• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25179
  • 20 مهر 1400 - 21:14
اخبار پلیس فارس – ۲۰ مهرماه  ۱۴۰۰

تقدیر مدیر کل صدا و سیما از فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت هفته ناجا، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان از سردار “حبیبی” و کارکنان انتظامی مستقر در این مرکز تقدیر به عمل آورد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “محمد تقی سهرابی” ضمن تبریک هفته ناجا، از تلاش های فرمانده انتظامی استان […]

تقدیر مدیر کل صدا و سیما از فرمانده انتظامی استان فارس

به مناسبت هفته ناجا، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان از سردار “حبیبی” و کارکنان انتظامی مستقر در این مرکز تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “محمد تقی سهرابی” ضمن تبریک هفته ناجا، از تلاش های فرمانده انتظامی استان و کارکنان زیر مجموعه به ویژه کارکنان کلانتری مستقر در صدا و سیما  در راستای ارتقاء نظم و امنیت تقدیر و تشکر به عمل آورد.

اصناف پایه و اساس اجتماع هستند

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر جایگاه ویژه اصناف در جامعه، گفت: اصناف پایه و اساس اجتماع هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام‌بخش حبیبی” در همایش اصناف که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار داشت: کشور ایران اسلامی با همه دشمنی‌ها از امنیت و آرامش خوب و مطلوبی برخوردار است.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه اصناف در جامعه، بیان کرد: اصناف یکی از زنجیره‌های محکمی هستند که در اوج مشکلات و بحران‌های جامعه، هماهنگی و تعامل لازم را با نیروی انتظامی دارند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: قشر اصناف قابل احترام و بسیار ارزشمند هستند و تعامل و همکاری این مجموعه با نیروی انتظامی بسیار خوب و مطلوب است که جای تقدیر و تشکر دارد.

در پایان این مراسم جمعی از صنوف از فرمانده انتظامی استان و تعدادی از معاونان تجلیل کردند  و همچنین سردار “حبیبی” از روسای اتحادیه و صنوف نیز تقدیر کرد.

اگر یک دقیقه نیروی انتظامی نباشد امورات مردم مختل می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گفت: نیروی انتظامی در صف اول برقراری نظم و امنیت در کشور است و اگر یک دقیقه حضور نداشته باشد امورات مردم مختل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در جلسه قضائی-انتظامی که شب گذشته در سالن جلسات دادگستری در شیراز با حضور فرمانده انتظامی استان و تعداد زیادی از مسئولان به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسیمن “سیدکاظم موسوی” بیان کرد: سرادر “حبیبی” انسان کم نظیری است و دستگاه قضا باید از ظرفیت و پتانسیل‌های نیروی انتظامی فارس در راستای خدمت مضاعف به شهروندان و ارتقاء امنیت اجتماعی استفاده کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر، مخلصانه و شبانه روزی پلیس استان فارس در کنترل آسیب‌‎‌های اجتماعی، افزود: نیروی انتظامی در صف اول برقراری نظم و امنیت در کشور است و در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین “موسوی با اشاره به امنیت مطلوب در تمام نقاط استان فارس، گفت: دستگاه قضا با پشتوانه قانون حامی اقتدار نیروی انتظامی است و همه مسئولان و شهروندان باید قدردان این نیروی زحمتکش و جان فدا باشند.

در ادامه سردار “رهام‌بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری، از حمایت‌های بی‌دریغ رئیس کل دادگستری فارس از مجموعه انتظامی که سبب دلگرمی کارکنان شده تقدیر و بر تعامل هر چه بیشتر تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان از معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی به دلیل خدمت مضاعف در فارس و برقراری نظم و امنیت مطلوب با اهدا لوح تقدیر تجلیل کرد.

انجام ویزیت رایگان شهروندان به مناسبت هفته ناجا

در چهارمین روز از هفته ناجا و در راستای ارائه خدمات مضاعف، بهداری فرماندهی انتظامی شهرستان استهبان اقدام به ویزیت رایگان حدود ۱۸۰ نفر از شهروندان کرد.

