدند.

وی تصریح کرد در این هفته ۵ زندانی واجد شرایط نیز پس از موافقت دادگاه با استفاده از پابندهای الکترونیکی فرصت حضور در کانون گرم خانواده و بازگشت به فعالیت اجتماعی را به دست آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خاطر نشان کرد در بازدید امشب تعدادی از مددجویان واجد شرایط استفاده از آزادی مشروط و تعلیق مجازات نیز شناسایی که در روزهای آتی پرونده های این افراد جهت اظهار نظر مقام قضایی به شعب مربوطه ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25743

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.