• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

نیکوکاران ۵۸ پروژه فرهنگی و شهری در شیراز اجرا کردند

  • کد خبر : 25735
  • 26 مهر 1400 - 10:40
نیکوکاران ۵۸ پروژه فرهنگی و شهری در شیراز اجرا کردند
رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت:مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز از هشت سال پیش تاکنون ۵۸ پروژه فرهنگی و کالبدی با اعتبار بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان در شیراز اجرا کرده‌اند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز محمد فرخ زاده یکشنبه در صد و چهاردهمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شهرداری شیراز افزود: اقدامات نیک اندیشانه خیرین در شیراز برگ زرینی بر سینه این شهر است و فعالیت‌های اجتماعی گروه‌های مردم نهاد می‌تواند این شهر را در عرصه کلان سربلند کند و ضروری است که این فعالیت‌های مردم نهاد در جامعه را گسترش داد.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات به دیگران و گسترش خیر و خوبی باید تبدیل به فرهنگی در جامعه شود که سینه به سینه میان نسل‌های مختلف منتقل شود البته در این میان شورای آموزش و پرورش نیز می‌تواند در توسعه فرهنگی اقدامات فعالیت‌های مردم نهاد کمک کننده باشد از این رو نباید از موضوع آموزش به نسل‌های جدید بی توجه بود.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: فعالیت‌های انجمن‌های مردم نهاد باید مستقل و برپایه فعالیت‌های مردمی باشد و می‌توان با بهره برداری از ظرفیت تبلیغی دستگاه‌های مختلف زمینه توسعه فعالیت‌های گروه‌های مردمی را گسترش داد.

او ادامه داد: محله محوری و هویت بخشی به محله‌های شهر شیراز حائز اهمیت است از این رو با ایجاد مراکز تجمعی در محله‌های شهر شیراز می‌توان نسبت به برطرف کردن مشکلات محلات توسط فعالیت‌های ساکنین محله اقدام کرد.

۳۷۵۰ معتاد متجاهر زن و مرد و ۱۲۰۰ کودک کار در شیراز

مدیرعامل خانه سلامت، امید و زندگی شیراز نیز با بیان اینکه مواد مخدر سرمنشاء اغلب فسادهای جامعه است،گفت: اغلب معتادین متجاهر شیراز از شهرها و استان های مجاور روانه این کلانشهر شده اند.

خلیل رحمتی افزود: براساس بررسی های انجام شده ۳ هزار و ۷۵۰ نفر معتاد متجاهر در شیراز وجود دارد که ۱۷۰ نفر آنها زن هستند و این افراد و خانواده آنها با انواع مشکلات و معضلات اخلاقی و اجتماعی مواجه اند.

وی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ کودک کار نیز در شیراز فعال اند که حدود ۷۵ ک خیابان گل کوب شیراز پیش بینی شده است.

مدیرعامل خانه سلامت، امید و زندگی شیراز افزود: این مرکز در ۳ ماه گذشته که فعالیت خود را آغاز کرده به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد به مواد مخدر،الکل و … آموزش هایی ارایه کرده است.

در ادامه این جلسه بر مبنای دستور کار جلسه گزارشی از عملکرد همیاران مهربان ترافیک توسط مسئول این طرح ارایه داده شد
غلامرضا تجلی با اشاره به اینکه ۱۲۵ نفر همیار مهربان ترافیک از اقشار جامعه در تقاطع پرتردد سطح شهر به منظور آموزش شهروندی و روان سازی ترافیک فعالیت دارند گفت از شهروندان شیرازی دعوت میکنیم در این طرح که برای احیا فرهنگ ترافیک شهرمان به اجرا در آمده با حضور ارزشمند خود بصورت ماهیانه دونوبت در سطح شهر ایفای نقش کنند همشهریان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به دفتر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز مشیر فاطمی طبقه دوم شیراز پاساژ مراجعه و یا به شماره ۳۲۳۴۱۴۳۷ تماس حاصل نمایند

در ادامه مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: باتوجه به اینکه فرهنگ سازی در حوزه ترافیک نیازمند زیر ساخت مناسب است اما هنوز مشاهده میکنیم در برخی از خیابان‌های شهر شیراز هیچ گونه خط کشی عابر پیاده وجود ندارد البته در برخی از خیابان‌ها هم به قدری نشان محل عبور عابر پیاده کم رنگ است که عابر پیاده خطی را مشاهده نمی‌کند.

سید عبدالرضا دستغیب ادامه داد: شیراز الگویی مناسب برای کشور در زمینه فعالیت‌های اجتماعی است از این رو باید شیراز در عرصه کشور درخشان باشد،سرعت پیشرفت در فعالیت‌های اجتماعی نباید کاهش یابد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: این مجمع نیازمند کم های مالی نیست بلکه نیازمند کمک معنوی مدیران استان فارس و کلان شهر شیراز است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25735

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.