• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25177
  • 19 مهر 1400 - 21:12
اخبار پلیس فارس – ۱۹ مهرماه  ۱۴۰۰

کارکنان ناجا عهده دار نظم و امنیت در جامعه هستند عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کارکنان نیروی انتظامی عهده دار نظم و امنیت در جامعه و تحت امر و فرمان خداوند هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در سومین روز از هفته ناجا، فرمانده انتظامی استان فارس به همراه معاونان و روسای پلیس های […]

کارکنان ناجا عهده دار نظم و امنیت در جامعه هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کارکنان نیروی انتظامی عهده دار نظم و امنیت در جامعه و تحت امر و فرمان خداوند هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در سومین روز از هفته ناجا، فرمانده انتظامی استان فارس به همراه معاونان و روسای پلیس های تخصصی و جمعی از کارکنان با آیت الله “سید علی اصغر دستغیب” دیدار کرد.

در این دیدار، آیت الله دستغیب طی سخنانی ضمن تبریک هفته ناجا به همه کارکنان خدوم نیروی انتظامی، اظهار داشت: امنیت و سلامت دو نعمت مجهول خداوند هستند؛ مردم در دوران شیوع ویروس کرونا قدر سلامتی را بیشتر دانستند و اگر خدایی نکرده امنیت در یک جامعه سلب شود، آن زمان همگان قدر امنیت را بیشتر خواهند دانست.

وی با بیان اینکه لباس نیروی انتظامی برای مردم مقدس است، گفت: اگر چند نفر در یک مجموعه بزرگ مشکل داشته باشند، این دلیلی بر مشکل دار بودن همه اعضای آن مجموعه نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر کار نیکی از ما در جامعه صورت پذیرد، اجر آن توسط خداوند متعال به ما اعطا می گردد و همه وظیفه داریم که با اعمال و رفتار خوب خود دیگران را به سمت کارهای خوب دعوت کنیم.

آیت الله دستغیب ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نیروی انتظامی استان و به ویژه سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس در راستای ارتقاء نظم و امنیت در جامعه، گفت: امیدوارم خداوند متعال همه ما را نسبت به انجام وظایف خود توفیق عطا کند.

در ابتدای این دیدار، فرمانده انتظامی استان فارس طی سخنانی، اقدامات و عملکرد این فرماندهی در سال جاری را ارائه داد.

مردم با پلیس همراهی و همکاری داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: مردم باید پشتیبان نیروی انتظامی و همراهی و همکاری لازم را با این نیرو داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “لطف الله دژکام” در دیدار با فرمانده انتظامی استان فارس، معاونان و روسای پلیس های تخصصی و جمعی از کارکنان انتظامی، ضمن تبریک هفته ناجا، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که خدمات این نیرو را قدر بدانیم و هدف گزاری کنیم تا پلیس جمهوری اسلامی در اوج قدرتمندی، هوشمندی و امنیت آفرینی قرار گیرد.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا در سال جاری، تصریح کرد: پلیس باید از تکنولوژی های هوشمند استفاده کند تا بتواند خدمات خوب و مطلوبی را به شهروندان ارائه و با هوشمندی امنیت پایدار را ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: خداوند فرصت های زیادی را برای خدمت گزاری به مردم در اختیار شما کارکنان ناجا قرار داده است که باید از آن ها استفاده کرده و رضایت خداوند متعال را به دست آورید.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اگر امروز شهروندان با امنیت در منازل خود حضور دارند، این مرهون تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی کارکنان ناجا است.

وی در پایان از تلاش های شبانه روزی کارکنان ناجا در سطح استان و به ویژه سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این دیدار، سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گزارشی مشروح از اقدامات و عملکرد این فرماندهی ارائه داد.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ کارکنان وظیفه با فرمانده انتظامی استان فارس

در سومین روز از هفته ناجا، جلسه پرسش و پاسخ سربازان وظیفه با فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که در سالن “الغدیر” ستاد انتظامی استان فارس برگزار شد، کارکنان وظیفه سوالات و مشکلات خدمتی خود را با فرمانده انتظامی استان فارس مطرح و دستورات لازم توسط سردار “رهام بخش حبیبی” برای رفع مشکلات موجود صادر شد.

همچنین در این جلسه، از خانواده های معظم شهدای سرباز عرصه نظم و امنیت و تعدادی از کارکنان وظیفه با برگزاری مسابقه فرهنگی تجلیل و هدایایی به رسم یادبود به آن ها اهدا شد.

