• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
5

اخبار پلیس فارس- ۸ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24942
  • 08 مهر 1400 - 18:16
اخبار پلیس فارس- ۸ مهرماه  ۱۴۰۰

کارکنان ناجا از نظام اسلامی محافظت می کنند امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی قدر جایگاه خود را بدانند، گفت: کارکنان ناجا از نظام دینی و اسلامی محافظت می کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “سید احمد خاتمی” در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر و در […]

کارکنان ناجا از نظام اسلامی محافظت می کنند

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی قدر جایگاه خود را بدانند، گفت: کارکنان ناجا از نظام دینی و اسلامی محافظت می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “سید احمد خاتمی” در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر و در جمع کارکنان انتظامی استان فارس در مجتمع طلاییه شیراز، با بیان اینکه جنس نهضت انقلاب اسلامی همان جنس نهضت امام حسین (ع) است، اظهار داشت: عاشورا تا قیامت ادامه دارد و یاران سید الشهداء (ع) تنها آن ۷۲ نفر نبودند.

وی با بیان اینکه امروز سنگر نظام اسلامی ما همان سنگر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است، افزود: همه شهدای ما به ویژه شهدای مدافع حرم و سردار “حاج قاسم سلیمانی” اگر در کربلا بودند، یاران امام حسین (ع) چندین برابر می شدند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت های نیروهای مسلح ایران اسلامی و سایر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: اولین تفاوت این است که نیروهای مسلح در ایران اسلامی عقیدتی هستند، یعنی خدمتشان به نظام اسلامی از روی عقیده است.

آیت الله خاتمی اظهار داشت : تفاوت دیگر نیروهای مسلح ایران اسلامی با سایر کشورهای دنیا این است که آن ها حافظ دیکتاتور و یا یک خاندان هستند، اما نیروهای مسلح ما حامی دین خدا و مکتب هستند.

وی مردمی بودن را یکی از ویژگی های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح دنیا از مردم جدا هستند، این در حالی است که نیروهای مسلح ما مردمی و در دل مردم جای دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: یکی از تفاوت های اساسی و بسیار مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با سایر کشورها، وجود فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که فردی مجتهد، فقیه، عارف و عاشق اهل بیت (ع) هستند و این در هیچ جای جهان دیده نمی شود.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی قدر جایگاه خود را بدانند، گفت: کارکنان ناجا از نظام دینی و اسلامی محافظت می کنند.

 کشف ۱۸ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در اطراف اراضی کشاورزی

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۸ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در پاکسازی از اطراف اراضی کشاورزی روستای “سهلکی” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان سلاح و مهمات، ماموران انتظامی “ممسنی” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۳ قاچاقچی با یک سواری پژو تعدادی اسلحه را از استان‌های غربی بارگیری و پس از ورود به این شهرستان در اطراف روستای “سهلکی” تحویل احدی از مرتبطین خود داده‌اند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و موفق شدند یک نفر از اعضای این باند را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم در بازجویی تخصصی اقرار کرد که سلاح‌های مذکور را در اطراف زمین‌های کشاورزی دپو کرده‌ام، عنوان داشت: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در پاکسازی از اطراف اراضی کشاورزی موفق شدند ۱۸ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز را کشف کنند.

سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه متهم روانه زندان و دستگیری سایر اعضای مرتبط با این باند با جدیت ادامه دارد، خاطر نشان کرد: افرادی که با وارد کردن سلاح و دیگر محموله‌های غیرمجاز قصد ایجاد ناامنی در جامعه دارند با برخورد قاطعانه پلیس رو به رو و مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود.

با تلاش پلیس گروگان ۱۹ ساله از چنگال آدم ربایان رها شد

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: با تلاش کارکنان این فرماندهی گروگان ۱۹ ساله در شهرستان “ایرانشهر” رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در شهریورماه سال جاری و ربوده شدن جوانی ۱۹ ساله توسط سه نفر با یک

سواری پژو ۴۰۵ در محدوده بخش “رستاق” داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات خانواده شخص ربوده شده مشخص شد متهمان با فرد گروگان گرفته شده در امر معاملات مواد مخدر اختلافات مالی داشته‌اند و برای رهایی وی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مطالبه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز و موفق شدند پس از چند روز یک نفر از عاملین اصلی را در محدوده بخش “رستاق” داراب شناسایی کنند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اختفا متهم اعزام شدند، گفت: با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه فرد آدم ربا قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این راستا خودرو متهم که در امر آدم ربایی مورد استفاده قرار گرفته شده بود توقیف شد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری هر ۳ آدم ربا با جدیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متهمان که خطر را احساس می‌کردند پسر ۱۹ ساله را در شهرستان “ایرانشهر” رها و با سلامتی کامل به آغوش گرم خانواده بازگشت، گفت: نیروی انتظامی با بهره‌گیری از تمام امکانات خود اجازه جولان را به مخلان نظم و امنیت نخواهد داد و عرصه را بر آنها تنگ خواهد کرد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت در “مرودشت”