 دیدارفرمانده انتظامی داراب با امام جمعه به مناسبت هفته ناجا

فرمانده و مسئولان انتظامی “داراب” به مناسبت هفته ناجا با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا فرمانده و مسئولان انتظامی شهرستان داراب با حضور در دفتر امام جمعه بار دیگر با آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه عظیم الشأن تجدید بیعت کردند.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در ابتدای این دیدار ضمن تبیین شعار هفته ناجا “پلیس هوشمند-امنیت پایدار” گزارشی از اقدامات شاخص پلیس داراب در سال جاری ارائه کرد.

در ادامه این دیدار حجت السلام والمسلمین “محمدرضا خسروی” ضمن تبریک هفته ناجا و عرض خیر مقدم به کارکنان، گفت: مقام معظم رهبر (مدظله العالی) در سخنان خود نیروی انتظامی را مجاهدان فی سبیل الله خطاب کردند که الحق تمام بیانات ایشان به جا می‌باشد. وی با بیان اینکه شما باید قدر خود را بدانید و افتخار کنید که در این لباس مقدس خدمت می‌کنید، افزود: شما در شغلی هستید که تمام خدمات شما عبادت است و در واقع سربازان امام زمان می باشید.

ارائه خدمات درمانی و پزشکی در مناطق محروم شیراز

مردم روستای دودمان از توابع شیراز توسط معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان با اعزام دو دستگاه اتوبوس مجهز به تجهیزات و همچنین تیم‌های درمانی از جمله پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و تکنیسین به روستای “دودمان”، به ۷۰۰ نفر از اهالی آن محله خدمات از جمله تست فشار خون، قند خون، دندان‌پزشکی و مشاوره روانشناختی ارائه دادند.

 گفتنی است در حاشیه این مراسم تعدادی بسته‌های بهداشتی شامل مسواک، خمیر دندان و ماسک بین شهروندان روستا توزیع شد.

دیدار رئیس آموزش و پرورش با فرمانده انتظامی استهبان

به مناسبت هفته ناجا، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از معلمان استهبان با حضور در ستاد فرماندهی با فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در سومین روز از هفته ناجا، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از معلمان استهبان با سرهنگ “حسین اکبرپور” فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و به پاس تلاش‌های خستگی‌‌ناپذیر و برقرای نظم و امنیت مطلوب با اهدا لوح تقدیر تجلیل کردند.

اجرای رزمایش و گردهمایی یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی و انتظامی

در راستای حفظ آمادگی و بالا بردن توان رزمی و همچنین برقراری نظم و امنیت در شرایط بحرانی و کنترل و مهار ناآرامی‌های احتمالی، رزمایش و گردهمایی یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی و انتظامی با حضور سردار “ملک‌زاده” جانشین انتظامی استان در میدان صبحگاه مجتمع شهید فعال شیراز برگزار شد.

افتتاح توسعه اماکن پلیس امنیت اقتصادی در شیراز

در چهارمین روز از هفته ناجا، توسعه زیربنای اداری و بازسازی کامل ساختمان پلیس امنیت اقتصادی با حضور فرمانده انتظامی استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای بهره برداری از اقدامات زیر بنایی انجام شده در پلیس امنیت اقتصادی، با حضور فرمانده انتظامی استان و هیئت همراه، زیربنای اداری و بازسازی کامل ساختمان پلیس امنیت اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اجرای برنامه مانور عملیاتی راپل از ارتفاع با موضوع رهایی گروگان

صبح امروز در چهارمین روز از هفته ناجا رزمایش رهایی گروگان و مقابله با اغتشاش توسط تیم یگان ویژه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور آمادگی و ارزیابی عملکرد کارکنان یگان ویژه در نحوه رهایی گروگان، مانور آمادگی در ساختمان هتل شیراز توسط تیم  عملیات هجوم یگان ویژه در سبک راپل از ارتفاع ۷۵ متری با ۱۷ فرود با تکنیک های عنکبوتی، موازی ، سوزنی و… با رعایت کلیه اقدامات ایمنی و امنیتی برگزار شد.

