• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

تقدیر از مهار کنندگان آتش سوزی در طبیعت فارس

  • کد خبر : 24711
  • 02 مهر 1400 - 19:14
تقدیر از مهار کنندگان آتش سوزی در طبیعت فارس
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس طی مراسمی از زحمات نیروهای مردمی فعال در مهار آتش سوزی های سال گذشته تقدیر کرد.

به گزارش سحاب پرس، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس طی مراسمی از زحمات نیروهای مردمی فعال در مهار آتش سوزی های سال گذشته تقدیر به عمل آورد، همچنین در این مراسم نیروهای مردمی منطقه کوهمره سرخی به تجهیزات مهار آتش مجهز شدند و همزمان نکات اموزشی لازم در زمینه مهار آتش سوزی نیز به ایشان آموزش داده شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: طی مراسمی با حضور حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس. استاد بهمن ایزدی رئیس انجمن کانون سبز فارس و محمد یزدان پور رئیس انجمن میراث زاگرس، سرهنگ یزدانپناه مسوول سپاه منطقه کوهمره سرخی، هوشنگ علی پور، معاون توسعه مدیریت و منابع، نصرت الله دهقان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و کامران اسلاملو، رئیس مدیریت بحران، از فعالان عرصه طبیعت در مهار آتش سوزی ها در سراسر استان تقدیر به عمل آمده و سپس تعداد ۱۰ عدد دمنده با همت انجمن کانون سبز فارس به همراه صد عدد آتشکوب به دلسوزان عرصه طبیعت که در سال گذشته جان بر کف نهاده و دامنه کوههای پر شکوه زاگرس را از لهیب شعله های آتش نجات دادند اهدا شد.

حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در ابتدای این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش سوزی جنگل های زاگرس به ویژه شهدای تنگ هایقر، از کلیه افراد برومندی که بی ادعا و خالصانه از خود و خانواده خود گذشته و طبیعت را به عنوان میراث ارزشمند آیندگان محافظت کرده و از تخریب، تصرف و آتش نجات می دهند با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آورد.

در این مراسم محمد یزدانپور فعال محیط زیستی و مسوول انجمن میراث زاگرس نکات لازم به منظور مهار اصولی آتش در طبیعت را به جوامع محلی این مناطق آموزش داد.

سپس بهمن ایزدی فعال محیط زیستی و رئیس کانون سبز فارس و اهدا کننده تجهیزات مقابله با آتش سوزی ها، اظهار داشت: امیدوارم در این مملکت هرگز دشمنانی وجود نداشته باشند که هستی و رویشگاه‌های ما را خاکستر کنند. اما برون داد این آتش‌سوزی‌ها تا کنون این بود که گوهرهای تابناکی که در پیچ و خم این کوهها و دره ها، خود ذینفعان اصلی این مناطق در پهنه زاگرس هستند نقش موثر خود را در خصوص حفاظت از جنگل ها در مقابله با بحران آتش ایفا کردند و با وجود نقصان و کمبودهایی که در بخش دولتی وجود داشت با حضور پررنگ و دلهای عاشق و آگاه شان پر کردند.

وی افزود: از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون ۱۴ نفر از عزیزان و نیروهای مردمی سوزی از دست داده‌ایم که همه از جوامع بومی بودند و نتیجه ای که از همین موضوع حاصل می شود این است که می‌توان دریافت چه کسانی بیشتر در مقابله با آتش جان نثاری کرده اند.

وی بیان کرد: اینجانب به عنوان عضو کوچکی از این جامعه از افراد برومندی که آگاهانه در این راه گام بر می دارند تقدیر می کنم و در کانون سبز فارس تلاش خواهم کرد تا این دوستان در مقابله با آتش کمی مجهز تر شده و بتوانند گستره آتش را بهتر کنترل کنند و همچنین از لحاظ ایمنی فردی نیز ایمن تر شوند.
ایزدی اذعان داشت: مهار به موقع آتش های زاگرس قطعاً نیاز به هلی کوپتر و هواپیما های آبپاش دارد و تجهیزات بسیار به روزتری نیاز دارد.

ایزدی در ادامه گفت: کسانی که برای مهار آتش جانفشانی می‌کنند از خانواده شغل و زندگی خود مایه گذاشته و برای هر آتش‌سوزی میلیون ها تومان متضرر می شوند اما رشد فکری این مردم موجب شده است که به این ضررها فکر نکرده و دید عارفانه تری داشته باشند و در کنار این تلاش ها بخش قضایی و امنیتی کشور پیگیری مجدانه و بیشتر به خرج داده و با مسببین اصلی این اتفاقات ناگوار برخورد کنند.
شایان ذکر است: تاکنون نیروهای مدیریت بحران بیش از ۲۰ روستا که دارای مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست بوده اند با همت اداره کل حفاظت محیط زیست و همدلی و همراهی انجمن کانون سبز فارس به تجهیزات مقابله با آتش مجهز شده اند. علاوه بر نیروهای یگان، جوامع محلی اطراف این مناطق نیز در سال جاری برای اولین بار به تعدادی دمنده و آتش کوب مجهز شده اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24711

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.