• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس:

رفع تبعیض از مقولات مهم سفرهای استانی است

  • کد خبر : 25438
  • 22 مهر 1400 - 18:38
رفع تبعیض از مقولات مهم سفرهای استانی است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگاه رئیس جمهوری به مناطق محروم است که درگذشته فراموش شده بودند؛ مناطقی که بیشتر شغل آنها کشاورزی و دامداری است ساکنانشان اقشار ضعیف هستند و رفع تبعیض‌ها از مقولات مهم سفرهای استانی است.

به گزارش سحاب پرس، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این زمینه اعلام کرد که سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی پنجشنبه در دومین روز سفر خود به استان فارس، در شورای اداری شهرستان زرین دشت گفت: امیدوار هستم رهاورد این سفر هم رفع مسائل و مشکلات این منطقه از ایران اسلامی باشد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری با بیان اینکه آب آشامیدنی بهداشتی و سالم نیاز همه مردم و همه اقشار است و موضوع بسیار مهمی به شمار میآید، افزود: این موضوع و دغدغه فراگیر راه‌های مواصلاتی این شهرستان به اطلاع رئیس جمهوری رسانده خواهد شد و در شورای اداری استان برای آن تصمیم گرفته می شود.
وی با بیان اینکه مسئله تکمیل کانال های پایاب بند خسویه در حوزه کشاورزی است، اضافه کرد: در این سفر برای اجرای این طرح اعتباراتی پیش بینی شده است و امیدواریم یکی از مصوبات سفر در همین بخش باشد.
او به موضوع مهلت دهی وام های کشاورزان نیز پرداخت و اظهار کرد: از مدیر عامل بانک می خواهم اجرای این برنامه را به طور خاص پیگیری و گزارش های لازم را ارائه دهند؛ این کار باید به عنوان یکی از رهاورد های سفر در این منطقه اجرایی کنیم.
به گفته وی؛ با توجه به خشکسالی های مکرر توسعه در مجموعه گلخانه‌ای یکی از ضرورت ها است از این رو این حوزه باید پیگیری بشود.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیش رو بودن اجرای طرح تحویل امانی نهاده های دامی به عشایر و روستاییان و شکل گیری ساز و کار قانونی آن ابراز کرد: از هفته آینده بانک کشاورزی اعطای دامدار کارت را با وام ۵۰ میلیون تومانی و با نرخ ۱۲ درصد آغاز خواهد کرد تا دامداران ما نیز حمایت شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی کمبود داریم گفت: خواهش می کنم که سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کنند زیرا که می تواند از خروج محصولات به شکل خام جلوگیری و ارزش افزوده ایجاد کند.
ساداتی نژاد به موضوع طرح های آبیاری تحت فشار نیز اشاره کرد و افزود: هزینه اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار ارتقا پیدا کرده؛ در مورد ایستگاه های  پمپاژ ثانوی هم مشکلات برطرف شده و دستور العمل های لازم برای اجرا ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25438

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.