• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

ایمنی بازارهای بافت تاریخی شیراز در دستور کار قرار گرفت

  • کد خبر : 24487
  • 31 شهریور 1400 - 21:49
ایمنی بازارهای بافت تاریخی شیراز در دستور کار قرار گرفت
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نسبت به بی توجهی به برخی نکات ایمنی در بازارهای بافت تاریخی و خطرات ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز قانع در جلسه بررسی وضعیت ایمنی در بازارهای بافت تاریخی و در معرض خطر از جمله بازار وکیل شمالی، وکیل جنوبی، سرای مشیر، بازار شاه چراغ، بازار روح الله، اردو بازار و … و جلوگیری از وقوع حوادث افزود: برای حفظ بازار های تاریخی شیراز و همچنین تضمین سلامت شهروندان و گردشگران و بازاریان و ایمن سازی این بناهای قدمت دار به همکاری ادارات مرتبط و البته همکاری هیئت امنا و کسبه بازار نیازمند هستیم.

قانع گفت: اماکن تجمعی از جمله بازارها همواره مورد توجه سازمان آتش‌نشانی قرار دارد.
بار اشتعال در در این بازارها بسیار بالا است بنابراین در صورت وقوع حادثه به سرعت گسترده می‌شود، از طرفی قدیمی بودن ساختمان این اماکن سبب می‌شود تا حریق به راحتی گسترش پیدا کند.

در همین خصوص و به منظور جلوگیری از حوادث طی برگزاری جلسه ای صبح امروز ۳۰ شهریور ماه با حضور مسئولین مربوطه، ایرادات مربوط به بازارهای بافت تاریخی مطرح و مقرر گردید در دو بخش ناایمنی بازار و مشکلات ساختمانی به موارد ذکر شده با همکاری حاضرین و سازمان های متولی رسیدگی گردد.

وی در پایان افزود: اگر بازاریان با ما همکاری کنند تا بتوانیم در بحث برق، جداسازی فضاها، سیستم‌های اعلام و اطفا حریق و.. اقدامات لازم را انجام دهیم می‌توانیم ریسک حریق در بازار را بسیار کاهش دهیم، اما این موضوع نیازمند همدلی است، که بازاریان و کسبه باید همکاری بسیار بیشتری با سازمان‌ها داشته باشند و میراث فرهنگی نیز باید راه‌حلی برای بازسازی و ایمن‌سازی نقاط خاص بازار پیدا کند.
در پایان مقرر گردید سازمان آتش نشانی با همکاری شورای بازار نسبت به برگزاری آموزش های ایمنی جهت کسبه و مانورهای عملیاتی و همچنین تعبیه خاموش کننده های آتش نشانی اقدام نماید.
لازم به ذکر است طراحی سیستم های آتش نشانی در بازار به پایان رسیده است و در مسیر اجرای این طرح قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24487

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.