فرمانده انتظامی”مرودشت” از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان  خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح بخش “سیدان”، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران انتظامی بخش “سیدان” موفق شدند در این خصوص دو سارق را شناسایی و آنان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، اظهار داشت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ “زینلی” از شهروندان خواست با رعایت هشدارهای پلیسی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

دستگیری اختلاسگر بانکی در “سرچهان”

فرمانده انتظامی “سرچهان” از دستگیری کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود مبلغ ۱۴ میلیارد ریال اختلاس کرده بود خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خیرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام شکایت رئیس یکی از شعب بانک‌های “سرچهان” مبنی بر اختلاس توسط یکی از کارمندان، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کارمند متخلف از حساب تعدادی مشتریان با ترفند خاصی مبلغ ۱۴ میلیارد ریال برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده است.

فرمانده انتظامی “سرچهان تصریح کرد: بلافاصله مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی فرد مورد نظر را در یکی از محلات این شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ “لشکری” با بیان اینکه این اختلاسگر برای بازجویی و ادامه تحقیقات به مقر پلیس منتقل شد، عنوان داشت: متهم در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۱۴ میلیارد ریال اختلاس در بانک اقرار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

با دستگیری مزاحم اینستاگرامی از طلاق قطعی جلوگیری شد

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” از دستگیری فردی ۲۹ ساله که اقدام به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وصـول یک فقـره پـرونـده از دادسرای لارستان با موضوع ایجاد مزاحمت از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی مدعی بود که به تازگی ازدواج کرده و پس از عقد شخصی ناشناس با پیج اینستاگرام اقدام به ارسال پیام‌های رکیک برای خانواده، همسرم و همه اقوام و آشنایان می‌کند و باعث برهم زدن زندگی ما شده به طوریکه در آستانه طلاق قطعی هستم.                                                                                                                                              

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در پیج ایسنتاگرام شخص موردنظر توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و وی را در یکی از محلات دستگیر کردند.

سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد متهم قبلا خواستگار همسر شاکی بوده است و جواب رد از وی شنیده است، گفت: فرد مذکور برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی به شهروندان توصیه کرد در ارتباطات خانوادگی و سپردن شماره تلفن به افراد کاملا هوشمندانه عمل کنید و در صورت مزاحمت اینترنی موارد مشکوک را به سایت پلیس فتا به آدرس larestan.fata@faiber police.ir  گزارش دهید. 

کشف چوب آلات جنگلی و ذغال قاچاق در “کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی ۱۳ تن چوب و ذغال قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مقابله با معضل شوم قاچاق به ویژه منابع ملی و طبیعی، روز گذشته ماموران انتظامی کازرون با اقدامات فنی از خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر خرید و فروش انواع چوب آلات ممنوع القطع و تبدیل آن به ذغال در ۵ کارگاه مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی و به همراه نمایندگان منابع طبیعی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق به کشف ۱۰ تن چوب و ۳ تن ذغال قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کشفیات مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا ۵ کارگاه تولیدی پلمب و ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

برگزاری جلسه پرسخ و پاسخ در “اقلید”

به مناسبت هفته دفاع مقدس، جانشین فرمانده انتظامی اقلید در حسینیه امیر‌المومنین این شهرستان جلسه پرسش و پاسخ برگزار و شهروندان مشکلات انتظامی خود را مطرح و سرهنگ “عباس ظهیری” دستورات لازم جهت بر طرف شدن آن صادر کرد.

کشف  کالای قاچاق در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی ۴۰۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی “کوه چنار” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را  500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی د ر “پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” گفت: اجرای طرح‌ ارتقاء امنیت اجتماعی باعث افزایش احساس امنیت و آرامش در جامعه می شود.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای برخورد با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی پاسارگاد طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در شهریورماه طی چند مرحله اجرا کردند.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی در اجرای این طرح‌ها موفق شدند ۵۴ کیلو انواع مواد مخدر را کشف و ۱۳ نفر خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه دستگیری ۱۳ سارق و کشف ۲۵ فقره انواع سرقت و توقیف ۲۱ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24942

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.