• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

شروع به کار مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی حرم مطهر شاهچراغ (ع)

  • کد خبر : 24479
  • 31 شهریور 1400 - 12:00
شروع به کار مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی حرم مطهر شاهچراغ (ع)
بزرگترین مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی استان فارس در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در نخستین روز از هفته دفاع مقدس و با حضور مسئولان فارس راه‌اندازی شد.

به گزارش سحاب پرس، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز واکسیناسیون در حرم‌های مطهر است، گفت: همراهی دستگاه‌های مختلف در استان با سپاه و بسیج سبب اتفاقات بزرگی در راستای مقابله با کرونا شد و راه‌اندازی این مرکز نیز نشان از همراهی تولیت حرم مطهر با مردم دارد.

او با بیان اینکه همکاری و همراهی مسئولان سبب تزریق ۲ میلیون دز اول و بیش از یک میلیون دز دوم در استان شده است، افزود: ۷۰ مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده و واکسیناسیون دانش‌آموزی نیز در روز‌های آینده آغاز می‌شود.

سرهنگ پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه و بسیج از آغاز شیوع کرونا با ایجاد قرارگاه زیستی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت به مقابله با این ویروس منحوس پرداختند گفت: مرکز واکسیناسیون احمدبن‌موسی (ع) بزرگترین مرکز تجمیعی در استان است که با همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی و نیز امام جمعه شیراز راه‌اندازی شد.

به گفته او، فرمانده سپاه فجر فارس با مشاوره و راهنمایی‌های خود در راه‌اندازی این مرکز همراهی کردند، افزود: تفاوت این مرکز با دیگر مراکز واکسیناسیون، پیوست فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در حاشیه آن است که با توجه به موقعیت مذهبی فرهنگی حرم مطهر انجام شده است.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز از ۱۷ گیت فعال در این مرکز و قابلیت تبدیل به شدن به ۳۴ عدد خبر داد و افزود: این مرکز ظرفیت روزانه بین شش تا ۱۰ هزار نفر تزریق را دارد و در صورت تبدیل شدن به مرکز شبانه‌روزی، قابلیت تزریق ۱۲ هزار تزریق را خواهد داشت.

به گفته علیپور ۱۱۵ نفر بسیجی و کادر درمان ترکیبی از علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی به ارائه خدمت در این مرکز در دو شیفت می‌پردازند.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از واکسیناسیون از پیشرو بودن استان فارس در پیشگیری و مقابله با کرونا در میان دیگر استان‌ها خبر داد.

به گفته او ۶۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان فارس دز اول و ۳۰ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند که راه‌اندازی مراکز تجمیعی و شبانه‌روزی سپاه در این امر تاثیر به‌سزایی داشته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24479

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.