• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

برگزیده‌شدن دانش‌آموخته دانشگاه شیراز به‌عنوان پژوهشگر برتر جوان TWAS

  • کد خبر : 25001
  • 15 مهر 1400 - 13:22
برگزیده‌شدن دانش‌آموخته دانشگاه شیراز به‌عنوان پژوهشگر برتر جوان TWAS
محسن شکوهی، دانش‌آموخته دکتري رشته شیمی آلی در دانشگاه شیراز موفق به دریافت عنوان پژوهشگر جوان توآس (TWAS) فرهنگستان علوم جهان در سال 2021 در رشته‌ی شیمی و عضویت 6ساله در این نهاد بین‌المللی شد.

به گزارش سحاب پرس، دکتر محسن شکوهی، دانش‌آموخته دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه شیراز موفق به دریافت عنوان پژوهشگر جوان توآس (TWAS) فرهنگستان علوم جهان در سال ۲۰۲۱ در رشته‌ی شیمی و عضویت ۶ساله در این نهاد بین‌المللی شد.

وی در تیرماه ۱۳۹۶از رساله دکتری خود دفاع کرد و پس از آن (در سال ۹۶تا ۹۷) به‌عنوان پژوهشگر دوره‌ی پسادکتری در گروه تحقیقاتی دکتر شرقی مشغول به پژوهش بود.

گفتنی‌ست هرسال یک هیئت مرکزی گزینش در دفتر توآس ایران، کاندیدهای دریافت جایزه توآس جوان را از نظر توانایی‌های علمی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار داده و درنهایت یک نفر در هر رشته به ستاد مرکزی توآس بین‌الملل معرفی می‌شود.

فرهنگستان علوم جهان (TWAS) ازسوی گروهی از دانشمندان برجستۀ کشورهای جهان با پیشگامی پروفسور عبدالسلام، برنده پاکستانی جایزه نوبل، و با هدف ارتقاء ظرفیت علمی این کشورها تشکیل شده است. این سازمان مستقل بین المللی در سال ۱۹۸۳در تریست ایتالیا آغاز به کار کرد. اعضای این فرهنگستان که تعداد آنان هم‌اکنون بیش‌از ۹۰۰نفر است، از بین دانشمندان برجستۀ جهان انتخاب می‌شوند و هفتاد کشور را نمایندگی می‌کنند. دبیرخانۀ توآس در مرکز تحقیقات فیزیک نظری عبدالسلام (ICTP) در تریست ایتالیا قرار دارد و شورایی که هر سه سال یکبار توسط اعضا انتخاب می‌شود، نظارت بر برنامه‌های آن را به عهده دارد.


با به عضویت درآمدن تعداد قابل توجهی از پژوهشگران برجسته ایرانی در توآس، شاخه ایرانی این فرهنگستان با عنوان تواس ایران (TWASIC) یازده نفر از پژوهشگران ایرانی در سال ۱۳۸۲در مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی تشکیل شد. اعضای توآس ایران جلساتی را به‌منظور بررسی صلاحیت نامزدهای دریافت جایزه توآس و معرفی پژوهشگران ایرانی واجد شرایط برای عضویت در توآس بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

روابط عمومی دانشگاه شیراز، ضمن تبریک به این پژوهشگر برگزیده و آرزوی موفقیت و درخشش روزافزون برای ایشان، این موفقیت را به خانواده بزرگ دانشگاه شیراز تبریک عرض می‌نماید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25001

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.