• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
5

اخبار پلیس فارس- ۶ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24940
  • 06 مهر 1400 - 18:02
اخبار پلیس فارس- ۶ مهرماه  ۱۴۰۰

اخلاق سرلوحه اصلی در آموزش است معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه امروز تکلیف همه ما در قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران ترویج دین، انقلابی گری و روحیه جهادی است، گفت: یکی از سرلوحه های اصلی در آموزش، اخلاق است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار “حبیب الله جان […]

اخلاق سرلوحه اصلی در آموزش است

معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه امروز تکلیف همه ما در قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران ترویج دین، انقلابی گری و روحیه جهادی است، گفت: یکی از سرلوحه های اصلی در آموزش، اخلاق است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار “حبیب الله جان نثاری” در مراسم تکریم و معارفه مرکز آموزش شهید “دستغیب” ناجا در شهرستان “جهرم”، ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی ما پیروز شد، استکبار جهانی و دشمنان متحد و منسجم شدند تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، ولی در این مسیر ناکام شدند.

وی ادامه داد: به تعبیر خودشان هر چه گزینه روی میز داشتند به میدان آوردند و عملیاتی کردند تا نظام ایران اسلامی را از بین ببرند ولی نتوانستند.

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: اوایل انقلاب ایران اسلامی، دشمنان با راه اندازی جنگ نیمه سخت از طریق ترور، کودتا و استفاده از ظرفیت منافقان و گروهک ها همه تلاش خود را به کار بستند تا نظام انقلاب اسلامی ایران را از پای درآورند.

سردار جان نثاری افزود: پس از آن روی به جنگ سخت آوردند و با تشکیل اتاق های فکر جنگ تحمیلی را بر علیه ملت و کشور ما راه اندازی کردند.

سردار جان نثاری با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان با استفاده از جنگ نرم می خواهند به نظام ایران اسلامی خدشه وارد کنند، گفت: استکبار جهانی در حال حاضر علاوه بر قدرت نظامی و پیشرفت های ایران اسلامی، از روحیه انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران هراس دارد و امروز تکلیف و وظیفه شرعی همه ما تربیت و آموزش جوانان این سرزمین و ترویج ایثار فرهنگ و شهادت در بین آن ها است.

در پایان این مراسم، طی حکمی سرهنگ “لطفی” به عنوان فرمانده مرکز آموزش شهید “دستغیب” ناجا منصوب و با اهدا لوح تقدیر، از تلاش های سرهنگ “عسکریان” در مدت زمان تصدی گری این پُست تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

بازگشت زمین‌های بیلیونی به بیت‌المال

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح قلع و قمع ۱۵۰ هکتار از کاربری‌های غیرمجاز در منطقه “دوکوهک و قلات” شیراز به ارزش ۳ بیلیون و ۷۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه “دو کوهک و قلات” موسوم به تپه سبز شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی به مکان‌های مذکور اعزام و نسبت به اجرای طرح تخریب ۷۵۰ قطعه کاربری غیرمجاز شامل تفکیک، فونداسیون، دیوار کشی، مصالح پای کار و … اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۳ بیلیون و ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار “حبیبی” از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف سواری پژو حامل لوازم یدکی قاچاق

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف انواع لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در محور “فیروزآباد-شیراز” خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران یگان تکاوری استان حین گشت زنی‌ و کنترل خودروهای عبوری در محور “فیروزآباد-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۳ نفر معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی مردم و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در اجرای این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۳ خرده فروش و معتاد، ۴۵ کیلو انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” عنوان داشت: دستگیری ۲۸ سارق و کشف ۳۲ فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۶ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۱۰ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری رایانه‌ای، جرایم سایبری، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز و توقیف ۲۲ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح می‌باشد.

سرهنگ “مسعودی” ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ۱۳۰ هزار نخ سیگار خارجی، ۳ دستگاه لوازم خانگی، ۸ کارتن نسکافه و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و ۴ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در طول سال جاری خبر داد و عنوان داشت: از اولویت‌های پلیس، ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی می‌باشد.

