• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
در سفر وزیر نفت به فارس،

۸۰۰ میلیارد تومان به بهسازی جاده شیراز- عسلویه اختصاص یافت

  • کد خبر : 25469
  • 22 مهر 1400 - 20:58
۸۰۰ میلیارد تومان به بهسازی جاده شیراز- عسلویه اختصاص یافت
وزیر نفت گفت: با توجه به شرایط بحرانی جاده شیراز- فیروزآباد-عسلویه، ۸۰۰ میلیارد تومان به بهسازی و توسعه این محور اختصاص یافت.

به گزارش سحاب پرس، جواد اوجی که پنجشنبه همزمان با سفر استانی دولت به فارس، به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد حضور یافته بود، افزود:‌ توسعه میادین گازی استان فارس را در دستور کار خواهیم داشت و در جلسه شورای اداری استان به ریاست جمهوری مباحث اشتغال، آب شرب و کشاورزی استان را مطرح خواهم کرد.
در این جلسه که با حضور فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند برگزار شد،‌ وزیر نفت گفت:‌ طی دو جلسه که در تهران برگزار شده در حوزه نفت بالغ بر هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان که بخشی اعظم آن در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده، به استان فارس اختصاص داده شده است.
اوجی ادامه داد: از این مبلغ بخش اعظم آن به شهرستان فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند و جاده شیراز- کوار- فیروزآباد اختصاص خواهد گرفت.
وزیر نفت اضافه کرد: با توجه به شرایط بحرانی و خاص جاده فیروزآباد- کوار و فیروزآباد- جم-عسلویه ۸۰۰ میلیارد تومان به این محور اختصاص داده خواهدشد.
اوجی بیان داشت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را تهاتر با نفت خواهیم کرد.
وزیر نفت ابراز داشت: بخش زیادی از این پروژه های عمرانی که در کشور وجود دارد و در شهرستانها و استان ها بیش از چندین سال به طول انجامیده با روش جدید قابل حل خواهد بود.
اوجی خاطرنشان کرد: خداوند به استان فارس نعمت های فراوانی عطا کرده که دومین استان از نظر ذخایر گاز است و ۱۱۴ میلیون مترمکعب در روز توان تولید این ذخایر بوده است.

توسعه فاز دوم پالایشگاه فراشبند در برنامه آتی
وزیر نفت گفت: میادین نفتی فارس تا ۱۱۰ میلیون متر مکعب دیگر جای توسعه دارد و برای توسعه جدید این میادین از جمله توسعه میادین گازی آغار، فاز دوم آن با معرفی پیمانکاران شروع به کار خواهد شد و در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.
وزیر نفت تصریح کرد: با توسعه میادین گازی این شهرستان بخش زیادی از مشکلات اشتغال مرتفع خواهد شد.
اوجی افزود: با توسعه میادین گازی، ۲۴۰ میلیون متر مکعب تولید گاز خواهد داشت و جزء اولویت های برنامه کاری وزارت نفت خواهد بود.
وی ادامه داد:  توسعه فاز دوم پالایشگاه فراشبند در برنامه قرار خواهد گرفت.
وزیر نفت اضافه کرد: دربحث مسئولیت اجتماعی پروژه‌هایی با هماهنگی استاندار و سازمان برنامه و بودجه استان بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ پروژه آموزشی، رفاهی، بهداشتی و فرهنگی اختصاص داده شده که تاکنون سابقه نداشته وزارت نفت تا این بعد مسئولیت های اجتماعی بپذیرد.
اوجی بیان داشت: هر پروژه‌ای که در این منطقه توسعه پیدا کند در نظر داریم تا سقف چهار درصد آن پروژه به عنوان مسئولیت اجتماعی در این منطقه هزینه شود.

۱۰۰ روستای استان فارس تا پایان سال از گاز بهره‌مند می‌شوند
وزیر نفت همچنین گفت: در توسعه یک میدان گازی حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بار مالی دارد که چهار درصد از این مبلغ صرف مسئولیت اجتماعی در استان خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ در بحث گاز رسانی تا پایان سال ۱۰۰ روستا در این استان از گاز بهره مند خواهند شد و اعتبارات مطلوبی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

مشکلات پتروشیمی‌های فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم رفع می‌شود
اوجی خاطرنشان کرد: طرح پتروشیمی فیروزآباد را به صورت جدی پیگیر خواهم بود و تضمین تامین خوراک این پتروشیمی داده شده و هر سرمایه گذاری که حاضر باشد، در حوزه پایین دست و پتروشیمی و پارکهای زنجیره‌ای صنایع تکمیلی سرمایه گذاری کند، هر گونه حمایت و مجوز خوراک و تضمین خواهم کرد.
وی تصریح کرد: پتروشیمی فیروزآباد طی جلسه‌ای با قرارگاه خاتم مقرر شد تعیین تکلیف کرده و هلدینگ‌های بزرگی در کشور هستند که با قرارداد می توانند مردم و منطقه را از بلاتکلیفی درآورند و مشکل پتروشیمی فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم مرتفع خواهد شد.

وزیر نفت همزمان با سفر استانی هیات دولت به فارس،‌به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین حضور یافت و به بررسی مسائل این شهرستان‌ها پرداخت.  این شهرستان‌ها در جنوب شرقی شیراز واقع هستند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25469

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.