• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

توزیع ۲۷هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توسط سپاه ناحیه بقیه الله(عج)شیراز

  • کد خبر : 2498
  • 09 اردیبهشت 1399 - 7:27
توزیع ۲۷هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توسط سپاه ناحیه بقیه الله(عج)شیراز
در قالب رزمایش كمك مؤمنانه سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز از اسفندماه پارسال تا نیمه شعبان ۱۹ هزار بسته معیشتی و امروز نیز ۸ هزار بسته معیشتی دیگر میان نیازمندان این كلان‌شهر توزیع کرد.

مجید علی پور در حاشیه مراسم رزمایش کمک مومنانه سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: امروز دومین مرحله توزیع کمک‌های مومنانه را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیات پایانی سوره مبارکه «بقره»، مومنین را به انفاق ترغیب می‌کند و به مومنین توصیه می‌کند که از فقر نترسند چرا که خداوند چندین برابر آن را به وی هدیه می‌کند، افزود: اولین مرحله از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا آغاز شد که تا نیمه شعبان ادامه یافت و در این ایام بیش از ۱۹ هزاز بسته معیشتی توسط پایگاه‌های مقاومت تهیه و توزیع شد.

او با اشاره به اینکه بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که بر ایجاد رزمایش «کمک مومنانه» در ماه مبارک رمضان توصیه کردند، این حرکت سرعت بیشتری گرفت، اظهار کرد: این برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود، مساجد و بقاع متبرکه اکنون در ایام کرونا فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود را تعطیل کردند، ولی خدمات رسانی را تعطیل نکردند و بخشی از آن تهیه و توزیع همین بسته‌های معیشتی است.

علی پور تاکید کرد: معتمدین و خیرین در هر محله اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کردند و تا امروز بیش از هشت هزار بسته معیشتی تهیه شده و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و عزت خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در مرحله بعدی در ایام میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) این رزمایش اجرا می‌شود و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

علی پور با اشاره به اینکه کار کاملا مردمی بوده و هر کس علاقه دارد در این رزمایش شرکت کند کمک‌های خود را به مساجد ارائه کند چرا که مساجد مهمترین مکان محسوب می‌شود، افزود: کالا‌هایی که جز خوراکی‌های مردم محسوب می‌شود همچون برنج، روغن، قند، چای و رب گوجه فرنگی در این بسته‌های قرار داده شده است.

او با اشاره به اینکه پایگاه مقاومت اداره غله فارس، ۲ هزار بسته حواله نان را در اختیار قرار داده است که در اختیار محلات قرار می‌گیرد، اضافه کرد: هر بسته معیشتی نزدیک ۲ میلیون ریال ارزش ریالی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز بیان کرد: اگر چه مساجد و بقاع متبرکه به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های تجمعی خود را تعطیل کرده‌اند، اما خدمات این مراکز تعطیل نشده‌اند و در موضوعاتی نظیر رسیدگی به نیازمندان فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2498

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.