• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

تشکیل کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان فارس

  • کد خبر : 24589
  • 01 مهر 1400 - 16:17
تشکیل کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی در این سازمان به زودی تشکیل می شود و تشکل ها باید عضو ثابت این کارگروه باشند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمد طمراسی در نشست با اتحادیه ها و شرکت های تعاونی دامداران استان فارس تصریح کرد: در تنظیم بازار نمی‌توان جزیره ای عمل کرد بنابراین مقرر شده پیمان منطقه ایی با محوریت فارس با استان های مجاور منعقد شود.
طمراسی با بیان اینکه معرفی بخش کشاورزی به عنوان یک بخش تخصصی و اقتصادی در جامعه دو راهبرد مهم است، افزود: شرط اینکه اقتصاد کشور، کشاورزی را به عنوان بخش اقتصادی بپذیرد، مجهز شدن به علم و تخصص است.
وی با بیان اینکه ماموریت تامین امنیت غذایی با کشاورزان است بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرد،ابراز کرد: تولید کنندگان بخش کشاورزی حق دارند در هر زمینه ای که منفعت بیشتر وجود دارد سرمایه گذاری کند پس باید شرایط به گونه ای فراهم شود که از بخش کشاورزی خارج نشود.
به اعتقاد طمراسی، در حال حاضر خیلی از ظرفیت ها وجود دارد که می‌توان از آن فاصله گرفت و بدون اینکه به حاکمیت لطمه وارد شود مداخله را کم کرد.
او می گوید: مدل مدیریت اقتصادی دولت باید به سمت کاهش مداخلات برود مگر در مواردی که ناگزیر به دخالت حداقلی هستیم و برای اینکه به یک اقتصاد سالم خصوصاً در حوزه امنیت غذایی دست پیدا کنیم یا تولید کننده واقعی و یا صنف و تشکل به نیابت از تولیدکننده، وارد عرصه تولید، تجارت و توزیع شود.
طمراسی؛ اعلام نسخه واحد اقتصادی برای ایران و عدم تناسب سرعت تصمیم گیری و اقدامات با اتفاقات بازار را دو مشکل برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تغییراتی که وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار دارد، این مشکلات مرتفع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه تشکلی که تعادل بین سیاست گذار و عوامل تولید را برقرار کند موفق است، تاکید کرد: بسیاری از مطالبی که از تشکل دامدارن به ما منعکس می‌شود، ماهیت سیاستگذاری دارد و جا دارد از مدیر تعاون روستایی، هیئت مدیره و همه تعاونی های عضو تشکر کنم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24589

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.