دیدار با خانواده شهدا در خنج

فرمانده انتظامی “خنج” به همراه جمعی از مسئولان با خانواده شهید “کریم کمالیان” دیدار و از‌ آنان تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد بردبار” در تشریح این خبر اظهار داشت: شهدا سرمایه اصلی کشور ما هستند و هیچ وقت نباید از یاد و خاطره ما بیرون روند و ما همیشه ادامه دهنده راه آنان هستیم.

گفتی است سرباز وظیفه شهید “کریم کمالیان” در سال ۶۷ در فکه به فیض شهادت نائل آمد.

در پایان این دیدار فرمانده انتظامی خنج از خانواده این شهید والامقام تجلیل به عمل آورد.

کامیون حامل مرغ‌های غیرمجازتوقیف شد

فرمانده انتظامی “اقلید” گفت: خودرو حامل یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده و بدون مجوز حمل در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه “آسپاس” اقلید هنگام گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو،  یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده و بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف شد

فرمانده انتظامی “اقلید” با اشاره به اینکه ارزش مرغ‌های مکشوفه بنا به نظر کارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: راننده  پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

عامل انتشار اکاذیب به دام پلیس فتا افتاد

فرمانده انتظامی “فسا” از شناسایی عامل انتشار اکاذیب علیه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در فضای مجازی توسط افسران پلیس فتا خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام شکایت حراست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر انتشار مطالب توهین آمیز و انتشار اکاذیب در فضای مجازی علیه این مرکز، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان با رصد مستمر فضای مجازی، عامل انتشار محتوا که ترفندهای سایبری را برای فاش نشدن هویت واقعی خود به کار بسته بود شناسایی و با دستور مقام قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” ادامه داد: متهم در مواجهه با ادله پلیس، انگیزه خود را مشکلات شخصی و انتقام جویی از آن مجموعه عنوان کرد.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه عامل انتشار پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، خاطر نشان کرد: متاسفانه استفاده ناصحیح برخی کاربران از شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن مسائل شخصی خود در این فضا، منجر به تشویش اذهان عمومی، ایجاد جو بدبینی و … در جامعه می شود که تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

پلیس افتخاری مظهر تحقق مشارکت عمومی در انجام ماموریت‌های ناجا

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” در جمع اعضای پلیس افتخاری گفت: تحقق و ارتقاء احساس امنیت اجتماعی در گرو مشارکت عمومی بوده و پلیس افتخاری مظهر این تحقق در انجام ماموریت‌های ناجا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “صالحی فرد” در این  دیدار اظهار داشت: یکی از بهترین راههای جلب مشارکت عمومی در اجرای ماموریت های ناجا و سهیم شدن مردم در نظم و امنیت و افزایش اعتماد متقابل میان پلیس و مردم استفاده از نیروهای پلیس افتخاری می باشد و به همین منظور این امکان در ناجا فراهم شده تا از ظرفیت‌های مردمی به شکل سازمان یافته در ماموریت‌ها استفاده بهینه به عمل آید. 

وی با بیان اینکه پلیس افتخاری ظرفیتی اجتماعی است که در بعد آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و … با پلیس همکاری خواهد داشت، گفت: این ظرفیت‌ها از قبل وجود داشته است و ما سعی کرده‌ایم تا به این پتانسیل شکل قانونی ارائه شود تا ضمن حمایت از این ظرفیت بتوانیم به نوعی جبران خدمات این افراد را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب این افراد از سطح سواد بالایی برخوردار هستند لذا به کارگیری آنها هم به صورت تخصصی و تا حد ممکن مطابق تحصیلات آنها انجام می شود.