گفتنی است اجرای مانور مذکور باعث استقبال جمع کثیری از شهروندان شد و بازتاب خوبی در ارتقاء منزلت اجتماعی و توان زمی و عملیاتی پلیس در انظار عمومی به همراه داشت.

دیدار با  امام جمعه شهرستان “کوه‌چنار”  به مناسبت هفته ناجا

فرمانده و کارکنان انتظامی “کوه‌چنار” به  مناسبت هفته ناجا با نماینده ولی فقیه و  امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت‌الاسلام والمسلمین “شهیم” در این دیدار با اشاره به زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان نیروی انتظامی و تبریک هفته نیروی انتظامی به سبز پوشان عرصه نظم و امنیت، بیان کرد: نیروی انتظامی از دیدگاه مردم نمره قبولی مطلوبی به جهت خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به شهروندان کسب کرده است.

وی افزود: اگر مردم در کمال آرامش و احساس امنیت در جامعه زندگی می‌کنند، نتیجه زحمات و رشادت‌های کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی در ماموریت‌های مختلف و خطیر است.

نماینده ولی فقیه شهرستان کوه چنار در خصوص ویژگی‌های انسان‌های مؤمن و موفّق عنوان داشت: رمز و راز موفّقیت انسان های مؤمن نماز اوّل وقت، رعایت انصاف در کارها و پرداخت خمس مال به صورت روزانه است و  این خصلت‌ها در پلیس تراز اسلام وجود دارد .

امام جمعه کوه چنار بیان داشت: با توجه به جدید تأسیس بودن این شهرستان و اینکه برای اولین بار صبحگاه مشترک در این فرماندهی برگزار شده بود از برنامه ریزی خوب و تنوع در اجرای مراسم و تجلیل از خانواده معظم و معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان، مدیران و کارکنان برتر  تقدیر و تشکر کرد.

قدردانی و تجلیل فرمانداربوانات از فرمانده انتظامی این شهرستان

به مناسبت گرامی داشت هفته ناجا، فرماندار شهرستان بوانات با حضور در ستاد فرماندهی از فرمانده و مدیران انتظامی این شهرستان با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مهندس “محمودی” در این دیدار بیان کرد: امنیت بسیار خوب در سطح جامعه و به مراتب در سطح این شهرستان را مرهون زحمات شبانه روزی مجموعه نیروی انتظامی دانست.

وی اظهار داشت: امنیت، پایه و اساس همه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی است و مردم نیروی انتظامی را پناهگاه خودشان می دانند؛ چرا که پیشرفت و توسعه در سایه امنیت و آسایش به وجود می آید.

فرماندار شهرستان بوانات با اشاره به عملکرد مثبت فرمانده و کارکنان انتظامی در مناسبت‌های مختلف، از عملکرد پلیس در تامین نظم و امنیت قدردانی کرد.

مهندس “محمودی” افزود: با توجه به لزوم سهیم بودن مردم در امر تامین امنیت، مردم باید قدر‌دان زحمات بی منت پلیس باشند؛ چون بدون برقراری امنیت زندگی به راحتی میسر نخواهد بود.

در ادامه این جلسه سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” از حمایت‌ها و همکاری‌های فرماندار این شهرستان از مجموعه انتظامی بوانات در راستای اجرای ماموریت های سازمانی و پیشگیری از وقوع جرایم تقدیر و تشکر کرد.

دیدارفرمانداراقلید با فرمانده انتظامی

فرماندار اقلید به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با حضور در ستاد فرماندهی از زحمات و تلاش‌های این پلیس قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار آقای “خلیل بزرگی” تصریح کرد: مردم و مسئولان خوشبختانه همیشه قدردان پلیس هستند و آرامش کنونی حاصل مجاهدت‌های این عزیزان می‌باشد.

