• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس- ۱ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24584
  • 01 مهر 1400 - 16:01
اخبار پلیس فارس- ۱ مهرماه  ۱۴۰۰

توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”لارستان“ جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد. سردار “یوسف ملک زاده ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق و ایجاد مزاحمت […]

توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”لارستان

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق و ایجاد مزاحمت برای شهروندان توسط فردی در یکی از شهرهای اطراف شهرستان لارستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموان پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی  را در مخفیگاهش دستگیر کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین غیر مجاز و قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: بنابر اعلام نظر کارشناسان، ارزش این موتورسیکلت های قاچاق ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف در “داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از اجرای طرح یک ماهه نظارت بر واحدهای صنفی درراستای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ “علیرضانوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با هدف اجرای قانون و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه مقابله با کرونا، طرح یک ماهه کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی را به مرحله اجرا گذاشتند.

وی با بیان اینکه در این مدت از ۳۵۹ واحد صنفی بازدید به عمل آمد، افزود: در این رابطه ۳۵ واحد صنفی مختلف پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها رعایت قانون و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه است، خاطرنشان کرد: اقدامات نیروی انتظامی همواره برای برقراری امنیت مطلوب در جامعه است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برقراری امنیت پایداربدون مشارکت مردمی میسرنمی شود

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” در جمع نماز گزاران مسجد حاج علی اکبرگفت: مساجد، محل تعامل و همکاری پلیس ومردم است وبدون مشارکت مردمی امنیت پایدار برقرارنمی شود.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عباس ظهیری ” در جمع نماز گزاران مسجد حاج علی اکبر محله ارجمان  اقلید اظهار داشت : نیروی انتظامی متعلق به همه و امنیت برای همه مردم است و هیچگاه پلیس به تنهایی نمی تواند امنیت پایدار را تولید و برقرار کند چرا که امنیت حاصل تلاش همگان و تعامل دوسویه مردم و پلیس است.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس در راستای  برقراری نظم و امنیت و افزایش احساس امنیت شهروندان  از هیچ کوششی فروگذاری نکرده و با تاسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا با اقتدار توام با رافت، مهربانی، رحمت وافزایش سرمایه اجتماعی تلاش می کند تا امنیت مطلوب  و پایدار را برای مردم تامین نماید.

وی تاکیدکرد: هر چه مشارکت مردم در برقراری امنیت بیشتر باشد شاهد آرامش و امنیت بیشتر و بهتری خواهیم بود.

سرهنگ ظهیری در خاتمه از شهروندان خواست هر گونه گزارش و اخبار وقوع جرائم را به سامانه ۱۱۰ و هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر از کارکنان انتظامی را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

توقیف محموله قاچاق ۷ میلیاردی در “لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از توقیف محموله ۷ میلیارد ریالی قاچاق خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو های عبوری در محور “بندرعباس- لارستان”، یک دستگاه اتوبوس را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۷۵۶ ثوب انواع لباس، سه دستگاه لوازم برقی و ۴۵۳ عدد انواع لوازم آرایشی قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ امجدی در پایان از شهروندان خواست که درصورت کسب خبر از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

تقدیر فرمانده انتظامی شیراز از مأموران کلانتری “۲۳ گلدشت

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از مأموران کلانتری “۲۳ گلدشت ” که با هوشیاری خود سارقان منزل را دستگیر کردند، تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پس از بررسی های انجام گرفته در پی وقوع چند فقره سرقت توسط چند سارق حرفه ای با خودرو “سراتو” در سطح شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

شب گذشته ماموران گشت کلانتری “۲۳ گلدشت ” هنگام گشت زنی مشاهده کردند که خودرو مذکور جلو درب یک منزل مسکونی در یکی از خیابان های حوزه استحفاظی پارک شده که بلافاصله جهت دستگیری آنها وارد عمل شدند.

در ادامه سارقان از منزل خارج و با خودرو مذکور با سرعت از محل متواری شدند که با درایت و هوشیاری مأموران و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ضمن رعایت قانون به کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی به سمت خودرو کرده و با توقیف خودرو، موفق به دستگیری ۲ سارق می شوند.

گفتنی است مقداری اموال سرقتی از قبیل طلاجات، لباس و وسایل منزل از مخفیگاه سارقان کشف شد.

این گزارش حاکیست؛ سرهنگ”فرج شجاعی” فرمانده انتظامی شهرستان شیراز صبح امروز به صورت ویژه از این اقدام مأموران انتظامی کلانتری “۲۳ گلدشت” تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

در “فسا”؛ کشف بیش از یک تن مواد مخدر در ۶ ماه

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف یک تن و ۱۶۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در شش ماه اول سال جاری خبر داد .

سرهنگ “محمدهاشم قسام” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:ماموران انتظامی شهرستان فسا در راستای مقابله با قاچاقچیان موادمخدر و برخورد با خرده فروشان، با پیگیری های شبانه روزی، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای فرعی و اصلی شهرستان، در شش ماهه اول سال جاری یک تن و ۱۶۴ کیلو گرم انواع موادمخدر کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۲۰ قاچاقچی و توقیف ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر در این مدت، افزود: در سال جاری با اجرای مستمر طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، ۱۶۹ خرده فروش و ۹۳ معتاد متجاهر نیز دستگیر و روانه مراجع قانونی شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،خاطرنشان کرد: برخورد با معضل مواد مخدر نیاز به عزمی جمعی و همگانی دارد و لازم است آحاد جامعه نسبت به این معضل اجتماعی با حساسیت بیشتری برخورد کرده و همکاری هدفمند با پلیس به گونه ای مطلوب تداوم یابد.

