• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
رئیس بسیج سازندگی استان فارس:

اشتغالزایی بسیج یک الگوی موفق و قابل تعمیم است

  • کد خبر : 24594
  • 01 مهر 1400 - 22:21
اشتغالزایی بسیج یک الگوی موفق و قابل تعمیم است
رئیس بسیج سازندگی استان فارس صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزای بسیج را مصداق بارز امیدآفرینی در جامعه دانست.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی استان فارس اسماعیل قزل سفلی، رئیس بسیج سازندگی استان فارس در بازدید از عرصه‌های شغلی صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان‌های نورآباد و رستم مردمی بودن را وجه بارز این عرصه اعلام کرد.
به گفته وی الگوی اشتغالی که در صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی بسیج آزمایش شده و به ثمر رسیده، در حال تثبیت شدن است و به نظر می‌رسد که یک الگوی موفق و قابل تعمیم است.
قزل‌سفلی تاکید کرد که آنچه در این الگو و در این حوزه بیش از سایر عوامل در ایجاد یک کسب و کار اهمیت دارد، نقش خود مردم در به وجود آوردن صندوق قرض‌الحسنه و البته ایجاد فرصت‌های شغلی است.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس معتقد است که در کشور هر موقع مردم به طور صحیح وارد یک مسئله‌ای یا حوزه‌ای شدند موفقیت بسیار بالا بوده که نمونه بارز آن در دوران جنگ و دفاع مقدس است.
به گفته وی در جنگ سخت حضور گروه‌های مردمی و بسیج دستاوردهای فراوانی داشت، در جنگ اقتصادی نیز مطمئنا آن چیزی که می‌تواند نجات‌بخش و روشن‌کننده باشد حضور مستقیم و هدفمند مردم است.
 
قزل‌سفلی با اشاره به شور و نشاط بسیار در عرصه‌های شغلی ایجاد شده از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه که مردم محور آن بودند، گفت: کسب‌وکارهای خرد و کوچک و خانگی که در نتیجه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در روستاها به ویژه روستاهای محروم ایجاد شده، مصداق بارز امیدآفرینی است چراکه با مشارکت مردم زنان و مردان روستایی ایجاد شده و این مشارکت و تعاون تبدیل به یک حل مسئله در حوزه اشتغال شده است.

در این سفر یک روزه، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس و سرهنگ حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت نورآباد و سرهنگ زارعی فرمانده ناحیه مقاومت رستم از عرصه های مشاغل خانگی صندوق های قرض‌الحسنه نظیر پرورش مرغ بومی، ترشیجات و سوری جات، پرورش قارچ، پرورش غاز، جوجه کشی، گلیم بافی، قالی بافی، پرورش دام سبک و سنگین از نزدیک بازدید و مسائل و مشکلات این مشاغل خرد خانگی را بررسی کردند.

لازم به ذکر است شهرستان نورآباد ممسنی و رستم ۱۳۵ صندوق قرض الحسنه دارد که با واگذاری بیش از ۲۲ میلیارد ریال وام از منابع صندوق توانسته است ۷۸۱ شغل به صورت مستقیم برای اعضای صندوق ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24594

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.