در ادامه فرمانده انتظامی اقلید گفت: امروزه پلیس نقش اساسی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و با اتخاذ رویکرد علمی و کارآمد، همواره بر آن است تا با برنامه ریزی مناسب، نسبت به پیشگیری از جرایم اقدام کند و بستر لازم را برای توسعه پایدار به بهترین شکل فراهم سازد.

سرهنگ “صارمی” به ضرورت تعامل و همکاری دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در کاهش جرائم و آسیب ها تأکید کرد و افزود:  نقش مشارکت همگانی ادارات در پیشگیری از جرائم درجامعه انکارناپذیر است و مشارکت و تعامل سازمان ها با پلیس نقش تعیین کننده ای در کاهش جرایم و آسیب ها دارد.

برگزاری مسابقه طناب کشی کارکنان انتظامی در “شیراز”

در چهارمین روز از هفته ناجا، ورزش صبحگاهی همراه با مسابقه طناب کشی با حضور فرمانده انتظامی استان، معاون هماهنگ کننده، معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی و جمعی از کارکنان در مجتمع شهید فعال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در حاشیه ورزش صبحگاهی مسابقه طناب کشی بین ۸ تیم برگزار شد و به تیم‌های اول تا سوم جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا شد.

تقدیر نماینده مردم قیروکارزین در مجلس شورا ی اسلامی از مجموعه انتظامی

دکتر “مهدی فرودین” نماینده مردم قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی و آقای “علی‌محمد کریمی” فرماندار با حضور در ستاد فرماندهی از تلاش‌های جهاد‌گونه کارکنان نیروی انتظامی در برقراری و حفظ نظم و امنیت با اهدا لوح تقدیر و گل تجلیل کردند.

تقدیر رئیس دادگستری مرودشت از فرمانده انتظامی این شهرستان

رئیس دادگستری مرودشت ضمن تبریک هفته ناجا از امنیت و آرامشی که مجموعه انتظامی این شهرستان برای شهروندان تامین کرده است تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “علی فاتحی” به همراه دادستان و جمعی از کارکنان دادگستری به مناسبت هفته ناجا در دفتر کار  فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت حضور یافتند و هفته ناجا را به کلیه کارکنان خدوم نیروی انتظامی تبریک گفتند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات موثر و مفید انجام گرفته در سال جاری، گفت: کارکنان انتظامی مرودشت با ارائه خدمات مطلوب و مضاعف، خاطره خوشی را برای شهروندان و مسئولین بر جای گذاشته‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان مرودشت اظهار داشت: زمانی که عموم مردم در حال استراحت و تفریح هستند، پرسنل نیروی انتظامی با تلاش و کوشش به دنبال تامین امنیت و آرامش برای جامعه هستند که انصافا شایسته تقدیر هستند.

دکتر “فاتحی” ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه انتظامی مرودشت، توفیقات روز افزون را برای آنها خواستار و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص کارکنان انتظامی، به تعبیر واقعی مجاهدین فی سبیل الله هستند.

در ابتدای این دیدار سرهنگ “فرشید زینلی” ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دستگاه قضا به جهت همکاری خوب با نیروی انتظامی، گفت: تعامل این دو مجموعه باعث افزایش امنیت در جامعه و رضایت شهروندان می‌شود.

سخنرانی فرمانده انتظامی کازرون در دبیرستان”احمدی معلم”  به مناسبت هفته ناجا

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در مدرسه  “احمدی معلم” حضور و به مناسبت هفته ناجا  برای والدین دانش آموزان سخنرانی کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت هفته گرامیداشت ناجا، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در مدرسه شهید “احمدی معلم” حضور و ضمن دیدار با والدین دانش آموزان، سخنانی در راستای توانمندسازی دانش آموزان در برابر آسیب‌ها و چالش‌های فراروی آنان از مدرسه تا منزل ایراد کردند.