برگزاری نشست علمی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب

به مناسبت بزرگداشت هفته ناجا، صبح امروز نشست علمی تحت عنوان “تبیین دستاوردهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی” در سالن جلسات ستاد فرماندهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست که با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان، تعدادی از اساتید دانشگاه و کارشناسان درون و برون سازمانی برگزار شد، سردار “یوسف ملک‌زاده” بیان کرد: نیروی انتظامی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نقش جدی و به سزایی دارد.

وی افزود: در این زمینه ناجا نقش جدی و به سزایی دارد و خود را ملزم و مکلف می‌داند تا در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیشرفت ایران اسلامی با تمام نیرو حرکت کند. 

عیادت فرمانده انتظامی استان فارس از بیماران

به مناسبت هفته گرامیداشت ناجا، سردار “رهام بخش حبیبی” با حضور در بیمارستان ایران ناجا در شیراز، از بیماران بستری در این مرکز درمانی عیادت و دلجویی به عمل آورد.

کوهپیمایی کارکنان فرماندهی انتظامی استان فارس در تپه نورالشهداء

در سومین روز از هفته ناجا فرمانده انتظامی استان به همراه تعداد زیادی از کارکنان جهت کوهنوردی به تپه نورالشهدا عزیمت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت هفته ناجا مراسم کوهنوردی کارکنان انتظامی استان فارس با حضور سردار “رهام‌بخش حبیبی” برگزار و با اجرای مسابقه به تعدادی از پرسنل خوش شانس جوایز نفیسی اهدا شد.

برگزاری مراسم تجلیل از خانواده کشتی گیران  فرنگی  شیرازی  شرکت کننده در مسابقات جهانی نروژ

معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان با همکاری شهرداری همزمان با مسابقه کشتی فرنگی قهرمانی جهان از خانواده “محمدرضا گرائی و میثم دلخانی” تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عنایت‌الله محمودی” در این مراسم که در پیاده روی سلامت شیراز و با حضور جمعی از کارکنان انتظامی و کارمندان اداره ورزش و آمادگی جسمانی برگزار شد، بیان کرد: آقای “محمدرضا گرائی و میثم دلخانی” از کشتی‌گیران فرنگی کار استان فارس هستند که در وزن ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم موفق شدند در مسابقاتی که در کشور نروژ برگزار شد قهرمان جهان شوند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از خانواده “گرائی و دلخانی” تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برگزاری همایش تجلیل از کلانتران برتر استان”فارس”

رییس پلیس پیشگیری استان از برگزاری همایش تجلیل از کلانتران برتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ افشین سبزواری در تشریح این خبر گفت : در بررسی  انجام شده  از بین کلانتری های سطح استان تعداد ۲۳ نفر از کلانتران بر اساس ابعاد و مولفه ها و سنجه های اعلامی از پلیس پیشگیری ناجا و تایید رده های نظارتی مورد تایید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در اولین جشنواره تجلیل از کلانتران برتر  به صورت ویدئو کنفرانس با مدیریت پلیس پیشگیری ناجا و حضور سردار جانشین ناجا و در استان با حضور سردار”یوسف ملک زاده”جانشین محترم   ف . ا. استان برگزار گردید و در انتها با اهداء لوح از کلانتران تقدیر و قدردانی گردید.

دیدار فرمانده انتظامی ممسنی  با امام جمعه این شهرستان به مناسبت هفته ناجا

به مناسبت هفته ناجا فرمانده انتظامی “ممسنی” به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، امام جمعه شهرستان ممسنی در این دیدار ضمن تبریک هفته ناجا و تشکر از زحمات کارکنان انتظامی در جهت برقراری نظم و امنیت، از سایر ارگانها و شهروندان خواست در جهت اهداف جمهوری اسلامی ایران با پلیس همکاری داشته باشند.

در ابتدای این دیدار سرهنگ “محمد نیکبخت” با بیان اینکه بزرگ ترین افتخار ناجا این است که تحت فرماندهی ولایت فقیه انجام وظیفه می‌کند، گزارشی از عملکرد شش ماهه این فرماندهی در سال جاری نیز ارائه کرد.

توقیف کامیون و کشف تخمه قاچاق

فرمانده انتظامی “خرمبید” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۷ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم تخمه خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید “جنتی‌فر” شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۷ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم تخمه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی “خرمبید” با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

دیدار اعضای شورای تامین ارسنجان با فرمانده انتظامی این شهرستان

به مناسبت هفته ناجا روز گذشته فرماندار به همراه فرمانده سپاه، رئیس دادگستری و دادستان ارسنجان با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار فرماندار ضمن گرامیداشت هفته ناجا و قدردانی از عملکرد مثبت و اقدامات شایسته پلیس در تأمین نظم و ‌امنیت، بیان کرد: امنیت اجتماعی و رضایتمندی مردم نتیجه تعامل پلیس و اعضای شورای تامین است.