گفتنی است در پایان این نشست هدایایی به اعضای پلیس افتخاری اهدا شد.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با خانواده شهدا

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم به همراه رئیس عقیدتی سیاسی با خانواده شهیدان “محمدحسن رنجبر و محسن کارگر” دیدار و با اهدا هدایایی از آنان تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفتنی است شهیدان “محمدحسن رنجبر” و ” محسن کارگر” به ترتیب در سال ۶۳ و ۶۵ در منطقه سردشت آذربایجان غربی و ابو غریب خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

کشف احشام قاچاق در”خنج”

فرمانده انتظامی “خنج” از کشف ۵۳ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی “خنج” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۵۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “خنج” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

مجموعه سپاه  و نیروی انتظامی مکمل یکدیگرند

جانشین انتظامی فیروزآباد در دیدار با معاون عملیات سپاه این شهرستان، گفت: این دو مجموعه مکمل همدیگر در ارتقاء امنیت اجتماعی هستند و تداوم و همکاری دو نیرو زمینه ساز موفقیت در مأموریت‌های مشترک شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عبدالرضا بردبار” در این دیدار اظهار داشت: با تلاش همکاران و همکاری سپاه و شهروندان ولایت مدار خوشبختانه امنیت خوبی در سطح این شهرستان برقرار می‌باشد.

وی از تلاش و همکاری مجموعه سپاه شهرستان قدردانی کرد و این تعامل را افتخار بزرگ این دو مجموعه در راستای خدمت به مردم و نظام اسلامی زیر پرچم ولایت دانست و افزود: این خدمت رسانی صادقانه و بی منت همچنان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ “بردبار” تصریح کرد: خدمت به مردم توفیق بزرگی است که خداوند این نعمت بزرگ و این فرصت را در اختیار خدمتگزاران جمهوری اسلامی قرار داده است و باید قدردان این موهبت الهی باشیم.

گفتنی است در این دیدار لوح تقدیری از طرف مجموعه سپاه پاسداران این شهرستان به یکی از کارکنان پلیس راهور به پاس قدردانی از زحمات وی اهدا شد.

قدردانی شهروندان کازرونی از عملکرد پلیس با نصب بنر

شورا و جمعی از مردم کازرون با تهیه و نصب بنر در جلوی درب پاسگاه “کمارج” از تلاش و عملکرد مناسب و مطلوب ماموران انتظامی در تامین امنیت و برخورد قاطع با قانون شکنان و کشف جرایم  قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، شورا و جمعی از مالباختگان و مردم روستای “بناف و دهلی” از تلاش‌های بی وقفه پاسگاه انتظامی “کمارج” در کشف جرایم و برقراری نظم و امنیت مطلوب در حوزه استحفاظی با نصب بنرهایی در جلوی درب پاسگاه از فرمانده و کارکنان انتظامی تقدیر کردند.

کشف  43 کیلو تریاک در”داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف یک سواری پژو و کشف ۴۳ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴۳ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در صندوق عقب جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ “نوشاد” بیان  داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی داراب خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

دیدار با خانواده شهید “علیرضا گلابی” در “لارستان”

جانشین انتظامی لارستان در دیدار با خانواده شهید “علیرضا گلابی” گفت: وجود امنیت در کشور مرهون خون‌های پاک شهداست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور تجلیل از صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا سرهنگ “ناصرحیدری” با مادر گرانقدر شهید “علیرضا گلابی” از شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهرستان لارستان دیدار کرد.

وی گفت: سربلندی ایران اسلامی در دنیا مرهون جانفشانی‌‌ها ،فداکاری و ایثار شهدای عرصه دفاع مقدس و امنیت است.

جانشین انتظامی لارستان خاطر نشان کرد: امروز نیروی انتظامی تلاش می‌کند تا با ایجاد امنیت و آرامش از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها حافظ خون‌های پاک شهدای گرانقدر ایران اسلامی باشد.

سرهنگ “حیدری” با اشاره به اینکه پدران و مادران شهدا یادگاران گرانقدر و با ارزش انقلاب هستند، گفت: ملت ایران به بودن آنان افتخار می کند و با غرور بر دستان آنان بوسه می زند.

گفتنی است شهید “علیرضا گلابی” در بهمن ماه سال ۶۹ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

گوشه ای از خاطرات حبیب مرزها در دوران دفاع مقدس / در کنار رزمندگان دنیا را یک جور دیگر می دیدم / حضرت زینب (س) در کربلا عشق بازی عزیزانش با خدا را دید

زمانی که خاطرات را تعریف می کردم گفتند بیا و محل سنگرها را نشانمان بده، من خجالت کشیدم به آن جا پا بگذارم، من دیدم چه کسانی آنجا افتادند، خونشان ریخته شد و حتی نتوانستیم آن ها را به عقب بیاوریم.