وی افزود: امروزه مدرسه به عنوان رکن اساسی در تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماعی، کشف استعدادها و هدایت و رشد متوازن روحی و معنوی و جسمانی آنان، نیاز به فضاهای آموزشی مناسب دارد و دانش‌آموزان بهترین پیام‌رسانان پلیس به خانواده‌ها و پیوند دهنده خانواده به سازمان ناجا هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون عنوان داشت: بهترین و دلسوزترین افراد بعد از والدین برای دانش‌آموزان، معلمان گرانقدر در مدارس هستند که آسیب‌ها را می‌توانند با رویکردی آموزشی به دانش آموزان شناسانده و آموزش دهند.

سرهنگ “زراعتیان” در خصوص پیشگیری از آسیب‌های مبتلابه دانش آموزان به ویژه در زمینه فضای مجازی، گفت: دشمن با روش های غلط و الگو سازی و سبک شمردن و بی ارزش کردن اعتقادات و باورهای دینی، مخاطبان را جذب و سپس آنان را با اهداف خود همراه می سازند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: نیروی انتظامی با شعار پلیس هوشمند و امنیت پایدار یکی از مؤلفه ها و اولویت های مهم را در برقراری نظم و امنیت، رضایت مندی شهروندان از خدمات خود می‌داند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف سواری سمند و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری سمنمد مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۵ دستگاه شوفاژ برقی، ۳۰ دست لنت کامیون و ۴۷ دستگاه وکیوم خانگی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دیدار فرمانده انتظامی خنج  با امام جمعه اهل تسنن این شهرستان

فرمانده انتظامی “خنج”  به مناسبت هفته ناجا با امام جمعه اهل تسنن این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار شیخ “عبدالصمد ابونجمی” از اقدامات موثر و مفید مجموعه انتظامی شهرستان خنج تقدیر و رضایت خود را از نیروی انتظامی اعلام کرد.

 کشف ۱۹۶ رأس گوسفند قاچاق در بیابان‌های “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۹۶ رأس گوسفند قاچاق در بیابان‌های اطراف این شهرستان خبر داد. 

 سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق احشام، مأموران انتظامی لارستان حین کنترل محورهای مواصلاتی مطلع شدند.

افرادی تعداد زیادی گوسفند را در بیابان‌های اطراف این شهرستان دپو و شبانه قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور دارند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۹۶ راس گوسفند که در کنار کوه دپو شده شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان که احشام را رها و قبل از حضور ماموران متواری شده بودند با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ “امجدی” خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده قاچاق از اولویت‌های پلیس است و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌‎ غیرقانونی و قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تقدیر از روحیه بسیجی پلیس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فسا در دیدار با فرمانده انتظامی این شهرستان، از روحیه و تفکر بسیجی کارکنان ناجا تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از مسئولین بسیج و انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند، سرهنگ “علی اکبر طحان” فرمانده بسیج با تبریک هفته ناجا گفت: اهمیت مقوله امنیت به عنوان یکی از شاخصه های اصلی زندگی بشر برکسی پوشیده نیست و تامین و حفظ امنیت ارجح بر تمامی موضوعات است.

وی با بیان اینکه مقدس ترین مکان بر روی کره خاکی با ویژگی حرم امن الهی توصیف شده است، افزود: در تمامی جوامع و دوران ها متولیان حفظ امنیت از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و مورد ستایش قرار داشته اند.

فرمانده بسیج اظهار کرد: پرسنل ناجا از آرامش خودشان برای برقراری آرامش در اجتماع گذشته اند و امنیت موجود و مثال زدنی در ایران اسلامی مدیون ایثارگری ها و مجاهدت شبانه‌روزی پلیس است.

سرهنگ “طحان” خاطر نشان کرد: بسیجی بودن به لباس نیست به روحیه و تفکر است و بنده به نوبه خودم از روحیه بسیجی کارکنان پلیس قدردانی می‌کنم.

در این نشست سرهنگ “محمدهاشم قسام” فرمانده انتظامی فسا با اشاره به مراسم اخیر دانش آموختگی دانشگاههای افسری نیروهای مسلح با حضور فرمانده معظم کل قوا به صورت ویدئو کنفرانس، آن را  نشانه اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح ایران اسلامی تحت فرماندهی واحد دانست و از همکاری و تعامل شایسته ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در اجرای ماموریت‌های انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

نقش ناجا در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

نیروی انتظامی قصد دارد در بحث بیانیه گام دوم ضمن مسئول سازی به سمت و سوی پلیس در تراز نظام جمهوری اسلامی گام بردارد.

