• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
​رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

آتش نشانان شیراز بیش از ۱۱ هزار عملیات امداد و نجات انجام دادند

  • کد خبر : 25056
  • 08 مهر 1400 - 17:01
آتش نشانان شیراز بیش از ۱۱ هزار عملیات امداد و نجات انجام دادند
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش نشانان شیراز در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۲۷۵ عملیات از نوع مهار آتش سوزی، امداد و نجات انسان و حیات وحش انجام داده‌اند.

به گزارش سحاب پرس، محمدهادی قانع روز چهارشنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به مناسبت ۷ مهرماه روز ایمنی و آتش نشان، افزود: در شش ماهه اول سال جاری مجموعا ۱۱ هزار و ۲۷۵ مورد عملیات توسط آتش نشانان شیراز شامل ۲ هزار و ۹۰۶ عملیات آتش سوزی،۳ هزار و ۵۵۹ عملیات امداد و نجات و ۲ هزار و ۵۸۶ عملیات امداد حیات وحش انجام شده است.
وی با بیان اینکه مجموع عملیات‌های آتش نشانان شیرازی در شش ماهه نخست سال ۹۹ نه هزار و ۹۱۵ مورد بوده گفت: مقایسه تعداد عملیات های شش ماهه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش حدود ۱۰ درصدی عملیات آتش نشانان شیراز در سال جاری دارد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ادامه بیان کرد: زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه در سال ۱۳۹۹ پنج دقیقه و سیزده ثانیه بوده که در سال ۱۴۰۰ به چهار دقیقه و ۱۵ ثانیه کاهش پیدا کرده است.
وی در ادامه گفت: هفتم مهرماه روز ایمنی و آتشنشان است و هرساله به مناسبت این روز مراسم در سراسر کشور برگزار می شود که یکی از این برنامه ها تجلیل از آتش نشانان است و این آیین امروز هفتم مهرماه در شیراز با حضور مدیران ارشد استانی و شهری برگزار شد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: به مناسبت هفتم مهرماه رژه خودرویی و همچنین نمایشگاه توانمندی های آتش نشانی این شهر در ایستگاه شماره ۳ شیراز انجام شد.
وی توضیح داد: نمایشگاه جانبی تجهیزات آتش نشانی شیراز نیز به مناسبت روز آتش نشان و ایمنی در شیراز دایر شده است. رونمایی از طرح جامع مهار آتش شهر شیراز که با همکاری دانشگاه شیراز تهیه شده نیز به مناسبت ۷ مهر رونمایی شد. سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان از هفتم مهر در ۶ محور آغاز شد که اختتامیه این آیین نیز در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: ۳ کتاب در حوزه ایمنی تدوین شده که هفتم مهر در آیین رسمی روز ایمنی و آتش نشان در شیراز رونمایی شد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان گفت: سال ۹۹ و ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به لحاظ شیوع کرونا ایامی متفاوت برای آتش نشانان بود، بنحوی که آتش نشانی جزء معدود ارگانهایی بود که کار و زندگی شبانه روزی را در کنار یکدیگر ادامه دادند، زیرا آتش نشانان باید در عملیات های امدادی حضور داشته و باید همیشه آماده باشند و رشادت این قشر در این ایام بسیار بارز بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25056

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.