• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25187
  • 23 مهر 1400 - 21:32
اخبار پلیس فارس – ۲۳ مهرماه  ۱۴۰۰

امنیت را با تلاش کارکنان ناجا حس می کنیم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های نیروی انتظامی، گفت: به صورت شبانه روزی امنیت را با تلاش کارکنان ناجا حس و تجربه می کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “لطف الله دژکام” در […]

امنیت را با تلاش کارکنان ناجا حس می کنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های نیروی انتظامی، گفت: به صورت شبانه روزی امنیت را با تلاش کارکنان ناجا حس و تجربه می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “لطف الله دژکام” در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر شیراز، ضمن تبریک هفته ناجا، اظهار داشت: امروز اگر در یک گوشه ای از جامعه یک ناامنی بروز پیدا کند، با تلاش و سرعت عمل مأموران نیروی انتظامی کشف می شود.

وی به برخی از ناامنی های موجود در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: از همه تلاش های کارکنان ناجا که در راستای تأمین نظم و امنیت تلاش می کنند، تقدیر و تشکر دارم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: از مجموعه نیروی انتظامی استان فارس به ویژه  فرمانده انتظامی استان، سربازان عزیز، کارکنان کادر و همچنین زحمات و خدمات مجموعه عقیدتی سیاسی این نیرو که تلاش می کنند تا کارکنان انتظامی در چهارچوب احکام شرعی حرکت و هدایت شوند، کمال قدردانی و تشکر را دارم.

کشف ۳۸ تن مواد مخدر در فارس / هشدار به مخلان نظم وامنیت عمومی

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در سخنان خود پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی به ویژه شهدای عزیز نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی با برنامه ریزی های ویژه ای که از سال گذشته آن را پایه گذاری و در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت، به دنبال محقق شدن پلیس هوشمند و ارتقاء خدمت رسانی مطلوب به مردم است.

سردار “رهام بخش حبیبی” افزود: هدف گزاری و مأموریت هایی که نیروی انتظامی در سطح جامعه انجام می دهد، همگی برای امنیت و آرامش مردم است و این موضوعی است که دشمنان آن را نمی خواهند و قصد دارند بین مردم و پلیس فاصله بیندازند.

وی با تأکید بر همراهی و همکاری مردم با مأموریت های نیروی انتظامی، گفت: پلیس به دنبال آن است تا امنیت و آرامش را در جامعه رواج دهد و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: در سال جاری حدود ۳۸ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۴ درصدی روبرو بوده است.

سردار حبیبی با هشدار به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه، بیان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی با تمام توان و با هماهنگی دستگاه قضایی، با مخلان نظم و امنیت برخورد می کند.  

برگزاری مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا در شیراز

به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا، مراسم غباروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا در گلزار شهدای دارالرحمه شهرستان شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که با حضور سرهنگ ” کوروش سالمی” معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس برگزار گردید، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات و نهادهای دولتی ، کارکنان نظامی و انتظامی، مردم شهید پرور و ولایت مدار و خانواده های معظم و گرانقدر شهدا حضور داشتند و  قبور مطهر شهدا عطر افشانی و غبارروبی و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد.

رابطه سبک زندگی سالم و سلامت روان

یکی از مهم ترین راه هایی که به انسان کمک می کند تا از سلامت روان بیشتری برخوردار باشد، داشتن سبک زندگی سالم است.

سبک زندگی روشی است که افراد مسائل زندگی روزانه خود از جمله کار،تفریح و نگرش ها را با توجه به شرایط جسمی،روانی،اجتماعی،اقتصادی و … تنظیم می کنند. در داشتن سبک زندگی سالم عوامل متعددی نقش دارد که می تواند موجب ارتقای سلامت روان فرد شده و کیفیت زندگی انسان را بهبود ببخشد.شیوه ی زندگی سالم وابستگی تنگاتنگی با ارتقای بهداشت روانی دارد.برای حفظ و ارتقای بهداشت روانی نیز باید اصولی را رعایت کرد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

مدیریت استرس:مدیریت استرس از تاثیر گذارترین مسایل مربوط به سبک زندگی سالم است. زندگی ما پر از موقعیت های نامناسب و استرس زا می باشد، انسانی که به دنبال سلامت روان است قطعا در این موارد به دنبال راه

های مناسب کنترل استرس خود خواهد گشت، آگاهی از مهارت و تکنیک های ایجاد آرامش مانند مدیریت استرس به ما کمک خواهد کرد که نگاه واقع بینانه به خودمان و دنیای اطرافمان داشته باشیم و برخی مشکلات را بپذیریم و آنهایی را که قابل حل هستند را برطرف کنیم.