با پایان چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران  مقام معظم رهبری( مدظله العالی)در بیانیه گام دوم انقلاب دو مبحث را مورد توجه قرار داده اند: در بخش اول جمع‌بندی افتخارآمیز گذشته است، رهبری معظم انقلاب در این قسمت می فرمایند با توجه به دشمنی هایی که صورت گرفته و می گیرد، برخی جریان ها تلاش می‌کنند عملکرد نظام را در چهل سال گذشته سیاه و غیر درخشان جلوه دهند. ایشان به بیان دستاورد ها در کنار ضعف ها پرداخته اند و حرکت نظام را حرکتی موفق دانسته اند و در بخش دوم بیانیه نگاه به آینده دارند و با برشمردن ظرفیت ها و توانمندی های نظام و کشور سخن از امید دارند.

 بیانیه گام دوم دارای ۷ سند می باشد که شامل علم و پژوهش، معنویت و اخلاق ، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی روابط خارجی و  سبک زندگی. که در یکایک آن ناجا می تواند دارای برنامه راهبردی باشد.

 ناجا در بحث بیانیه گام دوم قصد دارد به همراه مسئول سازی به سمت و سوی پلیس در تراز نظام جمهوری اسلامی گام بردارد و مهم‌ترین چراغ پیش روی خود را بیانیه گام دوم انقلاب می داند. لذا آینده محوری، مقتدر بودن، از جمله اهداف پیش روی پلیس در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم است. دو محور در بیانیه گام دوم انقلاب پیش روست، در وهله اول اصلاح خود و بعد از آن اصلاح جامعه که پلیس در دستور کار خود دارد. تا در تراز نظام جمهوری اسلامی مورد اعتماد و امین مردم باشد. لذا در اینجا سعی بر این است تا نقش ناجا در تحقق بیانیه گام دوم مورد بررسی قرار بگیرد و اینکه تا چه میزان نیروی انتظامی می‌تواند در این راستا قدم بردارد.

 ایجاد فضای امید و نشاط جامعه مهمترین راهبرد از منظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) است. امید و نگاه خوشبینانه به آینده، مقوله ای است که با احساس امنیت گره خورده است و یک رابطه مستقیم با هم دارند. اگر در جامعه احساس امنیت نباشد طبیعتا مردم آن جامعه نیز نمی توانند امیدی به آینده داشته باشند. وظیفه پلیس برای تحقق این راهبرد تلاش جهادگرانه برای تقویت حس امنیت در مردم است، لذا با استقرار نظم و مقابله جدی با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان امنیت می‌تواند زمینه ای را فراهم کند تا مردم در یک فضای پر امید و با نشاط از آزادی‌های مشروع خود استفاده کنند.

یکی دیگر از گام های مهم این بیانیه مبحث علم و پژوهش است. با توجه به پیشرفت علم و پژوهش و فناوری در سطح جهان و همچنین در ایران، ناجا نیز باید به فکر ارتقاء سطح دانش و فناوری خود باشد، چرا که اساس کار پلیس، تحقیق و پژوهش است. لذا به روز بودن پلیس به دانش و فناوری های روز حائز اهمیت است. تولیدات علمی در ناجا باید عملیاتی و کاربردی باشد تا پیشرفت علمی در ناجا ملموس تر شود و یکی از اشکالاتی که در ناجا و حتی در سطح کشور هم وجود دارد بحث کمیت جزوات، نشریات و کتب آموزشی است. در صورتی که از لحاظ کیفی با مشکلاتی مواجه می باشد. هر چند مبانی علمی و پژوهش علمی در سال های اخیر در ناجا تقویت شده اما همچنان در حد ایده آل و مطلوب نبوده و همه اقدامات ناجا برمبنای پژوهش و تحقیق انجام نمی شود.

