• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
وزیر راه:

اعتبارات مناسبی برای توسعه راه‌های فارس در نظر گرفته شده است

  • کد خبر : 25287
  • 22 مهر 1400 - 5:01
اعتبارات مناسبی برای توسعه راه‌های فارس در نظر گرفته شده است
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه اعتبارات مناسبی برای توسعه راههای فارس در نظر گرفته شده، پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی را در زمینه توسعه راه‌های این استان باشیم.

رستم قاسمی در جریان بازدید از کمربندی جنوب غرب شیراز و محورهای روستایی شهرستان زرقان فارس، با اشاره به سفر رئیس جمهوری به فارس افزود: در این سفر اتفاقات خوبی در حوزه راه‌های فارس رقم خواهد خورد و منابع مالی مناسبی برای توسعه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: آزادراه شیراز – اصفهان یکی از پروژه‌های مهم راه‌ سازی در کشور و استان فارس است که با توجه به پیشرفت حدود ۹۳ درصدی آن منابع مالی برای ادامه و تکمیل پروژه تخصیص خواهد یافت.
وزیر راه و شهرسازی، دو بانده کردن محور فارس به عسلویه و جم را از دیگر برنامه‌های مد نظر این وزارتخانه دانست و گفت: این محور برای تردد مناطق جنوبی فارس دارای اهمیت بسیار است و اعتبار خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است که با آغاز عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک ظرف سه سال اجرا خواهد شد.
احداث چهار میلیون واحد مسکونی در کشور طی چهار سال
وزیر راه و شهرسازی، در خصوص برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن در کشور نیز گفت: بر اساس برنامه تولید چهار میلیون واحد مسکونی در کشور طی مدت چهار سال در دستور کار است که برای تحقق این مهم در استان فارس در بحث تامین زمین مشکلی وجود ندارد.
قاسمی افزود: تسهیلات خوبی نیز در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده و خدمات دولت هم در این زمینه رایگان است.
او بیان داشت: بنا بر این است که ساخت مسکن متقاضی محور باشد و بنابراین هرجا که مردم ثبت نام کنند، زمین دولتی تامین خواهد شد و علاوه بر ان خدمات و تسهیلات مورد نیاز نیز تامین و به متقاضیان ارائه خواهد شد.
 وی، طرح دولت برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور را یک فرصت استثنایی برای خانه دار شدن مردم دانست و اظهار داشت: سهم استان فارس از دو میلیون واحد پیش بینی شده برای احداث در فاز نخست در کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد است که به زودی شاهد آغاز احداث آنها در روستاها، شهرستان‌ها و مرکز استان خواهیم بود.
نوسازی ناوگان حمل و نقل بار ضروری است
وزیر راه و شهرسازی، نوسازی کامیون‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل بار کشور را ضروری دانست و افزود: بخش قابل توجهی از این نوسازی می‌تواند توسط کارخانه‌های خودروسازی داخلی انجام شود و قطعا اولویت ما در نوسازی این ناوگان نیز استفاده از تولید داخل خواهد بود.
قاسمی، با اشاره به دیدار خود با ورزشکاران مدال آور استان فارس ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد حل مشکل مسکن این افتخارآفرینان باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25287

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.