دستبند پلیس”آباده” بر دستان سارق اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” گفت: با دستگیری سارق حرفه ای ، پرده از راز ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل برداشته شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی (مزارع و باغها ) و همچنین منزل در سطح شهرستان آباده، تیمی از ماموران پلیس این شهرستان ‌موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و انجام گشت زنی‌های هدفمند، یک سارق سابقه دار و حرفه ای را شناسایی و وی را با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه، به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل اقرار کرد، گفت: صنحه های سرقت بازسازی و سارق پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای مستمر طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، با برنامه ریزی های مستمر و به منظور برخورد قاطع با هرگونه هنجار شکنی در سطح شهرستان به اجرا درآمد.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از انجام کار اطلاعاتی، در بازرسی از ۳ واحد صنفی ۲ هزار و ۷۰۰ عدد انواع داروهای غیر مجاز کشف و با هماهنگی مقام قضایی این واحدهای صنفی متخلف پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: همچنین در نتیجه اجرای این طرح، ۵ متهم که در سطح شهرستان اقدام به خرده فروشی و توزیع مواد مخدر می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و بی امان ادامه خواهد داشت و با تعاملات خوبی که با دستگاه قضایی برقرار است برخوردی قاطع با هنجار شکنان خواهیم داشت.

دیدار فرمانده انتظامی “مرودشت” با خانواده شهید والامقام “سعید بشیری

به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با حضور در منزل شهید والامقام “سعید بشیری”، با خانواده وی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” فرشید زینلی ” در این دیدار، گفت: آرامش، پیشرفت، امنیت، صلح و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون رشادت ها و جان فشانی های شهدا می باشد.

وی ضمن یادآوری مجاهدت های خالصانه و بی توقع شهیدان، تکریم و تعظیم خانواده های شهدا را وظیفه همه مسئولان دانست و خدمت به این خانواده ها را افتخاری بزرگ و ارزشمند بر شمرد.

در پایان این دیدار، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ضمن شنیدن صحبت های پدر این شهید بزرگوار، با اهداء طرح لوح سلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و لوح تقدیر از وی تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

شایان ذکر است، شهید والامقام “سعید بشیری” سال ۱۳۶۳در منطقه کردستان و طی درگیری با گروهک ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کشف ۹۴ درصدی جرائم فضای مجازی در “کازرون

فارس فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در شش ماهه اول سال جاری ، ۹۴ درصد جرائم فضای مجازی کشف شده است.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ظهار داشت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر ضریب نفوذ اینترنت افزایش چشمگیری داشته و کاربران زیادی از بستر شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، در شهرستان کازرون شاهد افزایش بیش از ۱۳ درصدی وقـوع پرونده ها، نسبت به مدت مشابه سال قبـل بودیم.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری در سطح شهرستان کازرون، نشر اکاذیب ، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت های غیر مجاز با ۶۰درصد بالاترین میزان وقوع را داشته و پس از آن در اولویت دوم، جرائم مربوط  به مزاحمت های اینترنتی با ۳۰ درصد و ۱۰ درصد به سایر جرائم بوده است.

سرهنگ زراعتیان به شهروندان توصیه کرد: در جهت بهره گیری مناسب از مزایای بی شمار اینترنت، سواد و دانش خود را ارتقاء داده و در فضای مجازی به هویت ها به راحتی اعتماد نکنند و مراقب اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود باشند تا در دام سودجویان و مزاحمان سایبری گرفتار نشوند.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، یگان های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح های مربوطه در شهریور ماه سال جاری پرداختند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۶۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و  20 خرده فروش و معتاد نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۴۳ متهم تحت تعقیب،دستگیری ۱۰ سارق و کشف ۵۱ فقره انواع سرقت ها از دیگر نتایج اجرای این طرح ها بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

تعامل سپاه و ناجا پیام آور آرامش برای مردم است

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” در نشست با فرمانده جدید سپاه این شهرستان گفت: تعامل سپاه و ناجا پیام آورآسایش و آرامش برای مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عظیم الله کرمی” در این دیدار بیان داشت: تداوم و تعمیق روابط سپاه و نیروی انتظامی زمینه ساز توفیق در ماموریت‌های مشترک شده و تقویت امنیت پایدار در بین شهروندان را به دنبال خواهد داشت .

وی سپاه و بسیج را سرمایه عظیم و حافظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با یاری خداوند متعال هیچ جدایی بین نیروی انتظامی و سپاه پاسداران وجود ندارد و همه در یک مسیر گام برمی دارند.

در ادامه، سرگرد “علی گله داریان” فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهر گفت: نیروی انتظامی مایه اقتدار و امنیت جامعه است و بخش عظیم امنیت مربوط به هوشیاری و توانمندی نیروهای پلیس است که با جان و دل به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی آمادگی سپاه را در اجرای طرح‌ها و ماموریت‌های مشترک پلیس و سپاه اعلام و اظهار کرد: سپاه پاسداران با تمام وجود از اقدامات و ماموریت‌های ذاتی پلیس حمایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24584

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.