نکته بعدی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده بحث اقتصاد می باشد. در این خصوص باید گفت پلیس به عنوان نیرویی مقتدر می‌تواند از طریق مبارزه گسترده با قاچاق کالا و ارز که عامل اصلی تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی شده نقش خود را ایفا کند. برخورد قاطعانه با خاطیان، مجرمان و هنجارشکنان می تواند امنیت و آرامش بیشتر را در بازار و اقتصاد فراهم کند که نکته بسیار مهم در بیانیه گام دوم می باشد.

دین اخلاق و معنویت از جمله مباحث دیگری است که به آن پرداخته شده است. نکته مهم این است که این مقوله در نیروهای مسلح به ویژه ناجا مورد توجه قرار دارد و نهادینه کردن حس مسئولیت‌پذیری، مصرف صحیح و بهینه بیت‌المال، افزایش بهره وری، تکریم ارباب رجوع، حساسیت نسبت به برخورد با مفاسد، امر به معروف و نهی از منکر درون و برون سازمان و … جز با تمرکز بر اخلاق اسلامی و ارتقاء معنویت محقق نخواهد شد و تمایز پلیس ایران اسلامی با سایر پلیس های کشورهای دیگر همین توجه به معنویت و اخلاقیات است.

همچنین سبک زندگی که نشات گرفته از اخلاق و معنویت است در نیروهای مسلح به خصوص ناجا به عنوان نیرویی که در بطن اجتماع بوده و بیشترین ارتباط را با بدنه مردم دارد و به عنوان الگوی عملی و رفتاری مردم محسوب می شود حائز اهمیت است چرا که سبک زندگی و منش اخلاقی و نحوه رفتاری و گفتاری کارکنان ناجا بر سبک زندگی مردم نیز تأثیر دارد.

 نیروی انتظامی به سبک زندگی کارکنان خود باید حساسیت ویژه ای داشته باشد و به عنوان یکی از اولویت‌های خود مورد توجه قرار دهد و مواردی همچون ساده زیستی، صداقت در گفتار و رفتار، حسن معاشرت با مردم، امانت‌داری و… از اصول تربیتی آن به شمار می‌رود، که نیروی انتظامی برآن تاکید دارد.

 از طرف دیگر نظارت پلیس بر بازار و پوشاک و اجناس انحرافی و غرب مآبانه، مقابله با مروجان بدپوششی، بی بند و باری و … می‌تواند در تغییر سبک زندگی مردم موثر باشد. عدالت نیز از جمله نکات قابل تاملی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دو چندان نموده اند و اینکه امنیت و احساس امنیت یک حق عمومی است و متعلق به گروه یا قوم و قبیله خاصی نیست. فقیر و غنی همه زیر چتر امنیت باید باشند. حال نکته قابل توجه برخور عادلانه پلیس و دارا بودن عدالت می باشد. در واقع عمل نیروهای مسلح و پلیس به فرمان های صادره و اجرای آنها ایجاد بستری برای گسترش عدالت است که می‌تواند نقش مهمی در حفظ معیارهای اسلامی داشته باشد.

همانطور که اشاره شد ناجا در تحقق اهداف بیانیه گام دوم نقش محوری و بسزا یی ایفا می کند و شاید از جمله معدود سازمان هایی باشد که می تواند  در همه ابعاد مشارکت داشته و ارائه برنامه نماید. بیانیه گران سنگ گام دوم انقلاب نقشه راه تمامی دستگاه های تصمیم گیر، ادارات دولتی و نهادهای فرهنگی و نیز چشم انداز و راهبرد اصلی و اساسی ناجا در راستای پیشبرد امور است و ناجا در تحقق و نهادینه سازی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی فرماندهی معظم کل قوا(دامت برکاته) می تواند سهم تعیین کننده و نقش بسزایی داشته باشد . و خود را نیز ملزم ومکلف می داند که در راستای اجرای اصول مدنظر مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب و پیشرفت ایران اسلامی تلاش مضاعف نماید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25179

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.