ارزش و اهمیت دادن به نیازها:

 احتیاجات و نیازهای جسمانی و روانی بسیار مهم هستند. انسان دائما از این نیازها تاثیر می پذیرد و به نسبت محرومیت و ارضای آنها رفتارش تغییر میکند.

از کار خود لذت بردن:

اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کاری هستید و یا احساس میکنید برای انجام کاری تحت فشار هستید علامت این است که از کاری که انجام می دهید لذت نمی بردید، اگر به هر حال ناچارید این کار را انجام دهید پس روی جنبه های لذت بخش آن تمرکز کنید.

ایجاد تعادل بین کار و زندگی :

تداخل و ادغام زندگی کاری با زندگی خصوصی باعث اختلالات فیزیکی و عاطفی است. برنامه و زمانی را برای توقف کار انتخاب کنید و به آن پایبند باشید ، در خانه به کار فکر نکنید و توجه خود را به زندگی خانوادگی معطوف دارید.

ورزش کردن :

ورزش و فعالیت های بدنی هدفدار می توانند روش های مناسبی برای کاهش اضطراب و استرس و حتی احساس افسردگی باشد.و با گنجاندن یک برنا مه ورزشی یا پیاده روی می توان سلامت جسمی و روانی را ارتقا داد.

مقابله با مشکلات عاطفی:

 مشکلات عاطفی جزیی اززندگی انسان محسوب می شود وسلامتی روانی به نحوه ی برخورد با این مشکلات ویافتن بهترین راه حل برای غلبه بر انها بستگی دارد، بیماری های روانی تقریبا همیشه به این حقیقت برمی گردند که بیمار قادر نیست دوست بدارد وعشق بورزد و رابطه عاطفی سالمی برقرار نماید.

توجه به معنویات:

یکی از مواردی که باعث ایجاد حس آرامش در افراد می شود، نگاه وجودی انسان به خود هستی واتصال به یک نیروی خارج از دنیای مادی است ، این احساس ناشی از بعد معنوی انسان است داشتن نگرش های معنوی و مذهبی درانسان هدف وانگیزه ای محکم تر برای زندگی بوجود می آورد.

روابط اجتماعی:

انسان موجودی اجتماعی است ونیاز زیادی به حضور در اجتماع، محبت و دوست داشته شدن و حمایت و درک شدن توسط دیگران دارد ، بر آورده نشدن این نیاز می تواند استرس و اضطراب را درافراد افزایش دهد افرادی که حمایت اجتماعی بیشتری دارند در رویارویی بامشکلات احساس امنیت و اطمینان بیشتری می کنند و مشکلات زندگی کمتر به آنها صدمه می زند، لذا بهبود روابط اجتماعی مناسب بخشی از سبک زندگی سالم وبهبود سلامت روان است.

رضایت از زندگی:

 کسب رضایت با اتکای به نفس،آزادی،استقلال،کاردانی وتدبیر همبستگی تنگاتنگ دارد توانایی در کسب رضایت به انسان استقامت می دهد و موجب خشنودی درونی می شود.

داشتن سطح زندگی سالم تر می تواند موجب افزایش قدرت ذهن در اعمال خود کنترلی، تحقق اهداف و حل مسائل و مشکلات شود. افرادی که در سبک زندگیشان تغییر مثبت ایجاد می کنند می توانند به مرور زمان شاهد بهبود عملکرد مغزی شان باشند و با افزایش سن سلامت جسم و روان خود را حفظ کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25187

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.