• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
شهردار شیراز تأکید کرد:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بومی

  • کد خبر : 25733
  • 26 مهر 1400 - 14:23
لزوم بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بومی
شهردار شیراز گفت: شرکت های دانش بنیان بومی و توانمندی در سطح استان فارس داریم که در موضوعاتی نظیر شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک می توانند موثر باشند و باید از ظرفیت آنها بهره برد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس سید احسان اصنافی در این جلسه گفت: فناوری اطلاعات را می‌توانیم یکی از مهمترین ابزار استراتژیکی مدیریت و اداره صحیح یک سیستم یا سازمان چه در حد خرد و چه در حد کلان بدانیم.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه زمینه شهر هوشمند در شیراز فراهم است، عنوان کرد: در کنار همه مسائلی که وجود دارد قطع به یقین وجود فرآیند هوشمند سازی ویژگی‌های مثبتی دارد از جمله کاهش آلودگی محیط زیستی، کاهش هزینه، کاهش زمان انجام کار، کاهش سفر درون شهری و از همه مهم‌تر قدرت پاسخگویی و شفاف سازی است.
وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان بومی و توانمندی در سطح استان فارس داریم که در موضوعاتی نظیر شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک می توانند موثر باشند و باید از ظرفیت آنها بهره برد.
شهردار شیراز اضافه کرد: سهولت استفاده از خدمات شهری را در مبحث شهر هوشمند دنبال خواهیم کرد.
به گفته وی توجه به مولفه‌های هوشمندسازی باید از اولویت‌ها باشد که در همین زمینه شهرداری به واسطه ارتباط مستقیم با شهروندان لاجرم باید به سمت توسعه شاخصه‌هایی حرکت کند که خدمات بهتری با اتکا به هوشمندسازی و فناوری اطلاعات به مردم ارائه می‌دهد.
مهندس اصنافی همچنین گفت: ویروس کرونا علیرغم مشکلات و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده اما فرصتی‌ برای حرکت سریع تر و منظم تر به سمت الکترونیکی و غیرحضوری شدن بسیاری از امور شهروندان می باشد.
وی به مرکز رشد و نوآوری شهرداری شیراز اشاره کرد که در آینده ای نزدیک باید راه اندازی گردد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25733

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.