هفته دفاع مقدس؛ هفته ای برای یادآوری رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان ایران اسلامی در جبهه های نبرد حق بر علیه باطل.

بدون شک، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جوان و امروزی نقش بسیار مهمی در خنثی کردن نقشه های دشمنان و ایجاد شبهه های فراوان در خصوص هشت سال دفاع مقدس خواهد داشت.

به همین بهانه، به سراغ سردار “رهام بخش حبیبی” رفتیم؛ فرمانده انتظامی استان فارس، حبیب مرزها و یادگاری عزیز از دوران دفاع مقدس که مطالب و خاطرات جالب و زیبایی را برایمان بازگو کرد که مشروح گفت و گوی ما با این سردار دلاور در ادامه آمده است.

دورانی در زندگی داریم که ماندگار می شود. در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و در دوران زندگی ما اتفاقی به نام هشت سال دفاع مقدس پیش آمد که طی آن همه دنیا دست به دست هم دادند تا انقلاب ما را از بین ببرند.

 مردم خوب و عزیز ما خودشان را خوب نشان دادند و تمام قد آمدند و دفاعی را رقم زدند که هم خودمان افتخار می کنیم و هم همه دنیا مجبور شدند در مقابل این حماسه سر تعظیم فرود آورند.

۸ سالی که استکبار جهانی هر چه که داشت وسط میدان آورد، زمانی به ما حمله کردند و ما دفاع را شروع کردیم که تازه انقلاب کرده بودیم، حتی برای نیروهای مردمی که برای دفاع آمده بودند هم تجهیزات و اسلحه نداشتیم.

من ۵۹/۱۱/۲۳ در کمیته بودم و نوجوان، آماده شدیم تا با “حاج علی فضلی” برویم آبادان.  اسلحه ها و مهمات داخل کمیته و سپاه را برداشتیم.  با چه مشکلاتی خودمان را به آن جا رساندیم. مانع هایی بود،  بعد از اهواز عراقی ها راه ما را بستند و با آن ها درگیر شدیم و مجبور شدیم به اهواز برگردیم، چون ما می خواستیم به فیاضیه آبادان برویم و ماموریتمان در آن جا بود. در باشگاه گلف اهواز استراحت کردیم و فردای آن روز رفتیم تا از جاده حاشیه ماهشهر برویم که آن جا هم زیر تیراندازی دشمن قرار داشت و نتوانستیم عبور کنیم.

مجبور شدیم یک لنج را در بست کرایه کنیم یک ماشین جیپ داشتیم که سوار لنج کردیم و شبانه از کنار فاو عراق رد شدیم و خودمان را به فیاضیه آبادان رساندیم.

در این زمان که توفیق داشتم در کنار رزمندگان باشم دنیا را یک جور دیگر می دیدم. در دوران دفاع مقدس ایثار رنگ اصلی خود را پیدا کرد، آن هم با درس گرفتن از قیام عاشورا و قیام امام حسین (ع). جوانانی آمدند هر چه داشتند برای آرامش و آسایش مردم دادند.

افتخار و آرزوی ما این است که برای آرامش و آسایش مردم خون هایمان بر سنگ فرش های خیابان ها ریخته شود و این شعار نیست، ما یک زمان آن را نشان دادیم، عزیزان ما خونشان را دادند تا مردم آرامش داشته باشند.

سال ۹۷ توفیق حاصل شد خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیدم و من در کنار عزیزان فرماندهان دفاع مقدس ۱۶ دقیقه خاطره گفتم. بعد از صحبت های من حضرت آقا فرمایشی کردند به این مضمون که شمایی که جنگ و جبهه را دیدید، اگر نگویید و ثبت نکنید، دشمن همانجوری که دلش می خواهد ثبت می کند پس شما بروید و بازگو کنید. پس از آن از هر فرصتی استفاده کردم تا خاطرات دوران دفاع مقدس را بازگو کنم. دست به قلم شدیم و قسمتی از خاطرات آن موقع را به عنوان یک کتاب ( حبیب مرزها) آماده کردم و در دسترس عموم قرار گرفت. وقتی دخترم کتاب را خواند، گفت من خیلی از موضوعات جنگ و موضوعات مربوط به خودت را تازه فهمیدم. این نشان می دهد که ما متاسفانه نتوانستیم خوب این موضوعات را انتقال دهیم.

