• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیرکل زندان های فارس:

حقوق شهروندی زندانیان باید رعایت شود

  • کد خبر : 25010
  • 13 مهر 1400 - 13:51
حقوق شهروندی زندانیان باید رعایت شود
مدیرکل زندان های فارس گفت: حقوق شهروندی زندانیان، حمایت مادی و معنوی از خانواده های بی بضاعت زندانیان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سحاب پرس، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس در نشست شورای اداری زندان های فارس بر تحقق اولویت های دوازده گانه گانه سازمانی با استفاده از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود، اولویت های مورد توجه مدیریت سازمان با توجه به سند تحول قضایی تأکید کرد.
مدیرکل زندان های فارس همچنین نکات مورد تأکید رئیس سازمان زندان ها در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران کل استان ها، را مطرح و تأکید کرد همه نکات کاربردی، مورد توجه رؤسای زندان ها و نصب العین قرار گرفته و عملیاتی شوند.
وی همچنین رعایت حقوق شهروندی زندانیان، حمایت مادی و معنوی از خانواده های بی بضاعت زندانیان، مطالعه و اجرای مفاد آیین نامه جدید سازمان، مستندسازی اقدامات و فعالیت های زندان ها و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها را مورد توجه قرار داد.
ابراهیمی اظهار داشت: از بخشی نگری در اجرای فرایندها و اولویت ها پرهیز، و رؤسای زندان ها ملزم به اجرای تمامی سیاست های سازمانی و اعمال خلاقیت در نحوه اجرا تا تحقق اهداف سازمانی هستند.
مدیرکل زندان های فارس ضمن تشریح سیاست اشتغال۸۰درصدی و حرفه آموزی ۶۰درصدی و اثرات ثمربخش این موضوع در توانمندسازی زندانیان و درآمدزایی برای آنها نقاط ضعف و موانع پیش روی برخی زندان ها را بررسی و راهکارهای حصول به این سیاست را تبیین کرد.
وی یادآور شد: تحقق اشتغال ۸۰درصدی با استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون، انجمن حمایت و زندان ها با توجه به برش تعیین شده توسط سازمان از دیگر موضوعات مورد تأکید است و هیچ کدام از اولویت های سازمانی نمی بایست مغفول مانده و همه ابعاد اولویت های سازمانی می بایست مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گیرد.
ابراهیمی در ادامه توجه به بهداشت محیط، سلامت پرسنل و زندانیان در شرایط کنونی شیوع کرونا، متادون درمانی، تفکیک و طبقه بندی زندانیان و امنیت زندان ها و استفاده از ظرفیت کمیسیون عفو استان و دیگر نهادهای حقوقی و ارفاقات قانونی جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها و جلوگیری از اسراف و تبذیر در طبخ و توزیع غذا و توجه خاص به پرسنل اعم از تشویق پرسنل ساعی و برخورد با متخلفین را مورد توجه و تأکید قرار داد.
وی اظهار داشت: دستیابی به اهداف سازمانی با کمک گروه های جهادی و مردمی می تواند تسریع گردد و از ظرفیت این گروه ها می بایست در تمامی حوزه ها اعم از اشتغال، درمان، فرهنگی، تهیه بسته های معیشتی و آزادی زندانیان استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25010

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.