آقای “رحیم عزیزی” افزود: خدمت به خلق از بالاترین عبادت‌ها محسوب می شود و این توفیقی است که شامل پلیس شده تا در سایه قانون به مردم خدمت کنند و برای تامین امنیت آنها در جامعه، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

در ادامه سرهنگ “محمدعلی فرهادی” فرمانده انتظامی ارسنجان ضمن تقدیر از حمایت‌های فراگیر اعضای شورای تامین و دستگاه قضا در پیشبرد مأموریت‌های مختلف پلیس، گفت: تردیدی نیست که امنیت مطلوب، محصول یک کار اجتماعی است و همواره امنیت پایدار جامعه، در برنامه ریزی های علمی و تدابیر اجرایی و فراگیر بین دستگاه ها شکل خواهد گرفت.

دیدار با خانواده شهید ” الخاص انصاری”  در کوه چنار 

فرمانده انتظامی “کوه چنار” در دیدار با خانواده شهید “الخاص انصاری” گفت: امنیت امروز جامعه حاصل رشادت،جانفشانی و ایثارگری‌های شهیدان است که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در دوّمین روز از گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به منظور دلجویی از خانواده‌های معظم و معزز شهدا، سرهنگ “لطف‌الله محمّدی” با خانواده شهید “الخاص انصاری” در  روستای پاپون از توابع شهرستان کوه چنار دیدار کرد.

وی افزود: ما هر چه داریم از شهیدان است و نظم و امنیّت کنونی جامعه با فداکاری این عزیزان حاصل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه امنیّت امروز جامعه حاصل رشادت و جانفشانی شهیدان است، گفت: رسیدگی به امور و مشکلات خانواده شهدا وظیفه همه مسئولان است و تک تک ما باید با تمام قدرت نسبت به رفع مشکلات این عزیزان گام برداریم .

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: رسیدگی و دلجویی از این عزیزان نباید فقط به مناسبت‌های ملی و مذهبی محدود شود بلکه همیشه و همه جا باید به این وارثان شهدا رسیدگی شود.

سرهنگ “محمّدی” بیان داشت: امروز ما باید رهرو راه شهیدان باشیم و برای اعتلای نظام مقدّس جمهوری اسلامی، همه تلاش خودمان را به کار گیریم تا به نوعی ادامه دهنده مسیر شهیدان گرانقدر انقلاب، جنگ تحمیلی و شهیدان امنیت باشیم.

گفتنی است که شهید “الخاص انصاری” در بیست و دوّم  تیرماه  سال ۷۳ در “جم” به درج رفیع شهادت نائل آمده است.

نقش مهم روحانیون درکاهش آسیب‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: روحانیون نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند و همراهی این قشر با پلیس در برقراری امنیت، گام بلندی برای رهایی جامعه از ناهنجارهای اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” به همراه جمعی از کارکنان این فرماندهی به مناسبت هفته ناجا با جانشین حوزه علمیه برادران دیدار کردند.

وی افزود: مشارکت عمومی و خصوصاً با اقشار تأثیر گذار در حوزه های مختلف امری جدی در جهت برقراری نظم و امنیت در جامعه است که طلاب و روحانیون نقش بسیار مهمی در این زمینه به عهده دارند.

سرهنگ “صارمی” ادامه داد: روحانیون به عنوان مبلغان دینی نقش اثربخشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی علی‌الخصوص در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر عهده دارند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین “محودی” رئیس حوزه علمیه با تقدیر از زحمات بی شائبه فرماندهی و کارکنان انتظامی این شهرستان در برقراری نظم و امنیت ، گفت: همواره با حداکثر توان حامی و پشتیبان ماموران انتظامی هستیم و مجموعه پلیس ارکان حافظان نظم و امنیت در نظام اسلامی هستند.

برگزاری کارگاه آموزشی  با موضوع ” تکنیک ها و فنون جدید در روانشناسی”  در فارس

کارگاه آموزشی “تکنیک‌ها و فنون جدید در روانشناسی” با حضور کارشناسان مرکز مشاوره و مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری های استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت هفته ناجا و در راستای ارتقاء سطح دانش و تخصص کارشناسان مرکز مشاوره و مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها، کارگاه علمی، آموزشی و تخصصیِ یک روزه با موضوع “تکنیک‌ها و فنون جدید در روانشناسی” توسط مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در محل مجتمع فرهنگی، تفریحی طلائیه شیراز برگزار شد.