آن عزیزانی که بودند و دیده اند خیلی راحت موضوعات دفاع مقدس را در اختیار جوانان قرار دهند تا دشمنان نتوانند شبهه بیندازند، قطعا جوانان حال حاضر جامعه از جوانان زمان ما خیلی بهتر هستند و خودشان را بهتر نشان می دهند.

خاطره ای دیگر را خدمتتان عرض کنم. منطقه ای داریم به نام دشت آزادگان، در این دشت شهری است به نام بستان، و بعد از آن تنگه چذابه. در آن زمان حفظ این تنگه بسیار حیاتی بود، سمت چپش باتلاق بود و نیزار و عبور از آن غیر ممکن بود، سمت راست آن تپه هایی بود، بین این نیزار و تپه ها جاده ای بود که باید از آن می گذشتیم. چند سال پیش برای بازدید آن جا رفتم، خاطراتی را بازگو کردم، همه جمع شدند و گفتند ما که اینجا زندگی کردیم این موارد را نمی دانستیم. به اندازه هر رزمنده ای در رابطه با دفاع مقدس حرف و خاطره است.

 من ۴۸ ساعت آنجا و فرمانده دسته بودم. فاصله ما با عراقی ها ۱۵۰ متر بیشتر نبود، زمانی که خاطرات را تعریف می کردم گفتند بیا و محل سنگرها را نشانمان بده، من خجالت کشیدم به آن جا پا بگذارم، من دیدم چه کسانی آنجا افتادند، خونشان ریخته شد و حتی نتوانستیم آن ها را به عقب بیاوریم. و این خیلی برای ما سخت بود، پا گذاشتن به جایی که خون عزیزانمان ریخته شده بود. در جبهه یک قسمت هایی تابلوهایی دیده می شد که روی آن نوشته شده بود :” برادر رزمنده آهسته در این نقطه قدم بگذار که به خون شهیدان آغشته است.”

من فرمانده دسته بودم، روز قبلش تیر خورده بودم ولی حساس نبود، آوردند عقب پانسمان کردند و دوباره برگشتم. قرار بر این شد که سنگرمان را بزرگتر کنیم. گونی آوردیم، دو نفر سمت راستم بودند و دو نفر سمت چپ و دو نفر روبرویم بودند،که با کمک هم گونی ها را پر می کردند. در این هنگام خمپاره ۶۰ به آن نقطه اصابت کرد، تا چند ثانیه هیچ چیزی متوجه نشدم، نه گوشهایم می شنید و نه چشمهایم می دید، چشمانم را که باز کردم دیدم چه اتفاقی افتاده است، پاهایم زخمی شده بود، از دستانم خون جاری شده بود، کلاه خود من پر از ترکش شده بود، دیدم سینه ام پر از خون است، فکر کردم خون خودم است ولی دیدم دو نفری که سمت راست من بودند پاهایشان قطع شده بود و خونی که از رگ های آن ها بیرون زده بود، بر روی سینه من ریخته شده بود.فرمایشات ائمه اطهار (س) حقیقت محض است، ولی برایم سنگین بود که چرا حضرت زینب (س) وقتی قطعه قطعه شدن عزیزانشان را در کربلا می بیند، از او می پرسند چه دیدی؟ می فرماید به جز زیبایی چیزی نمی بینم. من با خودم فکر کردم دیدم من که خون، رگ های بریده شده و پاهای قطع شده دیدم، از این ها زیبایی ندیدم، این ها چه زیبایی دارند؟ بعد حال خودم را دیدم، لبخند رزمندگان را دیدم . حضرت زینب (س) در کربلا عشق بازی عزیزانش با خدا را دید، این زیبایی بود که او می دید. از آن طرف عاطفه هست و کسانی را که با آن ها زندگی کرده ای و آن ها را از دست می دهی غم تو را فرا می گیرد.

