• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

​بیانیه شهرداران طلایه دار گردشگری ایران به مناسبت روز و هفته گردشگری

  • کد خبر : 25053
  • 08 مهر 1400 - 16:57
​بیانیه شهرداران طلایه دار گردشگری ایران به مناسبت روز و هفته گردشگری
شهرداران سه شهر شیراز، اصفهان و یزد که پیش تر در قالب یک تفاهم همکاری سه جانبه با عنوان «طلایه داران گردشگری» با یکدیگر عهد تلاش، هم اندیشی و همکاری در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری بسته بودند، به مناسبت روز و هفته گردشگری بیانیه دادند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، متن این بیانیه که از سوی مهندس سید احسان اصنافی و همتایانش در دو شهر اصفهان و یزد به امضا رسیده، اینچنین است:
بسم رب النور
ما از سلاله آفتابیم؛ درست زمانی که نخستین پرتو نور سینه تاریکی را شکافت، داستان ما آغاز شد. نور بر خاک افتاد و سه برادر زاده شدند، سه برادر از جنس خشت، فیروزه و کاشی. دوشادوش هم از پیچ حوادث گذشتیم و بالیدیم و بالیدیم تا امروز که سردمداران و طلایه‌داران گردشگری ایرانمان لقب نهادند.
شکوه، قبایی است دوخته بر قامتمان و زیبایی، اصلی است سرشته در تار و پودمان. آوازه این شکوه و زیبایی از میان کاشی‌های نصیرالملک، امیرچخماق و شیخ لطف‌ا… برخاست و چنان در گوش جهان پیچید که مردمان گیتی را مسحور کرد و روانه این خاک ساخت. طُرفه آنکه این خاک، خاک بخشنده‌ای است و میهمان را عزیز می‌دارد و بر صدرش می‌نشاند.  سال‌ها پذیرایی و میزبانی از میهمانانی که از دور و نزدیک، تربت راهشان سرمه‌سای سواد دیدگانمان بود، مهری به جانمان نشاند که میهمان را عزیز داشتیم و با گشاده‌دستی از زیبایی وجودمان به او بخشیدیم.
اکنون روزگاری است که مرگ یکه‌تاز دوران است و پلیدی سیطره اهریمنی‌اش را بر عالم گسترده؛ اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا چهارچوبی پولادین گرداگردمان برافراشته تا نتوانیم مانند همیشه پذیرای میهمانانی باشیم که وجودشان طراوت خاطرمان بود. اما امید در تاریک‌ترین نقطه هم سوسو می‌زند، زندگی می‌بخشد و معنا می دهد. با امید و عشق و همدلی چونان گذشته گرد از رخ روزگارمان زدودیم و مهر بر جبینش نشاندیم.
اقتصاد گردشگری در کنار اقتصاد فرهنگ و هنر تنها راه ستردن چهره این سه شهر از گرد توسعه ناپایدار شهری است و در همین راستا نیز اصفهان، شیراز و یزد، سه برادر سالخورده و فرزندان آفتاب و خاک، چونان گذشته، دست در دست گره کرده‌اند و با امید به تلألؤ فردا می‌نگرند. فردایی روشن‌تر از دیروز، سرشار از امید و نور؛ که طراوت و زیبایی در دل چهارباغ اصفهان، باغ ارم‌ شیراز یا باغ دولت‌آباد یزد، معنایی نو یابند.
از چنار و نخل و سرو، زینتی سبز می‌سازیم و به گردن نور می‌اندازیم تا مانند گذشته هم‌دل و هم جهت پرچم گردشگری را در این مرز و بوم کهن، افراشته نگاه داریم و پاسبان میراث گران‌بهای گذشتگان باشیم. میراثی که از سایه گنبد حرم احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، از میان طاق‌های مسجد عتیق اصفهان و از محراب جامع یزد به ما رسیده و قدمتی به درازای تمدن دارد.
باری طلایه داران گردشگری ایران یعنی اصفهان، شیراز و یزد که هر سه در کنار یکدیگر نماد دولت ملت هستند و دو عنصر هویتی ایرانیت و اسلامیت را در هم آمیخته اند و به گردشگران می نمایانند، در آستانه روز جهانگردی و در راستای تفاهم نامه ای که قبل تر میان آن ها انعقاد یافته، پس از بحران کرونا که مفهوم مرز و جغرافیا را بواسطه فاصله گذاری اجتماعی پررنگ نمود، بار دیگر دست یکدیگر را به گرمی می فشارند و به رسم دیرین هم افزایی خود را در عرصه گردشگری استمرار بخشیده و از سر گیرند.
شیرین‌ترین تحیّت‌ها از زبان حافظ و صائب و فرّخی نثار وجودتان و کامتان به شیرینی گز و قطاب و مسقطی!

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25053

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.