گفتنی است در این کارگاه، دکتر “نبی فتاحی” استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه کرج به عنوان مدرس برای مشاوران اقدام به سخنرانی کرد.

برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایستگاه راه آهن “شیراز” به مناسبت هفته ناجا

همزمان با آغاز هفته ناجا، نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت پلیس راه آهن و معاونت اجتماعی استان در ایستگاه راه آهن “شیراز” برگزار شد.

کشف ۱۰۰ رأس گوسفند  قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۰۰ رأس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای مبارزه جدی با قاچاق احشام، مأموران پلیس آگاهی حین کنترل محورهای مواصلاتی “جهرم- لارستان” به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بررسی اولیه مطلع شدند که کامیون حامل ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل است که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بازدید از مرکز نگهداری کودکان ایتام به مناسبت هفته ناجا توسط پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد به مناسبت هفته ناجا به همراه جمعی از مسئولین از مرکز نگهداری کودکان ایتام و بدسرپرست این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در این بازدید نکاتی در خصوص آسیب‌های فضای مجازی و اصول زندگی مشترک برای کودکان آن مجموعه بیان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین “بشارت” اقدام به ایراد بیاناتی در خصوص لزوم تحصیل و تهذیب کرد و کودکان آن مرکز را به خدامحوری و توسل به ائمه اطهار سفارش کرد.

گفتنی است توسط فرمانده انتظامی فیروزآباد تعدادی جوایز تهیه و بین کودکان توزیع شد.

اهداء گل توسط همیاران پلیس به فرمانده انتظامی آباده به مناسبت هفته ناجا

دو نفر از همیاران پلیس آباده به مناسبت هفته ناجا، ضمن حضور در ستاد فرماندهی، با اهداء شاخه گل از فرمانده انتظامی این شهرستان تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در سومین روز از هفته ناجا دو نفر از همیاران پلیس به نام‌های آوا حسینی ۶ ساله و یونس شفیعی ۱۳ ساله ضمن حضور در ستاد فرماندهی، با اهداء شاخه گل و ۲ قطعه نقاشی با موضوعات پلیس دوست خوب بچه‌ها و من یک همیار پلیس هستم از فرمانده انتظامی تجلیل کردند.

در ادامه به صورت نمادین همیار پلیس به نام یونس شفیعی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان آباده در صندلی فرمانده انتظامی استقرار و نسبت به صدور دستورهای انتظامی و پلیسی از طریق مرکز  110اقدام کرد.

دیدار رئیس پلیس فسا با امام جمعه

فرمانده و جمعی از مسئولین انتظامی فسا به مناسبت هفته ناجا با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین “حسین جمالی‌زاده” با گرامیداشت هفته ناجا، از ضروریات مسلم و لوازم حیاتی برای نیروی انتظامی و پلیس در تمام دنیا را اقتدار دانست و اظهار کرد: برخورداری از اقتدار در افواه عموم و آنچه در رسانه‌ها ارائه می‌شود عبارت است از دستیابی به تجهیزات و امکانات مادی و ابزار ظاهری، توان بدنی و آمادگی جسمانی آحاد نیروها.

وی با بیان اینکه موراد گفته شده اگر چه لازم و ضروری است ولی ضامن اقتدار پلیس نخواهد بود، افزود: آنچه در کنار این ابزار و امکانات و تجهیزات ظاهری نیروی انتظامی برای پلیس اقتدار حقیقی را به ارمغان خواهد آورد، تنظیم رابطه طولی در مجموعه نیروهای نظامی و رابطه با مردم و روابط عرضی با سایر مجموعه ها بر مبنای ولایت و امت است که محوریت در آن، توجه و حساسیت به کرامت انسانی است.

امام جمعه فسا از دیگر مولفه‌های برخورداری از اقتدار را قانونمند بودن و قانونی عمل کردن عنوان کرد و از زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی آحاد نیروهای خدوم در انتظامی شهرستان تشکر کرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سرهنگ “محمدهاشم قسام” فرمانده انتظامی فسا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد انتظامی شهرستان در شش ماهه اول سال جاری با بیان شعار هفته ناجا، گفت: “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که فرمودند: “مردم می‌خواهند ناجا قوی و مقتدر و هوشمند و پیچیده باشند”.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25177

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.