برگردیم به خاطره؛ در زمان اصابت خمپاره یک رزمنده که بالای سرمان بود، آن لحظه را دیده بود. پس از مدت ها ( حدود یک تا دو سال)، رفتم موسیان ایلام، بعد از موسیان رشته کوهی است که حد مرز ما است، ما در زبیدات مستقر بودیم، من می رفتم بچه ها را ساماندهی می کردم، مقر اصلی ما موسیان بود، یک آمبولانس داشتم برای انتقال مجروحان سخت.

در جبهه بیشتر ما خوشحال بودیم و می خندیم، در موسیان یک پشه هایی بود که از روی پتو آدم را نیش می زدند، ملحفه های بزرگی را می گرفتیم و خیس می کردیم و تا زمانی که خیس بود دیگر ما را نیش نمی زدند.

یک روز نشسته بودم، در آن هنگام جوانی آمد مرا بغل کرد و به شدت گریه کرد، گفت مرا نشناختی؟ من فلانی هستم، همان کسی که در تنگه چذابه بالای سرتان بودم و دیدم که خمپاره ۶۰ به شما اصابت کرد، چند دقیقه با هم صحبت کردیم، گفت عجله دارم و باید بروم گردان.

رفت و گفت بر می گردم، بعد از دو ساعت ، دیدیم دو رزمنده را آوردند که پاهایشان در آتل پلاستیکی هست، سرتا پایشان پر از خون و خاک است، رفتم نزدیکشان، یکی از آن ها شروع کرد به گریه کردن، گفت مگر منو نمی شناسی؟ همان جوان بود، در تنگه چذابه بالای سر من بود، پس از دو سال حالا من بالای سر او بودم، او مجروح شده بود گفتم خودم تو را به عقب می برم، او را سوار آمبولانس کردم، نرسیده به دشت عباس آب نمایی آن پایین بود و سمت روبرو را نمی توانستی ببینی، ارتش آن جا ایست و بازرسی زده بود و من نمی دانستم، با سرعت بالا رسیدم به ایست و بازرسی، جاده بسته بود، با سرعت بالا از جاده خاکی کنار ایست و بازرسی رد شدم و آینه عقب را که دیدم همه ایست و بازرسی زیر خاک بود، به اندیمشک رسیدم و مجروح را به بیمارستان رساندم که متاسفانه از بالای هر دو زانو پایش قطع شد. دیگر هیچ خبری از او نداشتم تا سال ۹۸ آمد در استان فارس و به من سر زد.

خاطره ها بسیار زیاد است از جان فشانی ها و ایثار رزمندگان. دشمنان از شرق تا غرب همه توان خود را گذاشتند، زمانی که ما موشک نداشتیم، تجهیزات روز را نداشتیم.

الان همه این ها را داریم، جوانان بهتر از آن موقع را هم داریم، دشمن می داند که اگر الان وارد گود شد، بدتر از آن زمان به مشکل بر می خورد، به همین دلیل در حال حاضر همه توان خود را در مسیر فروپاشی خانواده ها قرار داده است، همه باید به فکر تربیت فرزندان باشند تا کانون گرم خانواده حفظ شود و آسیب های اجتماعی که به صورت هدفمند از سوی دشمنان طرح ریزی شده است، کنترل شود.

دشمنان در فضای مجازی که بالای ۸۰ درصد آن دروغ است، ایجاد شبهه می کنند و والدین باید برای فرزندان خود شفاف سازی کنند.

“حاج قاسم سلیمانی” هم مثل همه ما یک انسان بود ولی چه شد که افتخار همه ایرانی ها و جهان شد، او از عاشورا درس گرفت، در دفاع مقدس بزرگ شد و پس از آن نیز کارهایی انجام داد که همه به آن افتخار می کنیم.

با تربیت خوب فرزندانمان می توانیم هر کدام از ما یک “حاج قاسم سلیمانی” داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24940

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.