• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
وزیر بهداشت:

طرح‌های درمانی فارس پیگیری می شود

  • کد خبر : 25614
  • 23 مهر 1400 - 10:32
طرح‌های درمانی فارس پیگیری می شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از شنیدن دیدگاه‌های اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره اولویت های مجموعه سلامت فارس، نوید پیگیری طرح‌های زیرساختی درمانی این استان را مطرح کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پنجشنبه به عنوان نماینده هیات دولت به شهرستان های جنوبی فارس سفر کرده بود، شامگاه پنجشنبه در ادامه سفر خود وارد شیراز شد.

وی در مجتمع فرهنگی ولایت، با دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه و دیگر اعضای هیات رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر بهداشت در این نشست  از پیگیری برای پیشبرد پروژه های مهمی نظیر بیمارستان نمازی ۲، بیمارستان اعصاب و روان شهر صدرا، درمانگاه ویژه بانوان حضرت زینب(س) و بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) میانرود خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، برگزاری نشست های روزانه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه به عنوان محور تصمیم گیری های مدیریتی در این بحران معرفی کرد که امکان مهار بهتر این بیماری را در استان به همراه داشته است.
به گفته «مهرزاد لطفی»، در طی بیش از ۴۲۰ نشست روزانه این ستاد، راهکارهای مهار این همه گیری از ابعاد عملیاتی و علمی مورد ارزیابی قرار گرفته و اقداماتی نظیر راه اندازی مراکز منتخب ۱۶ ساعته به مدت دو هفته پیش از دیگر مناطق کشور، راه اندازی نخستین مرکز انجام تست PCR کشور پس از انستیتو پاستور ایران در نخستین روزهای شیوع بحران کرونا، راه اندازی سه بیمارستان پشتیبان در استان و نخستین مرکز خودرویی واکسیناسیون کشور در شیراز، از دستاوردهای این نشست های روزانه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از مجموع ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در استان، سه هزار تخت به بیماران کرونا اختصاص داده شده است، افزود: همچنین هم اکنون ۱۶ مرکز آزمایشگاهی در استان به انجام تست های تشخیصی کرونا در استان مشغول است و ۴۴ مرکز ۱۶ ساعته نیز که در روزهای پیک بیماری گاه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده اند، به طور متوسط پذیرای روزانه سه هزار مراجعه کننده بوده اند.
تشکیل تیم علمی تنفسی، کمیته علمی اپیدمیولوژی و تهیه گزارش های علمی ماهانه، راه اندازی سامانه CORONA LAB با هدف ثبت داده های آزمایشگاهی و سامانه برنامه ریزی برای مدیریت جامع واکسیناسیون در استان از جمله مواردی بود که دکتر لطفی در زمینه تصمیمات مدیریتی این ستاد در بعد علمی از آنها یاد کرد و گفت: همچنین با تلاش های صورت گرفته، میانگین آمار جانباختگان این بیماری در فارس، از میانگین کشوری و بین المللی پایین تر بوده است.
او با اشاره به تلاش شبانه روزی تیم های واکسیناسیون فارس برای تسریع در پوشش گسترده واکسیناسیون مردم استان، ادامه داد: در طی بیش از ۱۹ ماه اپیدمی کرونا، مسوولان استانی و به ویژه امام جمعه شیراز همکاری بسیار خوبی با مجموعه سلامت داشته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود در دیدار با وزیر بهداشت به معرفی بیشتر این مرکز آموزش عالی پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار دانشجو، نخستین دانشگاه کشور است که موفق به واکسینه کردن دانشجویان شده است.
او فعالیت حدود هزار عضو هیات علمی در این مجموعه، شامل ۱۷۸ استاد تمام، ۳۴۱ دانشیار، ۴۹۶ استادیار و ۴۹ مربی در ۱۸ دانشکده علوم پزشکی استان از جمله دانشکده مجازی و فعالیت حدود ۶۰ مرکز پژوهشی را از توانمندی های این مرکز آموزش عالی در حیطه های آموزش و پژوهش علوم پزشکی در کشور برشمرد.
لطفی همچنین با اشاره به فعالیت ۳۴هزار نیرو در بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مجموعه را از بزرگترین مراکز دانشگاهی کشور دانست و ادامه داد: در حیطه خدمات درمانی فارس نیز هم اکنون ۶۸ بیمارستان در حال خدمت رسانی به بیماران بوده که از این تعداد، ۴۳ بیمارستان دانشگاهی و مابقی به صورت غیردولتی، خیریه و خصوصی هستند.
در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز پیرامون مسایلی نظیر پروژه های بهداشت و درمان استان، برنامه پزشک خانواده شهری و مهم ترین چالش های حوزه سلامت فارس را در حوزه های تحت مدیریت خود با وزیر بهداشت، در میان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25614

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.